Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Gesco ??

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Reputatie Macht
    6

Gesco ??

Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar ander werk en ik zou graag reageren op een vacature bij de overheid. Maar in de vacature staat iets over voldoen aan de gesco-voorwaarden.

Ik ben momenteel aan het werk met een vast contract. Wil dit dan zeggen dat ik helemaal niet in aanmerking kan komen voor die functie? Of zijn er toch nog omwegen?

Hopelijk weet iemand van jullie hier antwoord op!

Alvast bedankt!

zuske

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    11

Re: Gesco ??

Om in aanmerking te kunnen komen voor een gesco-contract moet je werkeloos zijn en als ik me niet vergis, stempelgerechtigd zijn. Als je nu dus een vast contract hebt, kom je hiervoor niet in aanmerking. Sorry.
    Ze zouden dat inderdaad wel in de advertentie mogen vermelden.
    Wie denkt dat hij denkt, zit soms maar wat te dromen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Reputatie Macht
    6

Het staat er wel min of meer in hoor, maar ik hoopte dat dit om een of andere manier toch te omzeilen viel. De funtie interesseert me heel erg.

Vind het wel typisch. Er staat van die blabla dat afkomst, handicap etc minder belangrijk zijn dan de kwaliteiten van de persoon. Dit om niet te discrimineren. Maar dan discrimineren ze toch eigenlijk de geinteresseerden die werken voor hun kost...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Reputatie Macht
    11

Ik weet het. Voor de personen die aangenomen worden in een gesco-statuut krijgt de overheid nogal veel subsidie. 't Is eigenlijk een maatregel om werklozen terug aan 't werk te krijgen.
    Wie denkt dat hij denkt, zit soms maar wat te dromen.

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Ooit was hier nog een topic over:

http://www.femistyle.be/ubbthreads/u...;Number=346987
    Wil je aandacht of een koekje?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    22

ik vind toch ook dat die statuten perverse effecten hebben. Ik zit namelijk zelf al 12 jaar in een gescostatuut. Toen ik afstudeerde nu een jaar of 20 geleden vond ik geen werk in de sociale sctor. Je moest namelijk minstens een jaar uitkeringsgerechtigd werkloos zijn.. in die tijd waren er veel meer van die statuten en was het erg moeilijk om in de sociale sector een gewoon contract te krijgen ( denk niet dat ik dat ooit heb gehad trouwens ...). Je had toen nog DAC en IDF, en die zijn ondertussen geregulariseerd tot normale contracten.
    Maar de gesco's dus nog niet...

Ik vond als schoolverlater eerst geen werk omdat ik helemaal niet uitkeringsgerechtigd werkloos was omdat de wachttijd niet meetelde... Ik had toen als inkomen mijn kindergeld... Daarna moest ik dus nog een jaar uitkeringsgerechtigd werkloos zijn om in zo'n job te kunnen, samen dus 1,5 jaar... .
    Terwijl er organisaties waren die me wilden aannemen...
    Dat was dus idd bedoeld om langdurige werklozen aan een job te helpen, maar dat had op een bepaalde moment het effect dat het langdurige werklozen creerde omdat je anders niet in die functies kon...

In het begin was je voor de sociale zekerheid trouwens nog steeds een werkloze als je werkte in een gesco : voor je pensioen en dop bijvoorbeeld. Als je na een lange tijd als gesco te hebben gewerkt werkloos werd, kon je geschrapt worden wegens te lang werkloos omdat die gesco meetelde als werkloosheid.
    Da's nu gelukkig allemaal afgeschafd en voor zover ik er zicht op heb ( want het is erg moeilijk daar nog info over te vinden ) zijn de voorwaarden hetzelfde voor een gesco dan voor andere statuten.
    Maar ik geraak daar dus niet uit, want mijn werkgever gaat me nooit een vast contract geven in de plaats van die gesco omdat ze alleen langdurige werklozen kunnen aannemen in dat statuut en dus minder keuze hebben als ze voor die gesco iemand anders moeten zoeken...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    12

Lijkt me ook wel wat, een kringloop maar ik vrees dat het loon dan ook wel 'super' zal zijn.......
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    12

Voor een Gesco contract te krijgen moet je minstens 1 dag werkloos zijn dacht ik.
    Ik werk ook onder een Gesco contract, maar dat is eigen aan de sector denk ik
    Op 1 januari 2011 krijgen we allemaal bediende contracten, veel beter
    I am the sweetest drug!

Uki inside!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    0

Om in aanmerking te komen voor een Gesco contract moet je stempelgerechtigd zijn.

Hoe lang kan (soms) afhankelijk zijn van je diploma.

Zo moet iemand die een hoger secundair diploma (TSO) heeft met een technische richting zelfs minimum 6 maanden gestempeld hebben om in aanmerking te komen.
    Iemand met een "algemeen" diploma hoger secundair onderwijs (ASO) moet dan maar slechts één dag gestempeld hebben om in aanmerking te komen...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    12

Ik heb een TSO diploma en ik was twee weken aan het stempelen.
    Dus dat klopt denk ik niet steunzoekertje.
    I am the sweetest drug!

Uki inside!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten