Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    0

Op later leeftijd studeren

Ik ben een vrouw van 44 jaar (bijna 45) en ben aan het overwegen om terug te gaan studeren.
    Liefst verpleegkunde (een opleiding HB05) gedurende 3 jaar. Maar ik twijfel of ik het wel aan zal kunnen.
    Momenteel werk ik met dienstencheques en ik zou graag eens iets totaal anders willen doen.
    Via de vakkbond is er al een brief naar de RVA gestuurd om toch eventueel stempelgeld te behouden gedurende
    de opleiding maar dat antwoord heb ik nog niet in mijn bezit.
    Dus graag info van mensen die soort opleiding op latere leeftijd volgen op gevolgd hebben is welkom.

Alvast bedankt.

red_lion
    Guest
    Ik combineer zelf een job (80%) met een studie. Zelf ben ik nog vrij jong en heb nog geen kinderen, maar vele klasgenoten zijn ongeveer jouw leeftijd en combineren de studie met een fulltime job en het huishouden, gezin. Het is dus zeker mogelijk, maar je moet je er wel volledig voor inzetten, gemakkelijk is het niet!
    Maar als je ervan overtuigd bent dat je dit graag wil doen, waarom niet?

annabel
    Guest
    Ik geloof dat Hemelke een opleiding vroedvrouw volgt. Ze is nog wel jonger maar heeft toch al twee kindjes. Daarbij is die richting een knelpuntberoep en kan je wellicht van buitenaf ondersteuning genieten.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    12
    Heel veel respect voor diegenen die een studie en een job combineren!
    Maar als ik het goed begrijp, wil de mevrouw doppen en studeren want ze heeft het over het feit dat ze nu werkt maar 'de vakbond' kijkt na of ze kan stempelen.
    Dus gaat het over studeren op kosten van al wie wel werkt.

Falerio
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belle_Isa Bekijk berichten
    Maar als ik het goed begrijp, wil de mevrouw doppen en studeren want ze heeft het over het feit dat ze nu werkt maar 'de vakbond' kijkt na of ze kan stempelen.
    Er zijn er genoeg die studeren en stempelgeld krijgen hoor

sniff
    Guest
    Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar de mevrouw hier is wel iemand die nu met dienstencheque's werkt en dat niet ziet zitten blijkbaar om dit te blijven doen. Ook haar leeftijd (sorry, dat is natuurlijk niet oud) zorgt ervoor dat ze niet voor eender wat moet solliciteren, maar al ergens werk zal moeten aanvaarden waar ze altijd vacatures voor hebben. Ook is het zo dat deze mevrouw wel voor iets wil studeren om daar nadien een job in te zoeken en ook haar keuze zorgt ervoor dat ze echt wel werk zal vinden. Dus mij stoort het niet dat ze "op kosten van wie wel werkt" gaat studeren, er zijn er anderen die gewoon iets volgen omdat ze "moeten" om dan nadien toch weer niet te willen werken.

Falerio
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sniff Bekijk berichten
    Daar heb je natuurlijk wel een punt, maar de mevrouw hier is wel iemand die nu met dienstencheque's werkt en dat niet ziet zitten blijkbaar om dit te blijven doen. Ook haar leeftijd (sorry, dat is natuurlijk niet oud) zorgt ervoor dat ze niet voor eender wat moet solliciteren, maar al ergens werk zal moeten aanvaarden waar ze altijd vacatures voor hebben. Ook is het zo dat deze mevrouw wel voor iets wil studeren om daar nadien een job in te zoeken en ook haar keuze zorgt ervoor dat ze echt wel werk zal vinden. Dus mij stoort het niet dat ze "op kosten van wie wel werkt" gaat studeren, er zijn er anderen die gewoon iets volgen omdat ze "moeten" om dan nadien toch weer niet te willen werken.
    Ik zou het antwoord niet beter kunnen verwoord hebben...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    12
    Mja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Als ze nadien dat beroep ook effectief uitvoeren is het uiteraard minder erg dan diegenen die 'studeren' om niet te moeten gaan werken.

Maar toch... ze heeft werk. Waarom die twee dan niet combineren als ze het zoooooo graag wil?
    Hemelke doet dat toch ook en zij heeft er dan nog kleine kindjes bij.

Ik blijf het er moeilijk mee hebben. Via de vakbond een achterpoortje zoeken om het gemakkelijker te hebben.
    Of zoals er ook zijn, zich met opzet laten ontslaan. Dan eerst een paar maanden lekker gezellig thuis op kosten van de ex-werkgever, dan eventjes stempelen om vervolgens aan de carrièrewending te beginnen.

Maar ja, het is weer zo'n systeem dat door de overheid in de hand wordt gewerkt.

Falerio
    Guest
    Mja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Als ze nadien dat beroep ook effectief uitvoeren is het uiteraard minder erg dan diegenen die 'studeren' om niet te moeten gaan werken.

Maar toch... ze heeft werk. Waarom die twee dan niet combineren als ze het zoooooo graag wil?
    Hemelke doet dat toch ook en zij heeft er dan nog kleine kindjes bij.

Studeren, werken en een gezin combineren is niet voor iedereen weggelegd.
    Knap dat hemelke dat wel kan, maar daarom kan de ts dat niet aan he!

Ik blijf het er moeilijk mee hebben. Via de vakbond een achterpoortje zoeken om het gemakkelijker te hebben.
    Of zoals er ook zijn, zich met opzet laten ontslaan. Dan eerst een paar maanden lekker gezellig thuis op kosten van de ex-werkgever, dan eventjes stempelen om vervolgens aan de carrièrewending te beginnen.

Maar ja, het is weer zo'n systeem dat door de overheid in de hand wordt gewerkt.
    Werken, studeren en een gezin combineren is niet vanzelfsprekend.
    Chappeau dat hemelke dit kan, maar het is daarom niet gezegd dat TS dat ook maar moet kunnen...
    En als het mogelijk is, waarom niet he? Niemand houd je tegen om hetzelfde te doen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    12
    Ik heb er geen behoefte aan om hetzelfde te doen

Een diploma heb ik behaald in mijn jonge jaren en later nog eens 5 jaar avondschool dus voor mij volstaat dat.

Maar het is inderdaad, zoals je zelf zegt, mogelijk. Waarom er dan geen 'gebruik' van maken.
    Over de impact die dergelijke initiatieven hebben op de sociale zekerheid op lange termijn hoeft men zich in ieder geval vandaag nog geen zorgen te maken.
    Al die cadeautjes die de overheid geeft, keren vroeg of laat toch als een boomerang terug hoor.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten