Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 79

Onderwerp: Roaccutane

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    0

Roaccutane

Ik ben net terug van de dermatoloog, die me een Roaccutane behandeling van zo'n 8 maand heeft voorgeschreven.
    Dit jaagt mij wat schrik aan omdat dat medicijn bekend staat als heel agressief (maar dus ook wel heel effectief). Heeft iemand er ervaring mee?
    Ook ben ik vergeten te melden dat ik binnen een paar maand 4 weken naar het buitenland trek (Zuid-Amerika), tijdens de kuur dus nog. Zou dat kwaad kunnen?

Héél nieuwsgierig naar reacties!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    8

Re: Roaccutane

Ik neem het nu ongeveer 2 maanden en ik ben er heel gelukkig mee. Ik heb daar tot nu toe niet veel bijwerkingen van, enkel mijn huid die schilfert en heel droog is, maar met een goeie crème te smeren is dat opgelost. Mijn lippen zijn zels nog niet gesprongen. En mijn acné is al praktisch helemaal weg :-) Als je daar veel zon gaat zien in Zuid-Amerika, is dat wel een probleem en dat had je wel beter gezegd, raar dat de dermatoloog dat zelf niet vroeg. Je zou dat beter toch nog melden dan. Veel succers ermee!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2002
    Reputatie Macht
    15

Ik heb het zelf genomen ongeveer 20j geleden als één van de eerste "lichtingen" van patiënten die het ding kregen voorgeschreven. Mijn dochter beëindigt haar kuur binnen veertien dagen.

Roaccutane is heel effectief. Blijkbaar nog steeds het enige afdoende middel tegen acné. Eigenlijk is "alles" wat dat doet: de talgproductie volledig lam leggen.

Niettegenstaande de blijkbaar onschuldige werking, doen ze tegenwoordig (naar mijn gevoel) een beetje overdreven rond de risico's en bijwerkingen; zo wilde de dermatologe mijn dochter van 16 dwingen op de pil te nemen omdat er op dat vlak wat risico's bestaan. Ik ben moeten meegaan om een document te ondertekenen dat ik van de risico's op de hoogte was en een afstand van verhaal.

Als je naar Zuid-Afrika gaat, moet je er wel mee rekening houden dat je NIET, en ik herhaal NIET in de zon mag komen!!! Lees de bijsluiter maar in dat verband.
    Beste groeten,
    Somme

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    0

Ik dacht het al, ik heb de bijsluiter ondertussen gevonden op internet en daarin staat duidelijk dat je best zonlicht vermijdt. En ik kan moeilijk 4 weken in Zuid-Amerika rondlopen zonder in de zon te komen he.
    Ik probeer mijn dermatologe al een uur te bellen maar de lijn is steeds bezet. Ik begrijp ook niet dat ze mij zoiets niet gevraagd heeft...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    0

Ik heb ze net aan de lijn gehad en ze zegt dat zon geen noemenswaardig probleem vormt tijdens een Roaccutane behandeling.
    Roaccutane maakt je huid gevoeliger, waardoor je sneller zal verbranden maar dat is alles. En vermits ik een donkere huid heb en amper verbrand vormt dat voor mij amper een probleem.
    Ik vind haar uitleg wel geloofwaardig, ook omdat dit maar terloops vermeld wordt in de bijsluiter. Moest het echt gevaarlijk zijn zou er meer op gehamerd worden.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Reputatie Macht
    11

mijn dochter heeft alles, maar dan ook alles geprobeerd om van haar acne af te geraken, niets hielp. op haar 18 is ze begonnen met roaccutane, sindsdien heeft ze een babyhuidje:-)
    ik wil er nog bij zeggen dat mijn dochter moest wachten tot de herftst om de kuur te beginnen ( ze heeft ook een donkere huid, is half italiaanse). het is namelijk niet alleen een kwestie van verbranden, maar ook van de huid die enorm uitdroogt. zij kreeg enorme korsten op haar lippen tot bloedens toe; kan me niet voorstellen dat dit een leuk vooruitzicht is ginds in zuid-amerika.misschien best second opinion vragen?
    Martelen is menselijk. Dieren doen het niet.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    11

Ik heb ook een roaccutane-kuur gevolgd, maar mijn acne is nooit volledig weg gegaan, wel héél fel verminderd. Ik verbrand sowieso al snel, maar tijdens de kuur ging het een klein beetje vlugger. Droge lippen en zo, daar had ik geen last van (of toch niet in die mate dat ik het mij nu nog herinner ).
    Ik heb tussendoor ook bloed moeten laten nemen, om mijn hormonale waarden te testen. De eerste keer zat er 1 hormoon te hoog, maar dat kon ook cyclusgebonden zijn. Bij de tweede bloedafname was alles in orde.
    Mij hebben ze enkel nog gezegd voorzichtig te zijn met alcohol, ook in gerechten die met alcohol bereid worden.

Zou je niet gewoon kunnen beginnen aan die kuur wanneer je terug bent? dat maakt de follow-up iets makkelijker en je vermijdt onnodige risico's... (het belast toch je lever)
    Op sine herte tintelde hare hant

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    8

ik mocht er vorig jaar in april ook niet mee beginnen vanwege zon...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    0

te laat, ik ben er al mee begonnen
    en daarbij, ik ga elk jaar een maand naar de zon en dat tijdens onze winter-herfst periode, dus ik kan toch nooit een kuur lang uit de zon blijven
    we zullen wel zien, ik zal mij alleszins met een hoge factor insmeren en mijn huidje genoeg hydrateren
    bedankt voor de reacties !

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

ik ben vorig jaar er mee begonnen, maar ik heb het slechts een dag of 7 genomen.
    ik ben toen gestopt uit vrees voor neven-effecten.

ondertussen heb ik het puistjes probleem onder controle.
    ik doe 2 à 3 keer per 14 dagen een masker met BETONIET-klei (ook wel bentonite) genoemt... is verkrijgbaar als poeder bij de knutsel en schilderwinkel.

onder de douche duw ik dagelijks enkele minuten de comedonen uit mijn huid (dit zijn die zwarte puntjes, opstapeling van huidsmeer die dan later puistjes worden)

& voor het slapen gaan smeer ik wat TEA-TREE oil (theeboomolie) op mijn gezicht.
    niet het afgelengd product uit de Kruidvat, maar de pure Olie uit een BIOWINKEL.

sindsdien zijn er bijna geen puistjes meer te zien.

genoeg water drinken, suiker en ongezond eten vermijden heeft er ook veel mee te maken.
    ook al beweren dermatologen van niet!
    leer gelukkig zijn met niets!
    lees nisargadatta's boek voor meer info. (deel1=ikben;deel2=zijn)

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste

LinkBacks (?)

Bladwijzers

Forum rechten