Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42
Like Tree1Likes

Onderwerp: ongewenste intimiteiten

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    2

ongewenste intimiteiten

Omdat dit hier een vrouwenforum is, had ik graag eens vernomen van jullie hoe jullie tegen de nieuwsberichten aankijken m.b.t. ongewenste intimiteiten???? (Van Den Driessche, Gheysen,...)

Ik word zowat ziek als ik sommige (overwegend mannelijke) commentaren op diverse nieuwsfora lees

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Reputatie Macht
    0
    Inderdaad,ik ook.
    Wat ik niet kan begrijpen is als men er dan toch iets van zei,men het toch in de doofpot stopte.

Ik heb ook al enige commentaren gelezen van sommige mannen. die erop reageren. En die bekijken dat precies of dat is heel normaal dat men een vrouw mag betasten zonder toestemming.Of opmerkingen maken die niet door de beugel kunnen.Of laten blijken dat een vrouw minderwaardig is.
    Pas op,niet iedere man is zo,maar er lopen van die machtsgeile mannen rond die denken dat ze zich alles kunnen permiteren.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Reputatie Macht
    18
    Niet alleen mannen gaven zo'n reactie's. Ik heb het ook gelezen van vrouwen. Die nog fier waren om te zeggen, ik ben een vrouw maar geef de mannen gelijk.
    Ik werd er triestig van.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Vooraleer je ziek wordt is het misschien handig om het verschil te maken tussen verdachtmakingen en bewijzen. Verdachtmakingen zijn erg makkelijk omdat zoiets meestal gebeurt - of zou kunnen gebeuren - zonder getuigen waardoor het haar woord tegen zijn woord is. Het is waar dat vroeger vrouwen niet ernstig genomen werden met hun klachten, daarop is dan vervolgens reactie gekomen door die té ernstig te nemen en nu keert de slinger weer terug, niet in het minst door een stortvloed aan valse verdachtmakingen.

Het komt mij voor dat klachten over seksueel getinte misdrijven des te geloofwaardiger zijn naarmate de tussentijd tussen misdrijf en klacht des te kleiner is. Naarmate het langer duurt voor er klacht wordt ingediend beginnen er andere elementen te spelen. Blijkbaar was er met name in het geval van Van Den Driessche geen enkel probleem (of werd het binnenkamers gehouden) tot hij overstapte naar de N-VA en toen werd het opeens wel een probleem. In zijn geval is het niet moeilijk te achterhalen wat de "andere elementen" zijn die spelen, of gespeeld hebben want die ganse "ongewenste intimiteiten"-heisa is blijkbaar stilgevallen toen hij zich terugtrok als lijsttrekker van de N-VA voor Brugge. Doel bereikt, middel onbelangrijk, het "slachtoffer" leek er zelfs opeens ook niet zo zwaar meer aan te tillen.

Over het "geval" Gheysen ken ik de details onvoldoende om er iets zinnigs over te schrijven, maar ook hier weer valt het op dat er jaren zijn overheen gegaan vooraleer er klacht werd ingediend.

Bedenk ook dit dames: niet alle mannen zijn even goed in het lezen van lichaamstaal, ook niet alle vrouwen zijn even goed in het geven van lichaamstaal, waardoor het inderdaad wel eens voorkomt dat een man zich aan een actie waagt die aan ontvangende kant als ongewenst wordt ervaren. Evolutionair gezien is het de taak van de man om de eerste stap te zetten en ja, die kan zich al eens vergissen, in zijn eigen hormonaal beïnvloede blik aanmoedigingen zien die er niet zijn. Zolang er van zijn kant correct gereageerd wordt op een afwijzende reactie is er volgens mij toch erg weinig aan de hand hoor: door ongewenste intimiteiten af te doen als halve verkrachtingen bereik je alleen dat geen enkele man zich nog aan intimiteiten waagt, zelfs geen gewenste! Dat is dan het ideale ogenblik waarop jullie zelf zullen mogen bewijzen dat jullie het zoveel beter kunnen...
    Laatst gewijzigd door Joker; 02-05-12 om 16:37.
    mé hiél antwaarpe mor ni mé ma zenne!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    2
    Joker, het "geval Van Den Driessche" is me bevestigd door twee mensen die ik ken, die met hem gewerkt hebben... en die verhalen kloppen dus jammer genoeg... Vandaar dat hij ook geen klacht neerlegt zoals hij eerst zei van te doen

Van Gheysen weet ik het niet maar Kris Smet die het verhaal naar buiten bracht, is ook niet meteen de eerste de beste. Ik heb altijd respect gehad voor die vrouw en ik heb niet de indruk dat zij een oude man valselijk zou beschuldigen.

En geloof me: wij vrouwen zien heus wel het verschil tussen iemand die "a clumsy pass" maakt en een oversekste vent die zijn macht misbruikt...

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    sommige mannen verstaan gewoon geen "neen"
    I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk berichten
    En geloof me: wij vrouwen zien heus wel het verschil tussen iemand die "a clumsy pass" maakt en een oversekste vent die zijn macht misbruikt...
    Hmmm, sommige vrouwen bedoel je allicht. Beetje gevaarlijk om te veralgemenen... Wanneer een oversekste vent zijn macht misbruikt, dan moet die daar en dan op zijn plaats worden gezet! Maar dat is moeilijk he, want inderdaad, misschien hééft hij wel macht en word je er zelf niet beter van door fel te reageren. En dus wordt er opgekropt en gewacht... en gewacht... en gewacht tot het ogenblik gekomen is om eens flink na te trappen. Ik vind het een zielige en ziekelijke vertoning waarbij de moed van het moment vervangen wordt door de lafheid van het uitstel. Zo'n vent verdient geen pluim voor zijn gedrag maar zo'n vrouw ook niet hoor.
    Laatst gewijzigd door Joker; 03-05-12 om 09:54.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joker Bekijk berichten
    Hmmm, sommige vrouwen bedoel je allicht. Beetje gevaarlijk om te veralgemenen... Wanneer een oversekste vent zijn macht misbruikt, dan moet die daar en dan op zijn plaats worden gezet! Maar dat is moeilijk he, want inderdaad, misschien hééft hij wel macht en word je er zelf niet beter van door fel te reageren. En dus wordt er opgekropt en gewacht... en gewacht... en gewacht tot het ogenblik gekomen is om eens flink na te trappen. Ik vind het een zielige en ziekelijke vertoning waarbij de moed van het moment vervangen wordt door de lafheid van het uitstel. Zo'n vent verdient geen pluim voor zijn gedrag maar zo'n vrouw ook niet hoor.

en zolang mannen zo denken, moeten vrouwen die minder sterk zijn en minder voor zichzelf durven opkomen zich maar laten bepotelen? Jesus!

sorry, boontje komt om zijn loontje of hadden de slachtoffers van Van Gheluwe ook moeten blijven zwijgen???? Want da's wel IDENTIEK dezelfde situatie!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whiskas Bekijk berichten
    sorry, boontje komt om zijn loontje of hadden de slachtoffers van Van Gheluwe ook moeten blijven zwijgen???? Want da's wel IDENTIEK dezelfde situatie!
    Neen, da's NIET dezelfde situatie! In het geval Van Gheluwe ging het wel over andere feiten dan wat bepotelen, ging het over een volwassene die criminele feiten pleegde met minderjarigen en werd er in enkele van die gevallen wel degelijk klacht ingediend, maar werd daar vanuit de toen heersende cultuur niets mee gedaan! Wat jij hier nu doet is precies waar ik in mijn eerste post al voor waarschuwde: onbenulligheden opblazen tot halve verkrachtingen en daardoor de relativiteit der dingen uit het oog verliezen.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    Dus mag ik hieruit concluderen dat jij zo'n gedrag "normaal" vindt? Dat het maar moet kunnen dat vrouwen zich onder druk moeten laten bepotelen door hun baas? Want daar komt het op neer...

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten