Jij weet precies ook niet wat te kiezen hé![]()
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de specifieke lerarenopleiding (vroeger D-diploma)?
Hoe valt de opleiding mee? Veel werk? Veel stage?
Groetjes
Jij weet precies ook niet wat te kiezen hé![]()
Ging jij geen verpleegkunde studeren?
Ik ben bezig met deze opleiding, eerste jaar is bijna afgelopen. Het is vrij interessant. Psychologie vb vond ik echt leuk, in didactiek geeft ieder om de beurt een stukje les en dat is wel interessant, zo leer je uit elkaar's fouten en zie je hoe het wel/niet moet.
Het is wel vrij zwaar, als je het combineert met voltijds werken. Op dit moment heb ik 10u les in de week (4u donderdagavond, 6u op zaterdag) en reken daar nog een aantal taken en lesvoorbereidingen bij. Van een aantal taken zie je echt het nut niet in, en dat is echt zwoegen. Het is zeker doenbaar, maar ik tel wel af naar het einde van de opleiding![]()
- Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -
Jij weet precies ook niet wat te kiezen héCitaat van: Sporty_87![]()
Valt dat op? ;-)
Ik weet idd écht niet wat ik moet doen
Maar het is wel altijd twijfelen tussen die twee (onderwijs - medische sector)...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!
FF off-topic:
He? Iemand met bijna dezelfde nickname als ik????
lol
The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven
Ik heb ook getwijfeld daarin.. maar ik vind het niet moeilijk hoor.
Ofwel bijna geen kans op vast werk en ver van huis werken ofwel dicht bij huis en al die verschillende mogelijkheden.. keuze is snel gemaakt![]()
Alleen wat jonger![]()
Mja idd, enkele vrouwen in mijn familie staan in het onderwijs en vragen mij "WAAROM denk je dààr nu aan??" omdat zij ab-so-luut niet begrijpen waarom ik in godsnaam zo'n rotjob zou willenmet enkel het voordeel van veel verlof..
Verpleegkunde wil k echt heel graag doen, maar soms begin ik spontaan te zweten bij de gedachte aan "opnieuw studeren" alleen al! Niet dat SLO minder zwaar zou zijn, maar toch.. mss toch wel een béétje he.. maar de gemakkelijke weg is niet altijd de beste, I know, I know..
Nog enkele maanden de tijd om te beslissen
Zucht
Mja idd, enkele vrouwen in mijn familie staan in het onderwijs en vragen mij "WAAROM denk je dààr nu aan??" omdat zij ab-so-luut niet begrijpen waarom ik in godsnaam zo'n rotjob zou willenCitaat van: Lies87met enkel het voordeel van veel verlof.. Verpleegkunde wil k echt heel graag doen, maar soms begin ik spontaan te zweten bij de gedachte aan "opnieuw studeren" alleen al! Niet dat SLO minder zwaar zou zijn, maar toch.. mss toch wel een béétje he.. maar de gemakkelijke weg is niet altijd de beste, I know, I know..
Nog enkele maanden de tijd om te beslissen
Zucht
Ik zou er toch niet vanuit gaan dat dat gemakkelijker zal zijn hoor. Anders wel, maar daarom niet minder werk.
Amai, die zou ik niet graag als leerkracht hebben. Wat is dat nu voor een instelling? Dat verlof heb je wel nodig, maar als je't een rotjob vindt, zoek je toch beter iets anders (waarmee ik het niet per se op jou heb, maar wel op je familie)...
Life is like a box of chocolates...
@Madelief: ik ga er zeker niet vanuit dat de job gemakkelijker is hoor, juist daarom dat ik al jaren zo'n twijfels had over het onderwijs. Wat je tegenwoordig niet hoort over het gedrag van sommige kinderen / pubers in de klas, ik weet gewoon niet of ik daar sterk genoeg voor in m'n schoenen sta.
En tja, het gaat over mijn tante en haar nicht; zij kijken nu vnl. uit haar hun pensioen, hebben allebei een burn-out gehad, dus zijn niet bepaald een objectieve referentieStaan al 30 jaar in het onderwijs dus die gaan niet zo direct meer veranderen van job
En idd, vooral mijn tante zou ik niet graag als lk hebben, die staat in het 1e leerjaar en is een zuurpruim tot-en-met, en maar klagen dat er in haar klasjes misschien nog 1 belgje zitachja..
"'t Is overal wel iets zeker" zegt mijn mama altijd.....![]()
Bladwijzers