Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43
    op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    4

volstaat dagcrème na het zwemmen?

Hoi ladies,

Ik ga de laatste tijd geregeld zwemmen.
    Daarna wrijf ik mijn hele lichaam in met olie, omdat de chloor mijn huid uitdroogd (waarschijnlijk ook in combinatie met het winterweer).
    Nu vroeg ik mij af of een dagcrème volstaat na het zwemmen?
    Ik gebruik dagelijks het 3 stappen plan van Clinique maar zie mij dat daar nog niet doen + een hele hoop dat ik extra in mijn zwemzak moet steken
    ...and it burns, burns, burns!

skivvy
    Guest

Re: volstaat dagcrème na het zwemmen?

de gezichtscreme met kweepeer van dr hauschka zou moeten volstaan, die is speciaal ontwikkeld voor sterk wisselende weersomstandigheden, en zwemmen in chloorwater kan daar zeker bijgerekend worden.
    waar u ook op moet letten is dat u de mineralen die u kwijtraakt door het zwemmen terug aanvult.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    9

Eerlijk? Ik vind al dat smeren een beetje overdreven.

Ik smeer zelden en dan bedoel ik ook echt bijna nooit. Deed dat vroeger wel.
    's Winters heb ik een drogere huid en soms smeer ik dan iets op mijn handen. (omdat het pijn doet)

Ik zwem 3 à 4 keer per week. Mijn huid ziet dus af. Maar uiteindelijk merk ik zelf geen verschil als ik smeer of niet. Dus heb ik dat smeren opgegeven.

Ik heb mijn huid zo eens laten testen in Paris XL. Ik blijk, in mijn aangezicht een 'extreem normale' huid te hebben. Dus die zwembeurten zijn niet zo slecht voor mijn huid, denk ik dan.
    Als ik mijn tanden wil laten zien, dan glimlach ik!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Reputatie Macht
    3

Ik zwem ook 3 keer per week. Mijn huid ziet daar enorm van af: droge huid. Na het douchen thuis (ik spoel me wel een eerste keer af onder de douche van het zwembad) smeer ik mij in met een lichte bodylotion van Dove.

Op mijn gezicht smeer ik nivea dagcreme. Als ik dat een keer vergeet begin ik echt enorm te schilferen in mijn gezicht.
    Mannen op een vrouwen-forum zijn meer gay dan ze zelf willen toegeven!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    0

Nivea blauwe blikjes : een dun laagje smeren als je huid droog aanvoelt. Met dit koude weer doe ik dat meerdere keren per dag.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    4

Citaat van: skivvy
    de gezichtscreme met kweepeer van dr hauschka zou moeten volstaan, die is speciaal ontwikkeld voor sterk wisselende weersomstandigheden, en zwemmen in chloorwater kan daar zeker bijgerekend worden.
    waar u ook op moet letten is dat u de mineralen die u kwijtraakt door het zwemmen terug aanvult.

Bedankt voor de tip skivvy
    Dat van die mineralen, daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    4

Citaat van: bellerose
    Nivea blauwe blikjes : een dun laagje smeren als je huid droog aanvoelt. Met dit koude weer doe ik dat meerdere keren per dag.

Goh bellerose, ik weet ni of ik da echt kan gebruiken...Doet gij da aan uw gezicht?
    Ik vind dat dat nogal sterk ruikt en ben een beetje bang hoe mijn overgevoelige huid daar gaat op reageren

Guest

Volstaat dagcrème na het zwemmen?

Nee, ge gaat toch genen dagcrème smeren op uwen allerheiligste smoel? Daar moet minstens eerst een grondlaag op, dan een waterafstotend middel en dan pas dagcrème. En dan nog iets verzorgend uiteraard.

Allen te koop bij de betere apotheker.

Als je dan nog last hebt, zou ik toch es langs de huidarts passeren.

Freekje
    Guest

Citaat van: Tineke1984

Nee, ge gaat toch genen dagcrème smeren op uwen allerheiligste smoel? Daar moet minstens eerst een grondlaag op, dan een waterafstotend middel en dan pas dagcrème. En dan nog iets verzorgend uiteraard.

Guest

Citaat van: dAsH
    Citaat van: Tineke1984

Hier se, madame 't waspoeier zal ook es reageren.

Ge kunt dus ook altijd waspoeier op uw smoel smeren. Dan ziet het ook wit en is 't proper.

Niet verschieten als ge allergisch reageert.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten