Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: wat betreft loon

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Reputatie Macht
    0

wat betreft loon

hallo

ik ben afgestudeerd als zorgkundige en ben in augustus beginnen met werken. Ik werk als bediende in een creché en verdien zo'n 1200euro netto per maand. Wat ik mij afvraag is wanneer stijgt mijn loon nu en van welke uitkeringen of premies kan ik genieten als bediende ?

alvasy bedankt voor de reacties

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

Re: wat betreft loon

Ik kan je hiermee geen raad geven omdat ik werk als arbeidster . Maar ik wou even informeren , die studies als zorgkundige is dat zwaar ?? Ik zoek op termijn terug te gaan studeren voor andere job en ben zo wat aan het uitkijken naar de mogelijkheden van daar dus die vraag aangezien je afgestudeert bent als zorgkundige . Hopelijk vind je snel de nodige info en alvast bedankt .
    HaKuNa MaTaTa !!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: lavendeltje86
    Ik kan je hiermee geen raad geven omdat ik werk als arbeidster . Maar ik wou even informeren , die studies als zorgkundige is dat zwaar ?? Ik zoek op termijn terug te gaan studeren voor andere job en ben zo wat aan het uitkijken naar de mogelijkheden van daar dus die vraag aangezien je afgestudeert bent als zorgkundige . Hopelijk vind je snel de nodige info en alvast bedankt .

De studie's als zorgkundige zijn niet zo zwaar. Ik ben iemand die heel moeilijk leert en ben er doorgeraakt.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Missy, ik vind dit eigenlijk een 'rare' vraag.
    Wanneer jouw loon stijgt hangt af van verschillende factoren, waaronder ook afhankelijk van bv. de PC of CAO waartoe je behoort.
    Sommige mensen krijgen ieder jaar een loonsopslag sowieso (door anciënniteit bv.), anderen krijgen een loonsopslag doordat ze hun target halen, door hun prestaties, de evaluaties, etc..

Lonen worden geïndexeerd, is dat een stijging van loon? In een zekere zin wel ja, maar is geen loonsverhoging an sich.
    Waarom zou je premie's of uitkeringen moeten krijgen als bediende?
    Happiness is a state of mind

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    10

Ik vind dit eigenlijk ook maar een rare vraag

RainDream heeft het zowat allemaal aangehaald: wanneer je loon stijgt, hangt af van bedrijf, paritair comité, ....
    Maar, je bent nog geen jaar aan het werk, en je bent daar nu al mee bezig? Wat is er mis met gewoon je job goed te doen en met tijd en boterhammen een verhoging van je loon te verwachten??

En premies en uitkeringen, dat snap ik al helemaal niet. Je werkt, waarom zou je dan een uitkering moeten krijgen?! Dat is voor mensen die om een of andere reden niet kunnen werken, dus zie niet in waarom jij daar recht op zou moeten hebben?
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Reputatie Macht
    13

je moet haar rekening niet maken ze vraagt enkel of ze ergens recht op kan maken zoals bijkomende premies voor nachtwerk ofzo .....gewoon verkeerd woordgebruik.
    En trouwens de meeste gaan nog steeds werken om te leven en niet leven om te werken. Een beetje ambities als vrouw in je loon kan zeker geen kwaad en al minder als je er recht op hebt.
    Bedenk steeds dat je uniek bent, zoals iedereen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    16

Of misschien bedoelt TS zaken als dertiende maand, vakantiegeld?
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    17

En sommigen krijgen nooit opslag....

Gelijk mijn collega's en ik.... Mijn collega werkt al 6 jaar voor ons bedrijf en ik bijna 4 jaar en ondanks zéér goed geleverd werk nog nooit opslag gekregen.

MissSquash
    Guest

bij sommige paritaire comités wordt zelfs geen indexatie gegeven.

Je kan altijd eens vragen bij collega's of zij al eens opslag hebben gekregen ?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Reputatie Macht
    0

ja zal dit eens vragen aan de collega's. Nuja ik dacht dus dat de loon stijgt hoe ouders men word en ik dacht dus ieder jaar.
    en ja sorry heb gemist uitkering is voor mensen die werken ik wilde bedoelen , vakantie geld enzo.
    Nuja heb het wat moeilijk met mijn netto loon zeker als men vriend zonder enige diploma zo'n 400 euro meer verdient of mij. Nuja zo draait de wereld zeker en veranderen kan ik niet .

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten