Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: te hoog diploma

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

te hoog diploma

Grmbl, dat is nu al de tweede of derde keer dat ik niet in aanmerking kom voor een job omdat ik een master (licentiaat) heb ipv een bachelor. En het ging nu echt eens om een job waarvan ik dacht: ik ben dé ideale kandidaat. En dan lees je plots in de vacature: "masters komen niet in aanmerking".
    Frustrerend hoor, dan vind je eens een job die je volledig aanspreekt en die ook echt helemaal aansluit bij je studies, en dan mag je niet solliciteren. Ik word precies "gestraft" omdat ik 4 jaar gestudeerd heb ipv 3. Het gaat wel vaak om jobs bij vzw's, die mogen dan blijkbaar alleen bachelors aannemen ivm subsidies... Ergens vind ik dat toch discriminerend. En tellen mijn kwaliteiten en ervaring dan niet even hard mee als mijn diploma? :-S
    Grrrrrrr :-o *frustratie*

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Re: te hoog diploma

Masterdiploma eventjes "vergeten" vermelden op je cv?

Ik las die suggestie hier onlangs (van Sirk denk ik?) en het lijkt mij nog niet zo'n slecht idee. Behalve dat je dan een gat van een jaar moet uitleggen natuurlijk.
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

goh ja, liegen in cv's is altijd een risico he :-S Bovendien kom ik nog net uit het oude systeem van kandidaat-licentiaat. Da's gelijkgeschakeld aan master maar een kandidatuur komt niet overeen met een bachelor (2 jaar ipv 3). En dan moet ik nog gaan goochelen met cijfertjes en jaartallen, vroeg of laat val je door de mand denk ik dan (en wat als ze mijn bachelordiploma opvragen?)

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Als het idd gaat om subsidies, gaan ze zeker naar uw diploma vragen. Wordt er eigenlijk niet sowieso een diploma gevraagd? Liegen op een cv lijkt mij eigenlijk enkel nuttig om op gesprek te mogen gaan, zodat je je daar kan bewijzen.
    strawberries & cream

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Reputatie Macht
    13

Als die job je echt aanspreekt, zou ik toch mijn kandidatuur stellen hoor. Je weet toch maar nooit.. moest blijken dat jij de ideale kandidaat bent, kan er misschien nog een mouw aan gepast worden?
    Misschien wel vermelding maken in je brief. zoiets als 'ik ben dan wel te hoog geschoold, maar de job sprak mij zodanig aan dat ik mij kandidaat moet stellen. De jobbeschrijving leunt dicht aan tegen mijn ideale job" of zoiets.

go for it, en je niet laten afschrikken door zoiets hoor! Vaak worden die advertenties opgemaakt door iemand van HR die gewoon wat filters wil inbouwen!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    6

Ik vind dat ook altijd frustrerend... Maar vaak zit de schrik erin dat iemand met een Masterdiploma vacatures in het oog blijft houden en weggaat als ze de kans hebben om op masterniveau te werken.

Inderdaad in je brief erop hameren dat het je de ideale job lijkt. En àls je dan op gesprek mag komen, zeker voorbereid zijn op de vraag: "je wordt betaald op bachelorniveau, hoe sta je daar tegenover als master?"

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2003
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    0

Als ze het zo expliciet vermelden, zou ik niet solliciteren. Niet tof dat ze op voorhand al die selectie maken maar desondanks solliciteren zal niet positief overkomen. Het zou een beetje zijn zoals in avondkledij aankomen op een feest waar men wilt dat iedereen in jeans is.

ZEKER NIET LIEGEN OVER JE DIPLOMA!!! Daat kan je ontzettend veel last mee krijgen, als je daarvoor ontslagen zou worden, dan riskeer je een boete van de RVA te krijgen en toestanden.

Nee, je kan alleen maar verder zoeken naar een job waar je Master wel als een troef wordt gezien.
    Volgens sommige FS-ers een kattenmoordenaar.

I_Bella
    Guest

Ik heb al altijd een kopie van mijn diploma moeten afgeven bij mijn werkgevers dus daarover zou ik zeker nooit liegen.
    Als ze specifiek vermelden dat ze geen masters gaan aanvaarden, dan zou ik ook niet solliciteren.
    In vele gevallen vragen ze minimum een bachelor, dan is master toch een troef?

Kanarie
    Guest

Euh, GS, als jij een master hebt dan heb je automatisch ook een bachelor. Als je op je CV je bachelor diploma vermeld en niet je master dan lieg je helemaal niet. Je hebt die bachelor toch, dat is niet gelogen!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Leeftijd
    65
    Reputatie Macht
    0

Tegenwoordig vraagt men geen kopie meer van je diploma. Ik heb nu al voor twee werkgevers gewerkt, en geen een van de twee heeft een kopie van mijn diploma gezien (en ik heb een bachelordiploma). Sowieso, moeten masters niet meer loon krijgen?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten