Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Reputatie Macht
    0

Echtgenoot ten laste

Hoi, eerste maal voor mij hier.
    Ik ben een gehuwde vrouw met 2 kinderen ten laste. Vermits ik een goede doch erg drukke job heb ben ik van plan om ook mijn man ten laste te nemen zodat hij de huishoudelijke taken op zich kan nemen.Nu is mijn vraag, (ik heb een bediendestatuut) hoeveel heb ik ongeveer meer in de maand en is dit voordeliger voor de belastingen. En nog eentje, (laten we hopen dat het niet gebeurt)op wat valt mijn man terug indien ik zou overlijden.
    Alvast bedankt voor de reacties

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    10

Re: Echtgenoot ten laste

Je kan zelf berekenen hoeveel loon je ontvangen via een looncalculator op www.vacature.com
    Daar kan je al de personen die je ten laste hebt mee in je berekening zetten.

Op het tweede deel van je vraag weet ik helaas het antwoord niet.

annabel
    Guest

Ik hoor links en rechts dat er toch *huismannen* bestaan, zodus zal daar wel een statuut voor zijn. Het zou logisch zijn dat bij overlijden hij een weduwnaarpensioen zou krijgen niet ? Maar eigenlijk weet ik er niet veel over.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Leeftijd
    59
    Reputatie Macht
    7

Als jij zou komen te overlijden dan valt je man terug op het overlevingspensioen.Weduwe/naar pensioen is verandert in overlevingspensioen omdat het geldt voor man en vrouw(gelijke rechten).Komt U man in aanmerking om tijdskrediet te nemen dan krijgt hij een maandelijkse vergoeding van de rva.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Reputatie Macht
    0

Eerst en vooral bedankt allen om mij verder te helpen.Maar weet iemand hoeveel dat overlevingspensioen is? Weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ben 42jaar jong.
    Alvast bedankt

Bladwijzers

Forum rechten