Kan jij niet instaan voor je eigen onderhoud?
<span style="text-decoration: underline"> </span>
Beste lezers, Graag had ik een vraagje voor jullie. Mijn ex en ik zijn nu bijna 11 jaar geleden uit elkaar gegaan. Hij moest toen 100 euro allimentaie betalen. Na 10 jaar betaald hij nog 100 euro en gaat niet mee met de index. Nu is mijn vraag, kan ik hem via de vrederechter meer laten betalen volgens de normen van de index (= nu 148 euro per maand) en kan ik al die jaren terug vorderen tgeen hij niet aangepast heeft. Hij is werkloos. Je kan nu denken waarom heeft ze dit niet eerder gedaan maar de laatste jaren is het ook crisis in mijn portemonee, na 10 jaar. Alvast bedankt voor jullie hulp !
Groetjes van ikke
Kan jij niet instaan voor je eigen onderhoud?
For a while, if you don't mind, let me be myself...
So I can shine, with my own light!
Kan jij niet instaan voor je eigen onderhoud?Citaat van: Rios
Kan ook voor hun kind zijn hé
Das ook waar, niet aan gedacht.
For a while, if you don't mind, let me be myself...
So I can shine, with my own light!
als de indexaanpassing is opgenomen (dus vermeld staat) in het eot of scheidings akte dan kan je dat eisen anders niet
trotse mama van Darinka en Axel
Beste Rios,
Ik sta al 10 jaar in voor onze eigen onderhoud !!!!!
Ga alles dagen gaan werken staat zelf niet aan de dop, nog nooit geweest ! ! ! Na 3 jaar alleen samen met dochter heb ik welinswaar een huisje gekocht, Ken der voor gespaard en gewerkt dat het geen naam heeft ! ! ! ! ! Dat was mijn doel een eigen huis zodat deze later voor mijn dochter ga zijn! ! Ze kan er mee doen wat ze wil, verkopen of verhuren, zo heeft ze ook na mijn overlijden,iets van me ! ! Veel centjes kan ik haar spijtig genoeg niet geven ! ! ! Maar ik heb wel al 10 jaar mijn best gedaan en ze heeft zekers niets tekort ! ! ! Er zijn gezinnen met 2 volwassen die het minder goed stellen dan ik, maar ik doe het alleen ! ! ! ! Na 10 jaar mag ik toch wel mijn rechten nagaan, inderdaad wilde het het eerst niet doen. Maar de meeste vrouwen die in mijn plaats staan en meegemaakt hebben wat ik meegemaakt heb zou al na 1 jaar naar het vredegerecht gaan. Ik ben zeker niet moeilijk, welke vrouw zegt tegen haar kind "veel plezier met papa" ik denk dat er zkers niet veel zijn ! !
Een man zekers rios ? ! ? !
Groetjes corine
Van Harte proficiat ! ! ! ! ! Groetjes Corine
Het staat vermeld in de akte, ze hadden me wijs gemaakt omdat je dop je dit niet hoeft aan te passen, dus tis zo niet!
Alvast bedankt groetjes corine
@Corine: Rios is geen man en als je ff naar boven leest, kan je zien dat ze er niet aan gedacht heeft dat het ook om je kind kon gaan...
Bon on topic: ja je kan dat eisen (mijn ma heeft het zelf al een paar keer gedaan). Zij is via het vredegerecht gegaan
Dank u wel, nadien hab ik gezien dat rios geen man is, sorry maar ik was op mijn teentjes getrapt waar ik wel recht op heb, zie vorige topic van ikke. Groetjes corine
Bladwijzers