Een andere optie is een scheidingsconsulente, die begeleid beide partners tegelijk naar een scheidingsoplossing. zij zoekt met beide partners naar - voor beide partijen - een haalbare oplossing.
Ik weet wel niet meer hoe duur dit was.
Help,
Ik wil scheidenen ,werk part time(60%)en heb 3 kinderen:17,13,8. We zijn in relatietherapie, maar het heeft totaal geen zin, ik wil dit niet meer.
Wij zijn naar een bemiddelaar gegaan (co-ouderschap : elk 1 week) en die stelde een kinderrekening voor. Maar hoe zit het dan met alimentatie?(Hij verdient 2 x meer dan ik.)
Het kindergeld en alle kosten moeten door 2 worden gedeeld. Maar ik kan met 1000 euro per maand niet EN huur betalen EN de rekeningen(auto moet ik hebben om te kunnen gaan werken)En nog van leven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Hij zei tegen de bemiddelaar dat hij niet wil betalen omdat hij hier(scheiding) niet om gevraagd heeft.
Ik wil dit - voor de kinderen- zo goed mogelijk afhandelen en hier geen vechtscheiding van maken, anders ging ik gewoon naar een advocaat, maar ook die kost veel geld.
Heeft er iemand tips voor mij waar ik rekening mee moet/kan houden?
Heel graag alstublieft! Bedankt.
Max3
Een andere optie is een scheidingsconsulente, die begeleid beide partners tegelijk naar een scheidingsoplossing. zij zoekt met beide partners naar - voor beide partijen - een haalbare oplossing.
Ik weet wel niet meer hoe duur dit was.
Ik denk dat je best in de eerste plaats naar voltijds werk uitkijkt en zolang je dat niet hebt een voorlopige regeling vraagt met alimentatie voor jou. Tenslotte is dat parttime werken hem wss ook altijd goed uitgekomen (minder huishoudelijke taken, kinderopvang etc) en is het dus normaal dat hij die overgang nu ook mee opvangt. Hoe realistisch is week/week co-ouderschap trouwens met zijn job, hoe gaat hij dat opvangen? Wat die kinderrekening betreft: dat is oké als jullie een gelijklopende mening hebben over wat kinderen nodig hebben en hoeveel geld daaraan besteed wordt, als dat nu al een twistpunt is, wordt dat één grote ellende.
Ik denk dat je best in de eerste plaats naar voltijds werk uitkijktCitaat:
Inderdaad. Kinderen van 13, 11 en 8 kunnen zich al goed behelpen en een voltijdse job geeft je meer financiële slagkracht.
Bij co-ouderschap kan je het dan zo regelen dat je in de week dat je de kinderen niet hebt, langer werkt en in de week met kinderen vroeger stopt zodat je op tijd naar huis kan. Ex-collega deed dat zo en dat werkte heel goed.
Tuinkabouters, koekoeksklokken en roze flamingo's zijn kitsch [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/Phoe.png[/img]
Ik denk niet dat er alimentatie betaald moet worden als er gedeelde co-ouderschap is. Je hebt de kinderen immers even vaak bij je als je ex dus de kosten zullen +- gelijk lopen voor alletwee.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een voltijdse baan.
Look out, here comes the spiderpig!
Die kinderrekening lijkt mij een goed idee: maar kunnen jullie niet afspreken dat hij iets meer stort dan jou aangezien hij meer verdient?
In co ouderschap word geen alimentatie betaald.
Beste zou zijn de kinderen bij u laten domicileren,heb je nog wat belastingsvoordeel.
Beste is samen met je ex duidlijke afspraken maken en alles op papier zetten om geen misverstanden te krijgen.
Een kinderrekening kan je nemen maar je kan nooit geld alleen afhalen indien je iets nodig heb voor school of sport.
Op zo een rekening kan je kinderbijslag laten storten en dan elk een bedrag bijstorten voor de school,hobby's eventueel kleren enz.
Eindlijk als je co ouderschap heb is het dom om zo een rekening te openen.
Soms doe de dienst waar je kindergeld van ontvangt het in twee en word elk de helft uitbetaald.
Dus de week dat ze bij u zijn betaal jij hun kosten en de week nadien je ex.
Je kan wel afspraken maken voor extra kosten zoals,vakantie,sport,hobby's eventueel studie's op school dokters kosten bij ziekenhuisopname.
Schoolrekening kan je duidlijk stellen dat je ze in twee deelt en elk de helft betaald.
Maar zou u toch aanraden om een adv onder de arm te nemen zodat alles op papier staat om later ruzie's te vermijden.
Gezien je een klein inkomen heb zal je wel recht hebben op een prodeo advokaat.Die zal je niet veel kosten.
De stilte is als slaap, zij verfrist de wijsheid.
Zelfs bij co-ouderschap( ik vind dat dit verplicht zou moeten worden, maar ik sta niet in die situatie en ken er dus niet veel van) zou het toch beter zijn van een gezamenlijke kinderrekening te houden?
Je zal maar een beugel moeten dragen, of een brilletje, nieuwe fiets, schoolkampen, etc...
Dat is toch veiliger voor beiden, zo'n rekening?
Ook duidelijk laten vastleggen waarvoor die rekening dient en hoeveel elk hoort te storten.
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik zal alles op een rijtje zetten met de voor- en nadelen.
Ik denk ook wel dat een kinderrekening het meest juiste is, maar dat elk naar zijn inkomen daar geld op stort. En inderdaad, full time gaan werken. Zijn er nog belangrijke dingen om rekening te houden waar ik nu niet aan denk?
Bedankt
Ik dacht toch ook dat een man soms alimentatie moet betalen voor zijn vrouw als die vrouw door de scheiding financieel veel moet achteruit gaan.
Bladwijzers