Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    20

Re: Uitstrijkje en ontsteking

Ja, maar zelfs dan moet je al rekenen:

- 1 dag voor je staal in het labo is, of soms zelfs 2 of meer (want vergis je niet: die stalen worden niet altijd elke dag opgehaald!!);
    - 1 dag voor het klaar is om te bekijken;
    - en dan hebben ze er nog niet naar gekeken en ze krijgen natuurlijk meer dan alleen het jouwe.
    - en dan moet het verslag nog opgemaakt en verstuurd worden.

Je ziet dat je snel aan een week zit.
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    20

Citaat van: Dorien1
    Ik vind 4 dagen zeker niet te lang om te wachten. Ik begrijp maar al te goed dat er tijd nodig is om onderzoek te doen (mijn zus werkt in een medisch labo) maar ik vind het vervelend dat ik nu langer dan een week moet wachten omdat de gyn op vakantie is. Zeker omdat ze zei om vrijdagvoormiddag zeker te bellen voor de resultaten.

De huisarts: ik heb een goede band met de huisarts en had ook al aan haar gedacht. Maar als de gyn op verlof is dan worden de resultaten toch niet doorgestuurd naar HA? Of wordt dat automatisch gedaan? Anders bel ik dinsdagavond eens naar de HA voor een beetje geruststelling.

Als je een globaal medisch dossier hebt bij je huisarts, zou hij normaal gezien ook je uitslagen moeten kunnen zien. Allez, bij mij is dat toch zo.
    nein mann, ich will noch nicht gehen

Guest

Citaat van: Nleke
    Citaat van: rozeke
    Citaat van: Tineke1984
    Vond het al rotvervelend dat ik dit jaar een tweede keer mocht gaan en nadien nog 4 dagen ofzo moest wachten op dat resultaat.

Allé mensen, ik begrijp wel dat jullie graag het resultaat snel hebben, maar de analisten moeten ook de tijd krijgen om er deftig naar te kijken he. Tineke, 4 dagen wachten is echt niks. Afhankelijk van of er nog bijkomende testen moeten gebeuren, kan het tot een maand duren voor je iets kan weten!!
    4 dagen wachten valt inderdaad goed mee. Ik heb stage gedaan op zo'n afdeling van het labo en die afdeling stond weken achter met het verwerken van de uitstrijkjes.
    Al vaak me afgevraagd of dat ze het werk nu beter aankunnen.

Eigenlijk was ik al een half jaar aan 't wachten, hé ... Was een uitstrijkje dat opnieuw moest genomen worden omdat ze de eerste keer "iets hadden gevonden", maar ze wilden dat pas na een half jaar opnieuw testen (nieuw uitstrijkje) ...
    In nummer 2 zat uiteindelijk niks meer, maar ik zal volgend jaar toch ook niet meer met een echt gerust gemoed naar gyn gaan.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    20

Tineke: ook dat kan. En direct opnieuw testen heeft geen zin omdat je dan toch maar enkel cellen zou zien die opnieuw aan het groeien zijn (omdat ze met het eerste uitstrijkje weggeschraapt zijn). Een eventuele afwijking zou je dan zeker missen.

Het is vervelend voor jou en ik begrijp dat je volgend jaar niet echt gerust zal zijn, maar ik vind niet dat je mag zeggen dat je al een half jaar aan het wachten was.
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Reputatie Macht
    6

Ik heb idd een globaal medisch dossier. Ik wist niet dat de HA dan automatisch alles te zien kreeg. Ik ga dinsdag toch eens bellen voor de zekerheid.

Nleke
    Guest

Eigenlijk was ik al een half jaar aan 't wachten, hé ... Was een uitstrijkje dat opnieuw moest genomen worden omdat ze de eerste keer "iets hadden gevonden", maar ze wilden dat pas na een half jaar opnieuw testen (nieuw uitstrijkje) ...
    In nummer 2 zat uiteindelijk niks meer, maar ik zal volgend jaar toch ook niet meer met een echt gerust gemoed naar gyn gaan.
    Zoals Rozeke zegt is het vrij zinloos om de week na een 'slecht' uitstrijkje meteen een nieuw te nemen. Da's bij mijn weten bij heel veel gynecologen standaard om de patient na een half jaar uit te nodigen voor een nieuwj uitstrijkje.

En dat van eigenlijk was je een half jaar aan het wachten?? Zo kan je inderdaad echt alles naar beneden halen en de negatieve kant van inzien.
    Je moet tellen van de dag dat de dokter het genomen heeft tot het moment dat je de uitslag hebt. En dat was bij jouw 4 dagen en da's een mooie analyse termijn!
    Beetje positieve kijk op de dingen kan geen kwaad.

Guest

Sorry, maar als je zus op dat moment kanker heeft en o.a. borstkanker in de familie zit, heb je betere dingen te doen dan naar het positieve te zien.

En ja, ik snap dat ik niet gelijk hertest kan worden en moet wachten (mijn moeder is apothekeres en ik sta op invaliditeit - ik ken dus wel iets van ziektes) ... Maar dat maakt die tijd niet minder stressvol.

Vandaar dat ik Dorien de raad gaf van eventueel dit met haar huisarts te bespreken (of die niks kon doen). Ik ga voor zo'n dingen speciaal naar een gyn, maar misschien dat zij over zulke onderwerpen wel kan praten met haar HA.

I_Bella
    Guest

Sorry, maar als je zus op dat moment kanker heeft en o.a. borstkanker in de familie zit, heb je betere dingen te doen dan naar het positieve te zien.

En ja, ik snap dat ik niet gelijk hertest kan worden en moet wachten (mijn moeder is apothekeres en ik sta op invaliditeit - ik ken dus wel iets van ziektes) ... Maar dat maakt die tijd niet minder stressvol.

In al je posts verschuil je je achter je invaliditeit, ziektes of aandoeningen die in je familie aanwezig zijn.
    Je gebruikt het als excuus om triestig te zijn en de sukkelaar uit te hangen.

Als we een topic zouden openen waarin iedereen hier zijn/haar situatie (verleden, heden, ziektes, whatever) omschrijft, dan zou je wel eens grote ogen kunnen opentrekken. Maar niet iedereen doet dat (en ook niet in detail over andere mensen).

(Excuseer voor deze harde woorden maar het moet eruit.)

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Ik heb gisteren getwijfeld om iets dergelijks te schrijven maar het uiteindelijk niet gedaan...

Tinneke: Je bent gewoon in het grootste deel van je posts zo negatief en zwartgallig. Ik snap dat je situatie niet makkelijk is en dat je veel hebt meegemaakt, maar soms kan een positieve kijk ook wonderen doen. Je gaat jezelf ook veel beter voelen als je af en toe de dingen eens langs de andere kant bekijkt of als je af en toe gewoon eens voor jezelf kiest in plaats van altijd en overal zoveel rekening te proberen houden met anderen.
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: I_Bella

In al je posts verschuil je je achter je invaliditeit, ziektes of aandoeningen die in je familie aanwezig zijn.
    Je gebruikt het als excuus om triestig te zijn en de sukkelaar uit te hangen.

Als we een topic zouden openen waarin iedereen hier zijn/haar situatie (verleden, heden, ziektes, whatever) omschrijft, dan zou je wel eens grote ogen kunnen opentrekken. Maar niet iedereen doet dat (en ook niet in detail over andere mensen).

(Excuseer voor deze harde woorden maar het moet eruit.)

Ik ben eigenlijk wel een beetje akkoord ...
    Ook ik heb persoonlijk met kanker te maken gehad (OK, in all fairness, geen chemo etc, enkel 2 operaties) maar je mag niet toelaten dat de onzekerheid tijdens die 5 jaar na diagnose je leven gaat beheersen. Dan maak je jezelf zot !
    Een goeie huilbui op tijd en stond (voor mij het liefst op m'n eentje, ik verwerk zo een dingen graag alleen) en dan kin onhoog en enkel aan de toekomst denken. Negativiteit maakt je alleen maar zieker in mijn ogen (is dat trouwens niet wetenschappelijk bewezen, dan positief denken helpt in een genezingsproces ?)

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten