Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: loon kapster?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Reputatie Macht
    0

loon kapster?

hallo,

ik ken de barema's van de sector wel, maar ik vraag me toch af:
    - hoeveel verdien je in loondienst?
    - hoeveel verdien je als zelfstandig kapster aan huis? (of: hoeveel vragen zo'n kappers aan jou voor welke handelingen?)
    - hoeveel houdt een kapster met een eigen salon aan het einde van de maand ongeveer over?

bedankt voor de info!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    10

Re: loon kapster?

Een kennis van mij werkte fulltime bij een keten (in loondienst dus) en zij verdiende ongeveer 1100 euro netto.

Ze is er nu 28 en kan het niet meer opbrengen (klein loon + veelvuldig onbeschofte klanten).

Ze werd ook onder druk gezet door de gerante van de winkel om zoveel mogelijk producten aan de klanten aan te smeren (om mee naar huis te nemen). Als ze niet voldoende producten verkocht had werd ze daar op aangesproken. Onder de kapsters zelf was er ook veel afgunst.

Ze heeft bij 2 verschillende ketens gewerkt en ook in verschillende filialen. Overal was het hetzelfde volgens haar.

Ze werkt nu als verkoopster in een sportwinkel en heeft ca. 150 euro netto meer per maand. En ze is veel gelukkiger ook.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Reputatie Macht
    0

Vriendin van me werkte een jaar geleden ook in zo'n grote keten als kapster, had een +/- 1000 euro voor fulltime te werken.
    Ze was toen wel maar 19jaar.

Als je als zelfstandige wil gaan starten moet je niet dadelijk hopen op veel centjes.
    Je moet een klantenbestand opbouwen en in het begin moet je veel aankopen...
    Indien je huur moet betalen komt dat er ook nog bij..
    Wat je niet kapot maakt, maakt je sterker!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

Een vriendin van mij werkt ook in een kapsalon, en ze verdiende een 6 euro netto/uur. Ze werkte 10u per dag, en dit 5 dagen per week. Ik zei haar dikwijls dat ze goe zot was, om tegen dit loon te werken. Ze was een ganse dag van huis, en had dit kleine loontje.

Na haar uren ging ze dan nog bij mij thuis om toch wat meer centen te hebben.

Voor een kind vraagt ze 11 euro (wat ik dan wel vrij geld vind, want het is toch zuiver in haar hand)
    Voor man 12,5 euro
    voor vrouw 14 euro (knippen en brushen)

voor kleuren of permanent weet ik het niet
    Yasmin

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    12

Citaat:
    Ze werkt nu als verkoopster in een sportwinkel en heeft ca. 150 euro netto meer per maand. En ze is veel gelukkiger ook.

Toen een paar weken geleden een item op het nieuws ging over de lage lonen viel het mij inderdaad op dat kappers minder verdienen dan verkoopsters, dàt terwijl ik persoonlijk vind dat je voor kappen meer handigheid nodig hebt dan voor verkoopgesprekken (wel commerciële feeling nodig) voeren (ik spreek nu tegen mijn eigen winkel, letterlijk én figuurlijk .) De opleiding is allebei beroeps maar bij verkooppersoneel wordt niet eens om een verkoopopleiding gevraagd terwijl dat bij kappers niet anders kan dan wél.......
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

[/quote]

Toen een paar weken geleden een item op het nieuws ging over de lage lonen viel het mij inderdaad op dat kappers minder verdienen dan verkoopsters, dàt terwijl ik persoonlijk vind dat je voor kappen meer handigheid nodig hebt dan voor verkoopgesprekken (wel commerciële feeling nodig) voeren (ik spreek nu tegen mijn eigen winkel, letterlijk én figuurlijk .) De opleiding is allebei beroeps maar bij verkooppersoneel wordt niet eens om een verkoopopleiding gevraagd terwijl dat bij kappers niet anders kan dan wél....... [/quote]
    En dat terwijl verkoopsters eigenlijk al onderbetaald worden; zaterdagwerk, latere uren, enkele zondagen per jaar, ..
    ons kleintje geboren op 26 september 09

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    0

ik werk 32 uur en verdien 1256 per maand dus snap niet als je 40 uur werkt en dan maar 1100 krijgt dan zou je toch je mondje moeten open trekken...
    en dan is ook bij bedrijf wie drie zaken heeft...en daar voor werkte ik bij bedrijf en daar verdiende ik 1200 voor 28 uur...als ik niet was verhuisd was ik daar gebleven..maar als je veel vaste klanten heb kan je ook vragen om meer maar dan moet je wel wat voor doen...maar heel veel verdienen ga je nooit doen in loondiest dan had je geen kapster moeten worden of je moet voor je zelf beginnen en dan moet je er wel uit springen anders red je het niet.... ben je er mee eens of niet zo denk ik er over..fijne nacht....

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Reputatie Macht
    11

Citaat van: linda1982
    ik werk 32 uur en verdien 1256 per maand dus snap niet als je 40 uur werkt en dan maar 1100 krijgt dan zou je toch je mondje moeten open trekken...
    en dan is ook bij bedrijf wie drie zaken heeft...en daar voor werkte ik bij bedrijf en daar verdiende ik 1200 voor 28 uur...als ik niet was verhuisd was ik daar gebleven..maar als je veel vaste klanten heb kan je ook vragen om meer maar dan moet je wel wat voor doen...maar heel veel verdienen ga je nooit doen in loondiest dan had je geen kapster moeten worden of je moet voor je zelf beginnen en dan moet je er wel uit springen anders red je het niet.... ben je er mee eens of niet zo denk ik er over..fijne nacht....

Dan heb jij veel geluk hé!

Een goede vriendin van me is ook kapster en zij heeft netto zo een 1200 euro, maar ze werkt er soms meer dan 40 uur per week voor. En eerlijk gezegd zit ze dan nog in een goede kapperszaak, want iemand anders dat ik ik, verdient voor ook voltijds te werken 1000 euro netto.

bonneke
    Guest

Mijn stiefschoonmoeder, man dat klinkt ingewikkeld , werkte tot vorig jaar ook als kapster in loondienst.Zij werkte ook gemiddeld 40 u per week en had 18 jaar ancienniteit en verdiende ongeveer €1100 netto.
    Na haar uren werkte ze ook nog in het ' zwart ' als kapster aan huis om iets meer te verdienen.

Sinds een jaar werkt ze nu als zelfstandige kapster aan huis en ze verdient niet alleen meer maar ze amussert haar ook veel meer.Ze werkt nog altij heel veel , gemiddeld zo'n 50 a 60 uren per week maar ze kiest zelf wanneer ze werkt en wanneer ze stopt.Wij hebben haar echt zien openbloeien.Ze had natuurlijk wel het geluk dat ze al heel wat klanten had die ze voorheen in eht zwart deed.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2002
    Reputatie Macht
    13

Buurmeisje klaagt ook. Ze is ongeveer 3 jaar afgestudeerd als kapster en heeft intussen voor 2 kappersketens gewerkt. Telkens een loon tussen de 1000 en 1100 € (km vergoeding inbegrepen) dus met zaterdagwerk tot ongeveer 19 u. Momenteel stempelt ze en doet soms wat interims in fabrieken (ploegwerk). Meestal zo'n dag of 2 per week. En ze verdient duidelijk meer dan toen ze elke dag van 8u30' tot 18 of 19u in kapperszaak stond. Maar ja, het plezier in haar werk, de voldoening heeft ze nu wel niet meer. En voor iemand van die leeftijd vind ik dat wel niet ok. Ze heeft voor het kappersvak gekozen en constateerd nu dat ze eigenlijk (in haar woorden) lichtjes uitgebuit wordt. Zelf vindt ze zich te jong om al het risico te nemen zelfstandig te worden en daarbij heeft ze nog niet genoeg verdient om een startkapitaal op te bouwen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten