Helaas ben ik net werkloos. Gedurende vijf jaren was ik tijdelijk geregistreerd als zorgkundige. Nu moet ik ondanks een diploma sociale readaptatiewerker terug een jaar verplicht gaan studeren om mijn definitieve registratie te krijgen. Het is erg bizar omdat iedereen weet dat zorgkundige een knelpuntberoep is. Als polyvalent welzijnswerker moet ik nu dus terug naar de schoolbanken en dat op mijn oudere leeftijd. De sociale sector is soms een vreemd werkterrein. Maar geen nood , ik zal proberen positief te blijven denken hopelijk tot de allerlaatste zucht. Weet wel, beste lezer, dat volgens onze wetgeving een zorgkundige ( ik citeer de wettekst) " dient ter ondersteuning van de verpleegkundige" . Je hebt als zorgkundige ( en iedere verzorgende of andere welzijnswerker dient definitief geregistreerd te zijn tegen het jaar 2015) dus steeds een ondergeschikte rol ( waar in de praktijk soms jammerlijk van geprofiteerd wordt). Uiteraard hebben zorgkundigen ook hun waarde net als verpleegkundigen ! Kop op dus en volg gewoon de weg van je hart ! Zelf vind ik veel steun in het boeddhisme; tip van de dag ? Groetjes