Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    9

Borstel/kam lang haar

Ik heb heel lang haar (te vergelijken met de lengte van Areveenah). Nu vind ik dat mijn haar de laatste tijd zo pluizig is. Ik denk dat het ligt aan mijn borstel (gebruik zo een plastic ding). Een borstel van varkenshaar zou beter zijn voor lang haar. Misschien een domme vraag maar waar koop je die? En is het beter om je haar te kammen dan te borstelen? En welke kam gebruik je dan best om lang haar te ontwarren?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Re: Borstel/kam lang haar

ik gebruikte altijd zo een heel grote vierkante borstel, ik vind dat een kam veel meer pijn doet. Ik heb zo een plastieke, maar waar de 'haren' in staan is zo'n een zacht kussen. dat vond ik het makkelijkste. Een varkenshare borstel, ik dacht dat ik doe ooit eens gezien heb in het kruidvat of bij Di

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

Ik kan zo'n varkenshaar-borstel kopen bij mijn kapper, maar maak je geen illusies, dat duurt eeuwen tegen dat je daarmee derdoor bent. Bij mij hebben ze het eens geprobeerd in de kapperszaak omdat ik daar toen ook geinteresseerd in was. Tegen dat die kapster door mijn haar was, help! kdenk da'k daar 15 min gezeten heb.

Ik heb gemerkt dat mijn haar veel minder afbreekt als ik een kam gebruik en er veel gezonder uitziet. Ik doe er conditioner op (sunsilk extra-voedend voor broos haar of zoiets, da oranje pulletje) en daarna, terwijl het handdoeknat is, met een kam erdoor. Ergens heb ik gelezen dat het nog beter is om dat in de douche te doen, maar zoveel tijd en goesting heb ik nu ook weer niet
    -Do you want the real story, or do you prefer the lie?-

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Ik heb ook redelijk lang haar (tot halverwege mijn rug) en ik kam mijn haar enkel als ik uit de douche kom als het nat is. Anders geraak ik er bijna niet door, en staat langs alle kanten van de electriciteit
    Ik kam het eigenlijk niet zoveel (niet alle dagen, ontzie mij dat, en kan er veel mee mee doen als niet gekamd is) maar als ik het kam, doe ik er eerst halve fles conditionner op

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

als je fel knopen hebt hè. ik had vroeger een flesje van Mylène dat ervoor zorde dat de knopen makkelijke uit te kammen waren, het helpt echt wel hoor. gewoon lichtjes verstuiven en dan kammen, je haar gaat dan minder snel kapot door het kammen.
    Ik deed dit wil elke morgen en vlak voor het slapen gaan om het daarna ofwel in een staart of vlecht te doen.

01Sirk
    Guest

Citaat van: Rominake
    als je fel knopen hebt hè. ik had vroeger een flesje van Mylène dat ervoor zorde dat de knopen makkelijke uit te kammen waren, het helpt echt wel hoor. gewoon lichtjes verstuiven en dan kammen, je haar gaat dan minder snel kapot door het kammen.
    Ik deed dit wil elke morgen en vlak voor het slapen gaan om het daarna ofwel in een staart of vlecht te doen.
    Uhu, ik heb dat flesje ook nog gehad! Hielp kei-goed! Zelfs mijn broers zelfgemaakt "dreadlock" ging ermee uit!

Ik heb een gewone borstel van Mylène, maar spijtig genoeg worden die borstels niet meer gemaakt

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Wat is dat precies dat flesje? Waar kan je dat kopen? zou dat beter ook eens aanschaffen dan want knopen, dar kan mijn haar wat van!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    22

Ik heb dat ookw el makkelijk en gebruik tegenwoordig ene gewone borstel, maar eigenlij is dat idd niet zo goed.
    Eeb kapster heeft me eens gezegd dat ik een kam moet gebruiken met brede spleten en dikke tanden en dat dat zeker geen kunststoffen mag zjn, maar een rubberen of zo.
    Ik heb er zo 1 gevonden in de kapperswinkel op de turnhoutsebaan in deurne.
    En laatste zei mijn kapper dat ik gewoon zo weinig mogelijk mijn haar moest kammen : alleen als het pas gewassen is en daarna wat mousse erin en ook de volgnede dagen alleen mousse...
    Soms doe ik dat , maar dan is het echt heel moeilijk om er nog met een kam door te geraken !
    Wat naar het schijnt ook zou helpen tegen pluizig haar om om conditioner op droog haar te doen, een half uur te laten intrekken en dan pas je haar te wassen of eens een hele nacht conditioner op je hara laten.
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    0

Wat ook een handig middeltje is, om het kammen makkelijker te maken is: van onderaan je haar beginnen borstelen.
    Is naar het schijnt véél beter voor je haar en je borstelt je knopen er een pak makkelijker uit, in plaats van ze onderaan je haar 'op te hopen'.
    'Fluffy' haar zou ook grotendeels komen doordat je haar droog is. Misschien een goede conditioner aanschaffen (als je die nog niet hebt).
    Ikzelf heb heel fijn haar tot iets onder schouderlengte en ik gebruik dagelijks een conditioner.
    Ik wissel wel af: ofwel HairCare (of zoiets) van Nivea, shampoo + conditioner.
    Pantene voor bruin haar, shampoo + conditioner.
    Herbal Essences shampoo (gewoon omdat die zo lekker ruikt ) in combinatie met een conditioner van Gliss Kür.
    Leef & Laat leven.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Aug 2003
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    21

dat handig middeltje, is eigenlijk wel een "must-do" bij lang haar

na een jaar mijn har mee onder de douche te nemen, en teveel de knopen eruit te kammen (letterlijk) in plaats van die rustig te ontwarren,

ben ik terug aan het wassen geslagen met koud water, véél conditioner, en mijne kam met idd zoals annemarie zei: dikke spleten en dikke (afgeronde) punten (een houten trouwens, ooit in de di gehaald)
    en opmerkelijk veel minder haar dat ik eruit kam, al is het er nog
    heb ook een houten borstel (zo met van die ronde toppekes erop: zit in massagepakketen) en daar ben ik ook heel tevreden van

zo een dure borstel...dat heb ik niet

heb trouwens hetzelfde pobleem: dat "pluizige" gedoen, dat is omdat er op teveel lengtes haren zijn afgebroken, tja, ik ehb mijn beslissing genomen, ga het nog even laten groeien, en dan een vijf cm eraf, en tegen de zomer nog eens, spijtig voor mijn lange plukken, maar kom, dat groeit wel weer, want als ik 't nie doe, dan groeit het naar boven ipv naar beneden :-) :-(

(wel vorige week zo'n olijfoliekuur gedaan: en volgende dag was mijn haar mérkbaar minder pluizig!!)
    ikke

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten