Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Droog, ruw haar

I_Bella
    Guest

Droog, ruw haar

Van nature uit heb ik al droog, krullend haar maar door een bezoekje aan de Blue Lagoon (IJsland) waar het water rijk is aan zout, mineralen, silicaten en blauwwieren, gecombineerd met veel regen en wind is mijn haar volledig uitgedroogd.

Het voelt nu helemaal hard, ruw, stug aan, het staat superwild en het is een hel om het door te kammen (mijn haar is lang). Gisteren heb ik er een half uur aan zitten kammen nadat ik mijn haar gewassen had.

Ik gebruik (altijd) na elke wasbeurt Schwarzkopf Bonacure Hair Therapy Moisture Kick Conditioner (koop ik bij mijn kapster) wat normaal wel mijn haar zacht maakt.

Nu heeft mijn haar meer dan dat nodig - iemand suggesties waarmee ik mijn haar snel terug kan in een normale staat brengen?

skivvy
    Guest

Re: Droog, ruw haar

haarolie! een kuurtje daarmee doen, om de 3 wasbeurten bv, en de ruwheid zou eruit moeten zijn.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Wat voor haarolie? Want mijn haar heeft daar ook nood aan, maar ik vind niet direct iets...
    strawberries & cream

Judy
    Guest

Normaal verkopen ze in de Blue Lagoon-shop een product om dat te verhelpen, je moet eigenlijk op voorhand iets op je haar doen en het dan achteraf met iets anders wassen. Ik dacht ook ooit dat het een belachelijke koop zou zijn, maar het bleek wonderen te doen

Ik heb het wel niet meer staan en je bent vermoedelijk al terug van Ijsland Hopelijk ben je iets met Skivvy's tip ('t zou me verbazen van niet).

skivvy
    Guest

die van de natuurkapper, bv. u kan er nog etherische oliën aan toevoegen mocht dat nodig zijn : salie voor donker haar, het jeukstillende atlasceder, rozemarijn tegen roos en haaruitval, tea tree tegen psoriasis, ylang ylang tegen gesplitste haarpunten, laurier tegen overmatige talgafscheiding, piment dat de hoofdhuid aktiveert en goed is voor rood haar (niet meer dan 2 druppels!),...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    11

Om de zoveel tijd zet ik een haarmasker en ipv dat 5 minuten te laten intrekken, laat ik het er een hele nacht in. De dag nadien dan haren wassen en je merkt meteen verschil. Als het écht heel erg is, misschien een keer of 3 op een week doen.
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Wat ik doe, meestal in de winter of na veel zon, zowel bij mezelf als bij mijn dochter is voor het wassen tiaré-olie op ons haar. En dat laat ik gemakkelijk een dagje zitten, soms nachtje met slapen. Daarna haartjes goed wassen met shampoo én conditioner. Soms nog een haarmaskertje (Gliss Kur) en alles goed spoelen met zo koud mogelijk water
    Ons haar ziet er dan veel gezonder uit, glad én zacht.

Die tiaré-olie koop ik bij Yves Rocher. Ik gebruik die soms na zonnebaden ook en in de winter (=schrale huid) doe ik een dopje in het badwater en na het badje dep ik me droog, dan blijft er zo een film liggen op je huid en is je huidje weer goed gevoed. Ruikt heerlijk ook vind ik
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Reputatie Macht
    3

Arganolie kan ook wonderen doen! Dit kan je in de meeste Marokkaanse winkels kopen, maar ook bij Di bv.

Je kan dit op droog en nat haar gebruken, en het is echt een wonderolie. Ook voor je huid trouwens! Het helpt tegen bijna alles: acne, eczeem,droge huid, en dus ook droog haar :-)
    good friends offer to help in a crisis, great friends don't take no for an answer

I_Bella
    Guest

Ik zal dan eens kijken naar haarolie.

Nog tips?

skivvy
    Guest

ja, maar voor ons nogal bizar : een papje maken van gare linzen en dat op de haren aanbrengen. is een huismiddeltje uit oa pakistan.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten