Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Reputatie Macht
    0

Vakantiegeld / Dubbel vakantiegeld?

In 2007 heb ik 3 maanden parttime gewerkt.
    Bij mijn ontslag (maart 2008) heeft mijn werkgever me mijn vakantiegeld uitbetaald.
    Momenteel ben ik nu IBO contract aant doen en vanaf 15september heb ik mijn vast contract.
    Heb ik dan nog recht op dubbel vakantiegeld, of ??
    Hoe zit het in elkaar?

THX!
    Wat je niet kapot maakt, maakt je sterker!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Re: Vakantiegeld / Dubbel vakantiegeld?

Bij je ontslag in maart heeft je werkgever je een vertrekvakantiegeld uitbetaald. Dat is 15,34 % van de bezoldiging verdiend tijdens het verlopen jaar ev. verhoogd met een fictief loon voor gelijkgestelde dagen (ziekte bv.).
    Je nieuwe werkgever moet het vakantiegeld berekenen alsof je tijdens het vorige kalenderjaar bij hem zou gewerkt hebben maar trekt daarvan het reeds ontvangen vakantiegeld bij de vorige werkgever af, beperkt tot het bedrag dat de nieuwe werkgever zou verschuldigd geweest zijn indien je tijdens die periode bij hem tewerkgesteld zou geweest zijn.
    Je IBO wordt niet vergoed door de WG, je ontvangt een premie in de plaats, dus je zal enkel presteren vanaf midden sept. En vanaf dan zal ook je vakantiegeld e.d. berekend worden.
    Je IBO wordt gelijkgesteld met een werkloosheidsperiode, dwz je bouwt geen vakantiegeld, EP enzo op.
    Happiness is a state of mind

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Reputatie Macht
    0

Hoi Raindream,

Bedankt vr je antwoord!
    Dus als ik het goed begrijp gaan ze in september mijn vakantiegeld berekenen.
    Dat zou dan nog 84,66% van mijn loon zijn dat ik nu verdien, wat ik dan nog moet krijgen?
    Wat je niet kapot maakt, maakt je sterker!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Nee nee, vakantiegeld krijg je gewoon uitbetaald wanneer je verlof neemt he.
    Je dubbel VG wordt wsl berekend ergens tussen mei & juni.. hangt af wanneer het DVG bij jouw nieuwe WG wordt berekend.
    Happiness is a state of mind

Bladwijzers

Forum rechten