Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 42
Like Tree1Likes

Onderwerp: ongewenste intimiteiten

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joker Bekijk berichten
    Dat is waar, maar dat is blijkbaar het percentage dat als voldoende aangetoond weerhouden wordt. 't Is een mannencomplot tegen de vrouwen denk ik...
    Daar zeg je zo wat...
    I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whiskas Bekijk berichten
    Daar zeg je zo wat...
    Precies: de weinige vrouwelijke agenten in het politiecorps zijn alleen goed genoeg om het verkeer te regelen, vrouwelijke advocaten zijn travestieten en vrouwelijke rechters zijn dat alleen kunnen worden door voorover te buigen. Wat is alles toch heerlijk duidelijk in een zwart-witte wereld.
    mé hiél antwaarpe mor ni mé ma zenne!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Nu gaan we het glazen plafond nog ontkennen ook? Moet heerlijk zijn man te zijn Dan is alles veel simpeler
    Je hebt gelijk... nergens in de wereld is er machtsmisbruik, het gaat er overal eerlijk aan toe en vrouwen worden nooit verkracht of lastig gevallen... En zo bleef alles zoals het was...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Nu gaan we het glazen plafond nog ontkennen ook?
    Welk glazen plafond? Wanneer jij er een "mannen versus vrouwen"-zaak wil van maken dan hou je gemakshalve even geen rekening met de vele vrouwen die het "glazen plafond" bij politie en gerecht hebben doorbroken en beticht je hen in feite van meeheulen met hun mannelijke collega's die je sowieso al verdenkt van partijdigheid. Tot spijt van wie het benijdt zijn er ook politievrouwen die aanrandingen en verkrachtingen onderzoeken, zijn er ook vrouwelijke advocaten die verdachten van zedendelinquenten verdedigen en zijn er ook vrouwelijke rechters die, op basis van het voorliggend bewijsmateriaal, verdachten al dan niet schuldig verklaren. Afgezien van die ridicule mannencomplot-theorie zie ik maar één verklaring: die zullen wel iets minder enge oogkleppen op hebben zeker?
    Laatst gewijzigd door Joker; 03-05-12 om 16:50.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Daar gaat het niet om... 't Gaat er om dat jij beslist dat die vrouwen hadden moeten zwijgen. Je gaat zelfs zo ver dat je hen van een verborgen agenda verdenkt. Dat je alleen klacht kan neerleggen als je iets kan bewijzen. Probleem is net die bewijslast en ik begrijp ook dat we niet iedereen ineens zomaar van in het wilde weg van misbruik mogen beschuldigen, maar als er gedurende jaren van verschillende vrouwen klachten komen en er wordt niks gedaan van hogerhand... die vrouwen blijven in de kou staan. je zou van minder gefrustreerd geraken.
    en het is niet alleen die man, ik denk dat er veel vrouwen wel een "PVVD" ontmoet hebben op één of andere werkplek
    Van mij mag dit eens onder de aandacht gebracht worden en het past misschien niet in het tijdschema van een bepaalde politieke hoek maar dat is nog geen reden om het dood te zwijgen. En nu houd ik er over op

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    't Gaat er om dat jij beslist dat die vrouwen hadden moeten zwijgen.
    Ik beslis? Was het maar waar! Ik vind dat misschien, gelet op de extreem lange tussentijd tussen actie en reactie en ik heb uitgelegd waarom.
    Je gaat zelfs zo ver dat je hen van een verborgen agenda verdenkt.
    Misschien zijzelf niet, wel diegenen die hen manipuleren. De timing is wel érg toevallig, vind je ook niet?
    Dat je alleen klacht kan neerleggen als je iets kan bewijzen.
    Amai, wat leg jij me allemaal in de mond zeg... Zelf hoeft niemand iets te bewijzen. Ik heb er alleen op gewezen dat iemands geloofwaardigheid daalt naarmate er minder (of geen) bewijzen meer kunnen verzameld worden en dan hebben we het uiteraard over ernstiger feiten dan ongewenste intimiteiten. Vrouwen die klacht neerleggen nadat ze bijvoorbeeld ruw uit hun dagdromen ontwaakten door een brutale hand op hun bips, die hebben naast een gezonde dosis assertiviteit dringend behoefte aan een even gezonde dosis relativeringsvermogen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    2
    Besef je dan niet dat zelfs een brutale hand op de bips al een stap te ver is?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk berichten
    Besef je dan niet dat zelfs een brutale hand op de bips al een stap te ver is?
    Dat kan. Ik kan me heel veel situaties inbeelden waarin zo'n actie niet op prijs wordt gesteld. Anderzijds betekent zo'n hand op bips niet méér dan "ik zie jou wel zitten, jij mij ook?"... Ja iedereen weet dat zoiets ook anders ingekleed kan worden maar nee, mannen zijn geen pavlov-hondjes die naar believen kunnen worden in- en uitgeschakeld enkel wanneer het mevrouw past. En tenslotte: ik zou ze de kost niet willen geven die na tig ongewenste intimiteiten toch in bed of op het bureau belandden. Sommige vrouwen willen graag veroverd worden, het probleem als man is dat je dat niet vooraf weet.

Daarmee wil ik niet beweren dat ik alle ongesolliciteerde handtastelijkheden op de werkvloer of daarbuiten oke vind, ik begrijp het wel dat er in enigszins verhitte omstandigheden al eens een opportunistische versierpoging wordt ondernomen. Dat kan verkeerd uitdraaien, maar vrouwen van het type "kruidje-roer-me-niet" die de relatieve onschuld daarvan niet begrijpen, komen volgens mij van een andere planeet.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Ik kan enkel concluderen dat over dit onderwerp nogal uiteenlopende meningen bestaan... nog één ding: "Heb jij niet al dikwijls een oorveeg gekregen als je zo ongevraagd aan iemands billen zit?"

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    2
    Ik wil werk en privé altijd gescheiden houden, elke toenaderingspoging op mijn werk is bijgevolg dus strikt genomen ongewenst

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten