Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

kennisgevingsbrief tijdskrediet !?

Hoi FS'ers,

Mijn vriend wil graag tijdskrediet nemen om te gaan verderstuderen. Nu moet hij daarvoor een brief naar zijn werkgever schrijven waarin hij dit gegeven kennis geeft. Ik had hem beloofd hierin een beetje te helpen, maar bij nader inzien vind ik het toch niet makkelijk om aan de man te brengen.

Heeft iemand hier ervaring mee en zie je het zitten om mij een briefje als voorbeeld te laten zien? Ik zou het alleszins enorm apprecieren! (je mag hem eventueel pm'en)...
    "Een kat is poëzie in beweging"

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2003
    Reputatie Macht
    13

Re: brief tijdskrediet

"Geachte,

Met veel plezier en enthousiasme werk ik nu al x tijd voor de firma.

Mensen evolueren echter en daarom denk ik er al geruime tijd aan om mijn studies verder te zetten. Dit is onmogelijk te combineren met mijn huidig werk, ik wil niet dat ik de kwaliteit die ik hiertoe kon leveren vermindert, en daarom wil ik dan ook een aanvraag voor tijdskrediet indienen.

enzovoort...."

het is maar een ideetje, hee, voor wat het waard is.
    When you obey all the rules, you will miss all the fun

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Dankje zeer norine! Je hebt me zeer goed op weg geholpen met je hint hierboven, want zo'n brief starten is altijd het moeilijkst vind ik...

Uiteinelijk heb ik dit al op papier staan en ik denk dat het min of meer zo zal blijven (tenzij ik hier nog supergoede tips zie )

"Geachte Heer
    Geachte Mevrouw

Met veel plezier en enthousiasme werk ik nu bijna twee jaar op *. Mensen en wetenschap evolueren echter, waardoor ik er al geruime tijd aan denk om mijn studies verder te zetten. Dit is onmogelijk te combineren met mijn huidig werk omdat ik niet wil dat de kwaliteit, die ik tot nu toe kon leveren, vermindert.

Dat is dan ook de reden waarom ik een jaar lang volledig tijdskrediet wil aanvragen. Tijdens deze periode zal ik mijn studies verder zetten en me meer perfectioneren in het vakgebied. Dat zal nadien vast een positief effect hebben op het werk dat ik uitvoer.

Graag had ik het tijdskrediet van start laten gaan op … , zodat ik me op het eerstvolgende academiejaar kan voorbereiden. De studies zelf zouden twee jaar in beslag nemen, dus is het mogelijk dat ik na één jaar het tijdskrediet nog met een extra jaar zal verlengen.

In overeenstemming met de reglementaire procedure, bezorg ik u ook het attest - CAO 77 bis van de RVA, waarin staat dat ik nog geen voorgaande uitkeringen heb genoten. Omdat ik dit attest nog niet in mijn bezit heb, bezorg ik het u later.

Met vriendelijke groeten, "

Wat vind je ervan??

Het is nog redelijk vlug in elkaar gestoken, omdat hij morgen de brief al aan zijn baas wil afgeven en de procedure op het werk bespreken. Hij zit er al heel lang mee in zijn hoofd en nu is eindelijk de kogel door de kerk...

Ik hoop maar dat ze het hem toekennen en dat het niet wordt geweigerd!! Dat zou pas straf zijn...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2003
    Reputatie Macht
    13

ik vind het een goede brief.
    maar dit ; "De studies zelf zouden twee jaar in beslag nemen, dus is het mogelijk dat ik na één jaar het tijdskrediet nog met een extra jaar zal verlengen." zou ik zo formuleren indien ik echt niet zeker zou zijn om het tweede jaar bij te vragen.
    maar normaal gezien is het toch meer dan logisch dat hij een verlenging zal vragen, dus ik zou dat dan duidelijk zeggen, zodat ze weten waar ze aan toe zijn.

niet teveel schrik hebben voor een weigering ; ik dacht dat ze tijdskrediet niet konden weigeren ?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2003
    Reputatie Macht
    13

wat een luxe, zeg, een paar jaartjes weer naar school !
    ik ga in september meer dan waarschijnlijk een opleiding volgen, maar ik heb een beetje schrik dat ze mij ten eerste niet gaat liggen, en ten tweede dat ze te zwaar gaat zijn : ik ga zeker 2 jaar elke maandag, dinsdag, woensdag en donderdag les hebben tot 22h, dus mijn gezinsleven tijdens de week wordt herleid tot nul en ik weet ook niet of ik dat werkritme ga volhouden!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    10

hoi,

ik heb ergens gehoord dat je dergelijke aanvragen zeker via een aangetekende brief moet sturen. Voor één of ander bewijs of zoiets zodat ze je niet eerst knn ontslagen (?).
    --> sorry meer weet ik er niet van; Ik heb dit ooit (lang geleden) eens van iemand gehoord maar aangezien dat nog een ver-van-mijn-bed show is heb ik er niet zoveel aandacht aan geschonken...

bie_bo
    Guest

yep aangetekend of bij persoonlijke afgift een dubbel laten aftekenen voor ontvangst

http://www.acv-online.be/Sociale_wetgevi...d=tcm:9-5111-64

MissSquash
    Guest

zéér belangrijk: die aangetekende brief.

ze ontslaan liever iemand dan die te houden meestal in geval er geen aangetekend schrijven is...

ik heb ook tijdskrediet na mijn bachelorstudies heb ik een jaar op mijn stage gewerkt en nu doe ik nog ne master.

Na dat jaar (je moet een jaar werken alvorens je dat kan aanvragen) heb ik op het intranet op t werk een aanvraagformulier gevonden ivm tijdskrediet

maar een gewone brief is ook goed. dat moet een maand of drie op voorhand worden opgestuurd. maar ik heb dat kunnen onderhandelen dat het vroeger was wel...

als je nog vragen hebt, shoot! ik heb ook indertijd alles moeten uitzoeken maar t is méér dan de moeite waard geweest.

plus, t is voor te studerne, jouw vriend zal niet alleen zijn tijdskrediet hebben maar ook een aanmoedigingspremie (ook dat moet je apart aanvragen, op site van de overheid vind je daarvan documenten).

voor de rest: goede brief

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Reputatie Macht
    14

Goede brief. Ik zou voor alle duidelijk volledig vervangen door fulltime, zodat er zeker geen verwarring kan ontstaan.

Je vindt hier meer info terug over het onderwerp:
    http://www.vacature.com/scripts/inde...headingID=1531
    http://www.vacature.com/scripts/inde...eadingID=21136

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

@ norine: ik weet ook niet goed of ze dat kunnen weigeren, ik heb het nergens gevonden...
    Wat zou je willen verder studeren? 't Is inderdaad druk en stresserend, daarom dat mijn vriend daar tijdskrediet voor wil nemen. Dan kan hij zich volledig daarop concentreren...

@ calcietje: ja, ofwel aangetekend versturen ofwel persoonlijk afgeven en een dubbel laten tekenen voor ontvangst (zoals bie_bo zei). Hij ging het er vandaag met zijn baas over hebben en zou het dan persoonlijk afgeven.

@ MissSquaqh: Dankje, fijn om weten dat hier nog iemand is die er een beetje ervaring mee heeft!! Je zult zeker nog van me horen als we ergens geen raad mee weten.
    Welke studies doe je nu?
    Ik heb inderdaad ook al iets gelezen over een aanmoedigingspremie dat je apart moet aanvragen en dat je bovenop de uitkering van de RVA zou krijgen. Dat is wel mooi meegenomen, want die uitkering op zich blijkt niet veel te zijn.
    Kun je trouwens een studiebeurs bekomen als je al gewerkt hebt? Ik heb mij laten wijsmaken dat dat vaak geweigerd wordt, maar weet er nog niet het fijne van... En wanneer heb jij die aanvraag ingediend? Ik hoor dat je dat best in december doet!?

@ Buzzybeeke: Dankje! Daar ga ik ook zeker en vast eens in rondneuzen...

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten