Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    9

Halftijds en stempelen

Hoi,

Na maanden van zoeken heeft mijn partner een job gevonden, weliswaar halftijds. Gestart wordt er nu donderdag.
    Wat zal het loon zijn dat ze ongeveer zal verdienen netto.
    Ze wordt tewerkgesteld als logistiek medewerker in een OCMW-rusthuis. Kan ze ook nog wat stempelgeld daarbovenop krijgen ?
    Wie heeft ervaring met niet vrijwillig halftijds werken en eventueel stempelen ?
    Graag jullie raad.

Thanks

Turny

bie_bo
    Guest

Re: Halftijds en stempelen

hoe ?? die begint aan een job en heeft niet gevraagd wat ze zal verdienen ????

ik dacht dat, als ge ingeschreven bent al voltijdswerkzoekende, dat je een bepaalde periode een bijpassing kan krijgen

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    9

Hoi,

Ik zou geen stempelgeld bijvragen. Al wat je bijkrijgt van stempelgeld moet je terug betalen.
    Werk zelf halftijds en had ik toen geweten wat ik nu weet. Ik vraag het nietmeer aan om geld van den dop bij te krijgen.
    Je gaat dat merken aan je belastingen, die gaan de hoogte in en je gaat moeten betalen

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    9

Bie Bo, neen, ze weet vandaag nog niet wat ze gaat verdienen. In deze tijd moet je geen eisen stellen, er staan teveel mensen aan de kant te wachten. Aanstaande donderdag, voor ze echt van start gaat, weet ze hoeveel ze voor die halftijdse betrekking gaat verloond worden. Maar 'k heb totaal geen idee hoeveel dat zou kunnen zijn. Is dat exact 50 % of is dat ietsmeer, aangezien het ook weekendwerk inhoudt, evenals op feestdagen.

meisie83
    Guest

Indeed!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Reputatie Macht
    18

Als ze niet vrijwillig halftijds gaat werken, moet ze zeker "behoud van rechten" aanvragen bij haar vakbond.
    Dat is voor als ze eventueel later terug werkloos zou worden, dat ze nog rechten heeft voor stempelvergoeding.
    (is gewoon een formulier ondertekenen)

Een halftime is exact de helft van het bruto loon van een fulltime, maar netto komt dat op meer dan de helft van het netto loon van een fulltime omdat er minder belastingen af gaan.

Ze kan door de vakbond laten uitrekenen of ze nog een bijpassing stempelgeld kan ontvangen.
    Als jij haar partner bent moet jij ook aan voorwaarden voldoen (niet boven een bepaald bedrag verdienen)

Uw vakbond (of hulpkas als je niet bij vakbond bent) kan u daar alles over vertellen.
    niet giftig...gewoon kippig !

bie_bo
    Guest

persoonlijk vind ik dat je zelfs moet vragen hoeveel je zal verdienen !!
    ocmw zal nu wel met barema's werken denk ik, misschien zijn die wel te googlen.
    maar andere firmaatjes zouden je onder het minimumloon kunnen laten werken !!

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Citaat van: Turny
    Bie Bo, neen, ze weet vandaag nog niet wat ze gaat verdienen. In deze tijd moet je geen eisen stellen, er staan teveel mensen aan de kant te wachten. Aanstaande donderdag, voor ze echt van start gaat, weet ze hoeveel ze voor die halftijdse betrekking gaat verloond worden. Maar 'k heb totaal geen idee hoeveel dat zou kunnen zijn. Is dat exact 50 % of is dat ietsmeer, aangezien het ook weekendwerk inhoudt, evenals op feestdagen.

Vragen achter uw loon is niet hetzelfde als eisen stellen. Bij het ocmw kan je trouwens geen eisen stellen want die werken volgens barema's.
    Wil je aandacht of een koekje?

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Citaat van: Tijger
    Als ze niet vrijwillig halftijds gaat werken, moet ze zeker "behoud van rechten" aanvragen bij haar vakbond.
    Dat is voor als ze eventueel later terug werkloos zou worden, dat ze nog rechten heeft voor stempelvergoeding.
    (is gewoon een formulier ondertekenen)

Dat is heel belangrijk!
    Wil je aandacht of een koekje?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Leeftijd
    52
    Reputatie Macht
    6

ikzelf werk ook halftijds en krijg ook elke maand een inkomensgarantieuitkering (wat een woord) bij via mijn vakbond,dat betekent wel dat je netjes op een "kruisjesblad" je uren moet invullen die je doet en maandelijks indienen,het is wat administratie,maar toch de moeite om te doen,ik ben wel alleenstaande moeder,beste is dus idd om naar de vakbond te gaan informeren...
    succes !
    *** you need chaos in your soul to give birth to a dancing star ***

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten