Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Mannen - Vrouwen

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    7

Mannen - Vrouwen

Hallo,

Ik zit wat in de knoei met het gegeven 'mannen - vrouwen'. Let op: ik haat absoluut geen mannen, heb zelf een vriend en meer vrienden dan vriendinnen maar ik zit wat in de knoop en misschien kunnen jullie me meer wat positieve visie geven.

Twee weken geleden werd mijn wagen gestolen door mannen (daders zijn gekend en niet aan hun proefstuk toe). Als we kijken naar de gevangenissen bestaat het overgrote deel uit mannen. Kijken we naar de wereldtop: mannen. Kijken we naar een aantal feiten zoals zedenfeiten, diefstallen, zware criminaliteit ... dan zijn de daders heel vaak mannen. Kijken we naar de wereldgebeurtenissen waarin de mannen 'regeren' dan zien we conflicten die beslecht worden met raketten, geweld, het doden van burgers ... Ik weet het op dit moment niet zo goed meer. Alle emotionaliteit rond het verdwijnen van mijn wagen en alle gevolgen die dat met zich meebrengt doet me toch echt wel wat vragen stellen en nadenken. Ik voel me beschadigd door iets dat van mij is en voor mij heel belangrijk, dat zomaar werd gestolen. Mijn vertrouwen in het algemeen goede is aangetast en als ik zie en hoor wat zoal gebeurt, dan krijg ik schrik. Dat vooral mannen zo'n feiten plegen, maakt dat ik het nu niet meer zo goed weet en het moeilijk heb met 'vreemde = door mij niet gekende' mannen. Ik weet wel dat tegenover elke 'dader' duizenden goede mannen en huisvaders staan, dat er ook vrouwen zijn die mispeuteren en toch ...

En nog even deze vraag. Ik vraag me af of, indien vrouwen aan de wereldtop zouden staan, zij dan ook zo naar geweld en machtsmiddelen zouden grijpen. Zou een prominentere vrouwelijke aanwezigheid niet kunnen zorgen voor meer overleg, andere invalshoeken ... ? Zouden we in die zin niet met meer gebundelde vrouwelijkheid naar voor moeten treden?

Enfin, zoals ik al zei. Ik weet het momenteel niet zo goed en ik besef ergens ook wel dat ik het nu wel heel zwart zie maar op dit moment spreekt mijn gevoel even zo. En nogmaals, ik ben echt geen mannenhaatster hoor.
    We hebben elk een stukje van de hemel op aarde in handen.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

Re: Mannen - Vrouwen

ik heb ooit in een vluchthuis voor mishandelde vrouwen gewerkt en vreesde ook dat na al die verhalen ik ene hekel zou krijgen aan mannen.
    Het had echter het tegenovergestelde effect.
    Ik denk dat je zoals met elke bevolkingsgroep, mensen niet mag stigmatiseren omwille van een bepaalde eigenschap verbonden aan een bepaald gedrag.
    De overgrote meerderheid van de mannen verkracht niet, is geen crimineel, behandelt vrouwen correct ( hier toch ) ... .
    Misschien helpt het je al als je eens wat nadrukkelijker en bewuster kijkt naar de mannen rondom je waar je juist heel positieve ervaringen mee hebt ?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

Dat zullen we wellicht nooit weten hè, vrouwen werden vroeger ook veel meer onderdrukt dan nu...Ik denk ook dat ze van nature minder geweldadig zijn en het eerder met hun brein proberen op te lossen...

madame
    Guest

ik denk dat het just hetzelfde is hoor.
    alleen mannen vallen meer op ... vrouwen zijn geniepig;;.
    Mss ligt daar het verschil...
    ken even veel vrouwen die slecht zijn, dan mannen...

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

Ja maar kijk es naar soldaten, veel vrouwen zijn er nog steeds niet hè, of naar cafégevechten, .... t zou nogal iets zijn moest er geen verschil zijn...maar das zoeits waar je geen antwoord kan op geven hè!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

ik denk dat er wel degelijk verschillen zijn op vlak van bijvoorbeeld agressie tussen mannen en vrouwen.
    Maar, wat ik in de vraagstelling het belangrijkste vond : momenteel zijn ook onder de mannen de mannen die het verkeerd doen in de minderheid.
    Maar onze maatschappij en de man-vrouwverhoudingen die er zijn/waren maken dat er idd een groot verschil is tussen mannen en vrouwen op vlak van geweld en macht en dat heeft volgens mij niks te maken met de biologische verschillen, maar met maatschappelike verhoudingen.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

en maar goed ergens, stel je voor dat je met je man in Afghanistan moet gaan vechten ofzo...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Reputatie Macht
    17

Ik heb een jaar in de gevangenis gewerkt.
    In dat jaar kreeg ik de kans om boven, bij de vrouwenafdeling te gaan werken.
    Na 3 dagen vroeg ik of ik terug naar de mannenafdeling mocht [img]/ubbthreads/images/graemlins/blush.gif[/img]
    Zowel vrouwen als mannen kunnen slecht zijn, maar... 't is gans anders. Zoals madame zegt : geniepiger, venijniger en grrrrrrrrrrr....gemeen ! Echte heksen [img]/ubbthreads/images/graemlins/crazy.gif[/img]
    niet giftig...gewoon kippig !

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    9

ja, ik denk dat ik me hier kan aansluiten. Je zou denken dat vrouwen aan de macht heel anders zouden reageren of zo, maar ik merk dat hoe meer macht sommige vrouwen krijgen, hoe meer ze die gaan gebruiken. Dit is waarschijnlijk gewoon menselijk.

Ook vrouwelijke bazen zijn heel wat 'baziger' dan hun mannelijke collega's, hoor ik zo overal!

Mannen zijn in hun gedrag openener, ze tonen hun gevoelens door agressie of fysieke macht, terwijl vrouwen het inderdaad geniepiger aanpakken: roddelen, steken onder water, vrouwen onder elkaar kunnen echt gemeen zijn. Ik denk dus niet dat de wereld er veel anders zou uit zien.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    9

Ik heb veel liever een man als baas dan een vrouw. Die zijn veel directer wanneer er iets is, én als er een woordje geweest is kunnen ze het veel sneller achter zich laten ook.
    Trotse mama van Ilona (8/03/07) en Yente (7/11/08)

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten