Het is een grote misvatting dat vrouwenemancipatie alleen om vrouwen draait: er is ook inbreng van de mannelijke populatie nodig.
"De supermama die succesvol een gezin en carrière combineert, mensen vinden het steeds minder geloofwaardig. De meerderheid van de Britten gelooft dat een moeder met een carrière slecht is voor het gezinsleven. Het beeld van de vrouw aan de haard kan echter op steeds meer sympathie rekenen. Dat bleek gisteren uit een academische Britse studie."
http://www.hln.be/hln/nl/36/Je-Carriere/...de-haard-.dhtml
Ik weet dat het een Britse studie is, maar hoe voelen de mama's (en andere vrouwen ook) jullie over deze constatatie? Waar knelt het schoentje? Is de emancipatie dan echt een flop?
Et alors?
Het is een grote misvatting dat vrouwenemancipatie alleen om vrouwen draait: er is ook inbreng van de mannelijke populatie nodig.
...en dan eentje die verder gaat dan enkel de zaadleverantie. probleem is kennelijk hoe de heren dat aan het verstand gepeuterd dient te worden.
Ach emancipatie vrouwen hebben al eeuwenlang gewerkt, vaak uit noodzaak, en ook nu is dat zo, meestal uit financiele nood. Welk gezin kan rondkomen van één modaal inkomen?
Ik zou het in elk geval niet kunnen, werken én zelf je kinderen opvoeden, ik snap niet hoe je dat blijft volhouden.
Bismillah.
Het is zo dat vrouwen met kinderen die fulltime werken volledig gefrustreerd raken. Niemand is op de wereld gezet voor zo'n verantwoordelijkheid.
Je kan niet in alles goed zijn, en de eersten die eronder lijden zijn de kinderen.
Ik geloof in het concept 'moeder aan de haard'.
Niet zozeer 'vrouw aan de haard'.
Maar ja, luxe kost geld. Het is het één of het ander.
Ik werk al een tijdje niet meer voor een werkgever, ook al zijn er hier geen kinderen.
Het is gewoonweg zalig en ik kan het iedereen aanraden!
Voor je partner is het ook leuk, het enige dat hij moet doen is gaan werken.
Komt hij thuis dan is alles gedaan en staat het avondmaal op de tafel.
Het is een hele andere manier van leven.
Stress, wat is dat?![]()
Opgepast, ik ben een man!
Ik kan daar echt niet mee akkoord gaan dat een vrouw thuis moet blijven. Trouwens waarom de vrouw thuis? Waarom niet de man thuis?
Het gaat nu niet echt meer om luxe soms, bij sommige is het gewoon nodig dat er een dubbelinkomen is.
Bovendien vind ik voor de vrouw ook "gezonder" om sociale contacten te hebben op haar werk, om wat onafhankelijker te zijn van de man.
Want er moet maar iets verkeerd gaan in de relatie, de vrouw kan niet direct meer weg, omwille van financiële redenen, omwille van het feit dat ze zich zo afhankelijk gemaakt heeft van haar partner.
Happiness is a state of mind
""Bovendien vind ik voor de vrouw ook "gezonder" om sociale contacten te hebben op haar werk, om wat onafhankelijker te zijn van de man.
Want er moet maar iets verkeerd gaan in de relatie, de vrouw kan niet direct meer weg, omwille van financiële redenen, omwille van het feit dat ze zich zo afhankelijk gemaakt heeft van haar partner. """
Niets gezonder aan. Elke dag maak ik nieuwe sociale contacten.
Vandaag nog op de atletiekpiste. Je moet er wel voor openstaan.
Onafhankelijkheid? waarvoor is dat nodig?
Mijn man geeft me het gevoel niet dat ik afhankelijk ben.
Ik investeer op een andere manier in dit gezin.
Een goede relatie valt of staat niet als de partner niet werkt.
Dat is een keuze die ze beiden maken.
En als het verkeerd gaat in de relatie dan moet ze maar werk zoeken, er is werk zat.
Ach vrouwen, hoe vaak hoor ik dat ze niet zonder hun werk zouden kunnen, ze zich vlug zouden vervelen etc.
Het blijft natuurlijk een goed smoesje, wat moeten ze anders zeggen?
Wie wil er nu geen zorgeloos leventje en maar op doen zoals het uitkomt?![]()
Het is zo dat vrouwen met kinderen die fulltime werken volledig gefrustreerd raken. Niemand is op de wereld gezet voor zo'n verantwoordelijkheid.Citaat van: Hero
Je kan niet in alles goed zijn, en de eersten die eronder lijden zijn de kinderen.
Ik geloof in het concept 'moeder aan de haard'.
Niet zozeer 'vrouw aan de haard'.
Maar ja, luxe kost geld. Het is het één of het ander.
Ik werk al een tijdje niet meer voor een werkgever, ook al zijn er hier geen kinderen.
Het is gewoonweg zalig en ik kan het iedereen aanraden!
Voor je partner is het ook leuk, het enige dat hij moet doen is gaan werken.
Komt hij thuis dan is alles gedaan en staat het avondmaal op de tafel.
Het is een hele andere manier van leven.
Stress, wat is dat?![]()
Wel een beetje veralgemeend,niet?
Ik ben dus een gefrustreerd mens, want ik werk fulltime (uit noodzaak) en ik voed daarbij mijn kind nog eens op (in m'n eentje). Luxe hier? Eerder basis en wat comfort.
Hoeveel mensen op 10 werken er in België? Ik ga eerder gefrustreerd raken omdat ik misschien tot m'n 65 of 70ste (???) ga moeten werken om deze (Belgische) maatschappij mee draaiende te houden.Dat is pas stress.
En de kinderen lijden er onder? Pff onze kinderen hebben niet anders gekend dan dat moeder mee uit werken ging en die mankeren helemaal niets. Mijn moeder is nooit uit werken gegaan en wij waren zeker niet gelukkiger dan onze kinderen nu!
Sorry het moest me even van het hart.
PS: De dag dat bv.uw partner u laat zitten, gaat u heel anders praten. En nog helemaal anders als u kinderen zou hebben.
Sandpaper kisses,a cuddle and a purr,
i've got an alarmclock that's covered in fur.
Niets gezonder aan. Elke dag maak ik nieuwe sociale contacten.Citaat van: Hero
Dat is uw mening, mijn mening is dat IK het gezonder vind.
Onafhankelijkheid? waarvoor is dat nodig?Citaat van: Hero
Mijn man geeft me het gevoel niet dat ik afhankelijk ben.
Waarom is dat niet nodig? Uw man geeft u niet het gevoel dat u afhankelijk bent, da's goed, maar u bent dus wel afhankelijk.
Niet het gevoel hebben, is niet gelijk aan het niet zijn.
En als het verkeerd gaat in de relatie dan moet ze maar werk zoeken, er is werk zat.Citaat van: Hero
Als een vrouw ervan uitgaat, dat ze zal trouwen en thuisblijven, dan zullen er zoals vroeger, weinig vrouwen zijn die zullen verder studeren.
Tegenwoordig moet men, bij wijze van spreken, al een hoger diploma hebben om telefoons te mogen opnemen.
Als de vrouw alleen valt, zal ze dus noch een diploma noch werkervaring hebben. Want zelfs als je geen diploma hebt, willen ze toch iemand met wat werkervaring. Niet iedereen heeft evenveel geluk om kansen te krijgen van de WG.
Ach vrouwen, hoe vaak hoor ik dat ze niet zonder hun werk zouden kunnen, ze zich vlug zouden vervelen etc.Citaat van: Hero
Het blijft natuurlijk een goed smoesje, wat moeten ze anders zeggen?
Wie wil er nu geen zorgeloos leventje en maar op doen zoals het uitkomt?![]()
En wat op doen..? Het geld van de partner?
Happiness is a state of mind
""En wat op doen..? Het geld van de partner?""
Tja waarom niet? Ik hoef het maar te nemen.
Plezant zenne.![]()
Bladwijzers