Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Dec 1999
    Leeftijd
    49
    Reputatie Macht
    17

Iraanse vrouwen willen af van discriminatie

Iran blokkeert de websites waarop vrouwenorganisaties een grote petitie-actie organiseren om discriminerende wetgeving af te schaffen. Eerder werden ook deelnemers aan een betoging voor vrouwenrechten opgepakt. De mensenrechtenorganisatie Human Rights First organiseert een e-mailactie tegen deze inperking van de vrije meningsuiting.
    Alles begon op 12 juni vorig jaar met een geweldloze betoging tegen de wettelijke discriminatie van vrouwen. De demonstranten eisten onder meer dat getuigenissen van vrouwen in een proces dezelfde rechtskracht krijgen als die van mannen. Ze willen ook dat getrouwde vrouwen het recht krijgen om zelf hun job te kiezen en om te reizen, zonder voorafgaande toestemming van hun man.

Volledig artikel

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    11

Re: Iraanse vrouwen willen af van discriminatie

Schandalig zeg! Ik heb meteen de e-mailactie en de petitie getekend, en heb het artikel met de beide links naar al mijn contacten gemaild. Alleen vanuit het buitenland kan men de petitie tekenen; ik hoop dus dat veel mensen dit doen!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

getekend...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    13

als ze de betogers al gaan oppakken, denk ik niet dat het hun ook maar ene [censored] kan schelen wat de buitenlanders er van denken...

Ach, Iran, het verukkelijke land waar dansen en muziek verboden zijn...
    Nu we hier toch zijn ...

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    20

t Is daar overal armzalig wat betreft het behandelen van mensen als mensen! Vooral vrouwen en homo's zijn er de dupe en moeten het vaak met de dood bekopen! Ik las net dat een meisje uit Arabië is veroordeeld tot 90 zweepslagen omdat ze 14 keer werd verkracht! Ze was in de auto gestapt met n man (niet haar man ) en das al strafbaar! Omdat ze hen er dus de kans toe gaf heeft ze nog n straf gekregen...Begrijpen wie kan , voor mij is daar maar 1 woord voor : Achterlijk!

Bladwijzers

Forum rechten