Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    9

Kennismakingsspel onderwijs?

Hey iedereen,

Ik begin volgende week weer te werken. Ik sta dus in het onderwijs en geef Nederlands aan volwassen anderstaligen. Nu was ik op zoek naar een kennismakingsles/-spel dat es wat ludieker is dan het traditionele (lees: oersaaie) 'stel jezelf voor'...
    Nu vroeg ik me af of jullie ideeën hebben voor zoiets. Misschien heb je al zelf zoiets moeten doen op een teambuilding op het werk of zo...

Alle ideeën zijn welkom!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

Re: Kennismakingsspel onderwijs?

Per 2 samen zitten en zoveel mogelijk van elkaar te weten komen in een paar minuten. Daarna moet persoon A persoon B voorstellen, dus niet van ik ben ..., maar dit is persoon B, zijn hobby's ...

Dit is waarschijnlijk niet het ludieke spel dat je zocht, maar het is iets leuker dan het traditionele.
    Always look at the bright side of life

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    9

Dat heb ik inderdaad al gedaan... Maar de meeste cursisten handelen dit heel snel af en vegen er hun voeten aan...
    Wou es iets plezanters dit jaar, maar toch bedankt voor je tip!!!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    27

Oei de spelletjes die ik voor ogen had, zijn eerder bedoeld vor kinderen...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Ik dacht aan iedereen op een kaartje enkele eigenschappen ofzo te laten schrijven van zichzelf en dan de kaartjes te verdelen. En dan moet iedereen zo snel mogelijk de persoon vinden die op zijn/haar kaartje staat.
    Of een tekening van zichzelf laten maken en dan raden wie het is.

Maar misschien is dat ook meer voor kinderen?
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    9

Misschien wel... Heb hier ook al zitten surfen, maar de meeste spelletjes komen van jeugdbewegingen en het mag ook niet te kinderachtig zijn...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Reputatie Macht
    10

Dit zijn enkele zaken die volgens mij ook bruikbaar zijn bij volwassenen. Zo komen ze snel een aantal zaken van elkaar te weten omdat ze kort moeten overleggen:

- Laat ze een lange rij vormen van jonger naar ouder
    - Laat ze opnieuw een rij vormen van wie eerst in het jaar verjaart naar wie eind december jarig is
    - Laat hen groepjes vormen naar lievelingskleur (of iets anders)

't Zijn opdrachten die ik met de kinderen ook doe, om op alternatieve manier groepjes te maken of om elkaar beter te leren kennen.
    Atheism is a non-prophet organisation

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    9

Ik ken er nog een leuk.
    De mensen zitten allemaal in een kring. Iemand die zich geroepen voelt mag beginnen (als dat niemand is dan begin je zelf). Degene die begint, staat recht en zegt bv. ik wandel graag. Degene die dan ook graag wandelen staan ook recht. Dan mag willekeurig iemand anders rechtstaan en zegt bv. ik woon in... enz.
    Ik heb het eens gedaan bij een bijscholing en 't was echt wel leuk. De mensen gooien in de groep wat ze zelf graag willen en er kwamen wel originele dingen uit.
    Superfiere mama van Kobe!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Sint-Agatha-Berchem, Brabant, Belgium, Belgium
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    10

Die kring is leuk. De deelnemers kunnen het zo persoonlijk maken als ze zelf willen. (van ik woon in, tot ik draag een roze onderbroek )

Je kan ook verschillende kaartjes maken met daarop koppeltjes. vb.: een kaartje met Justine Henin en een kaartje met Kim Clijsters. Deze kaartjes kleef je op de rug van je studenten. Aan de hand van ja-neen-vragen moet men dan raden wie/wat hij/zij is. Op het eind, als iedereen weet wie hij is, gaan de koppeltjes samen zitten en vertellen elkaar wat over zichzelf. Na x-aantal minuten stelt de ene persoon de andere voor aan de klas.
    Bij een oneven aantal studenten kan je een groepje van 3 vormen vb.: Goofy, Mickey Mouse en Donald Duck (3 disneyfiguren)
    (Hopelijk is het duidelijk)

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    0

hmmm, ik haaaaaaaatte vroeger die dingen !! (sorry voor de negatieve reactie) oooooveral moest je jezelf voorstellen: in de klas, in de bijscholing, in de jeugdbeweging...

Dat is écht niet nodig vindt ik. Geef iedereen gewoon elke les andere plaatsen, zo leren ze elkaar wel kennen, op hun tempo en zonder die 'moet' erachter. Niemand is origineel of zichzelf bij zo'n 'spel', iedereen wil er zo vlug mogelijk vanaf en liefst zonder iets doms te zeggen.

Als ze elkaar beter willen leren kennen, doen ze het zelf wel, op hun eigen tempo. Het zijn tenslotte volwassenen en geen kids meer.

Ik hoop dat ik niemand op z'n tenen trap?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten