Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Brussels Airlines

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    22
    Reputatie Macht
    0

Brussels Airlines

Op 10 juli (en op 30 juli om terug ge komen) neem ik met Brussels Airlines het vliegtuig van Brussel naar Madrid.
    Nu had ik B.A. vorige week een mailtje gestuurd, maar die mensen sturen dus maar niet terug he!
    Dus dacht ik: misschien kennen enkele Femistylers wel het antwoord op mijn vragen.
    Even vermelden dat ik vlieg op b.light economy

1) Ik heb al gevonden dat mijn handbagage maximaal 6 kilo mag zijn en aan bepaalde maten moet voldoen. Ook zag ik dat mijn valies maximaal 20 kg mag wegen.
    Nu vroeg ik mij ook af of er beperkingen zijn in afmetingen van de valies, want dat vind ik nergens terug. Iemand enig idee?
    2) Hoe lang op voorhand moet ik op de luchthaven zijn? Ik ga dus ook een valies bijhebben die moet ingecheckt worden he.
    Is dit voor Madrid (wanneer ik terugkom) hetzelfde?

Alvast bedankt!

Nele

red_lion
    Guest
    1. Daar staat inderdaad een limiet op, ik weet wel niet hoe groot die juist mag zijn, maar je moet al met een extreeeeeeem groot exemplaar afkomen om over de grens te zitten. Daar moet je je echt geen zorgen om maken.
    2. Bagage inchecken tot 40 min voor vertrek, maar je bent best vroeger op de luchthaven want het kan zijn dat er een lange rij voor je staat aan de balies + je moet nog door de handbagage scan. Voor de terugkeer is dat hetzelfde.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    22
    Reputatie Macht
    0
    Ik neem wel vaak een grote valies mee (waarvan iedereen altijd zegt: ben jij voor drie weken weg, of voor drie maanden?)

red_lion
    Guest
    Als dat een valies is zal dat geen enkel probleem zijn. Ik denk zelfs niet dat er valiezen verkrijgbaar zijn die boven de limiet zitten.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    22
    Reputatie Macht
    0
    Mijn valies is blijkbaar 35x55x75cm...
    De maat eronder die ik heb is 25x45x65, wat zeker en vast mee zou mogen... maar daarbij twijfel k serieus of k er wel alles in zal krijgen

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    4
    Staat het niet op je voucher wanneer je op de luchthaven moet zijn? Bij mij stond er vermeld dat ik 2.5u op voorhand op de luchthaven moest zijn en dat de incheckbalie 45min voor vertrek sluit.

red_lion
    Guest
    Neleke, uw valies mag mee. En de check in sluit 40 min voor vertrek.

buffelkneer
    Guest
    Voor Europese vluchten ben ik meestal ongeveer 1.5 uur op voorhand op de luchthaven. Voor niet Europese bestemmingen hangt het af van de land waar ik heen ga. Voor USA bv zijn er extra controles. Ik heb werkelijk de laatste keer alle controles en extra controles moeten ondergaan, volledig gefouilleerd, wanneer ik dan bijna in vliegtuig was, nog een laatste check en heel mijn bagage moeten opengooien...

Maar voor Europees, en zeker voor EU landen, ben ik er maar 1.5 u op voorhand om mij niet te moeten haasten.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0
    De afmetingen van uw valies spelen niet zo'n rol. Je mag met B.Light 20 kilo meenemen, maar je kan uiteraard bijbetalen voor meer (wij zijn sinds gisteren terug uit Portugal met Brussels Airlines, hadden toch wel een kilo of zes overgewicht en ze hebben niks gezegd, noch in Brussel noch in Porto). Je moet wel zien dat je de 32 kilo niet overschrijdt. Dat is het maximum dat één valies mag wegen.

Ik zou om te beginnen al online inchecken. Je krijgt daarover een mail met een link 24 uren voor vertrek. Gewoon je plaatsje kiezen op het vliegtuig (neem een aisle-seat, dan heb je kans dat je een rijtje voor jezelf hebt) en je instapkaart uitprinten (in dubbel, een exemplaar voor hen en een voor jou). Dit kost niets extra. Voordeel is dat je alleen nog maar je bagage moet afgeven aan het baggage drop-off point en dit gaat zeer snel. Er wordt aangeraden 75 min. voor vertrek aanwezig te zijn, wat ruim voldoende is als je al online ingecheckt bent.
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

Kanarie
    Guest
    75 minuten vind ik belachelijk lang. zelf ben ik meestal pas een uurtje op voorhand op de luchthaven. nu ja beter te vroeg dan te laat.

online inchecken kan ook gewoon met je smartphone. dan krijg je een qr code en die scannen ze gewoon. geen gedoe met papieren.

en ik weet niet hoe iedereen het flikt maar ik krijg nooit 20 kilo in mijn valies.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten