Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Persoonlijke Lening

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Reputatie Macht
    0

Red face Persoonlijke Lening

Hallo,

Ik ben Sofie, student 26 jaar en volgend jaar afgestudeerd.

Sinds kort heb ik mijn eigen studio in het centrum van Antwerpen. Omdat ik een studie heb gedaan waarmee ik volgend jaar zeer zeker direct een baan heb. Wil ik nu al een voorschot op het geld wat ik ga verdienen. Dit ga ik gebruiken om mijn studio leuk te maken. Geen verbouwing maar meubels etc.

Nu ben ik van plan om een persoonlijke lening af te sluiten van 10.000 euro gedurende 48maanden. Nu had ik al veel informatie gevonden op een website.

Maar nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met persoonlijke leningen?
    Laatst gewijzigd door wentie; 09-06-11 om 18:53. Reden: Website is niet nodig.

Freekje
    Guest

Thumbs up

Gij zijt goe zot, gij! Een persoonlijke rekening zou ik NOOIT aangaan. En al zeker niet om mijn studio 'mooi te maken'. Je beseft toch dat je het dubbele terugbetaalt?
    Je kan je studio ook mooi maken op een goedkope en originele manier door rommelmarktjes en kringwinkels te doen.
    En langzaamaan de spullen kopen die je echt wil, eens je aan het werk bent.

En al ben je zeker dat je werk gaat vinden, er kan vanalles gebeuren hé. Al eens gedacht aan grote onverwachtse kosten, ziek worden, (auto)ongeluk....
    Laatst gewijzigd door Freekje; 09-06-11 om 18:01.
    Nleke and poppebeeriemieke like this.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    4
    Idem dito als wat Freekje zegt

red_lion
    Guest
    Ik kan Freekje en ikke50 alleen maar bijtreden, een lening ga je aan voor dingen die je écht écht nodig hebt, niet om een studio een beetje mooier te maken. In ikea e.d. hebben ze ook toffe spullen en eens je wat gespaard hebt kun je ze eventueel vervangen door andere meubelen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0
    10.000euro voor de inrichting van een studio? Staat daar geen 0 teveel? Voor dat geld kan je al beginnen verbouwen! En hoe kan jij nu 100% zeker zijn dat je volgend jaar meteen een job zal hebben, en wat denk jij dan te verdienen? Trouwens, ik denk niet dat er een bank is die geld leent dat je pas een jaar later moet beginnen afbetalen. En denk eens na: je gaat tot je 31ste meer dan 200euro/maand afbetalen aan...meubelen???!!!
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26
    NU al lenen??? Dus je professioneel leven al starten met een financiële put??? Da's zowat het domste wat je kan doen (sorry voor de uitdrukking maar 't is zo!)
    Als je 't nu niet kan betalen, blijf je eraf!!
    Nleke likes this.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    0
    Niet doen en gewoon eerst wat werken en misschien zo wat geld opzij zetten.
    Je hebt je woonst en dat inrichten is niet zo dringend denk ik ...
    Nleke likes this.
    * 10/11/2009 kwam ons prinsesje ter wereld *
    * Sterretje (* 1/2/2011)

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofietje Bekijk berichten
    Hallo,

Ik ben Sofie, student 26 jaar en volgend jaar afgestudeerd.

Sinds kort heb ik mijn eigen studio in het centrum van Antwerpen. Omdat ik een studie heb gedaan waarmee ik volgend jaar zeer zeker direct een baan heb. Wil ik nu al een voorschot op het geld wat ik ga verdienen. Dit ga ik gebruiken om mijn studio leuk te maken. Geen verbouwing maar meubels etc.

Nu ben ik van plan om een persoonlijke lening af te sluiten van 10.000 euro gedurende 48maanden. Nu had ik al veel informatie gevonden op een website.

Maar nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met persoonlijke leningen?
    Hoe ga je dat betalen als je nog niet werkt? En gaat er een bank zo zot zijn om u geld te lenen als je nog geen inkomen hebt? Nee toch.
    Wil je aandacht of een koekje?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    6
    Dat is uw geld opdoen voor dat je ook maar iets ontvangt, niet zo goed bezig dus. In een gewone bank zal je zo'n lening niet krijgen, bij Mevr Leemans, 'lenen bij uw vriendin', waarschijnlijk wel, maar dan wel met woekerintresten.
    Begin eerst te werken en dan kan je nog zien hoeveel je kan sparen/opdoen per maand.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    3
    Als je nu op een studiootje woont, waarom zou je dan in godsnaam zoveel geld uitgeven aan meubelen die waarschijnlijk toch niet gaan passen in je volgende woning????
    Ben je zeker dat je daar 4 jaar gaat blijven wonen?

Toen ik alleen ging wonen, en dat is 3 jaar geleden, had ik mijn bed en mijn zetels gekocht van mijn spaargeld en that’s it. De rest heb ik beetje bij beetje bijgekocht, volgens dat de centjes er waren.
    Je bent even oud als ik, heb je in de afgelopen jaren geen centje aan de kant gezet om alleen te gaan wonen? Weekendwerk, vakantiejobs …

Bovendien verdien je de eerste jaren echt niet zoveel dat je zomaar 200 euro per maand kan afbetalen voor meubelen. Welk diploma je ook hebt.

Als ik 1 tip mag geven: geef geen geld uit dat je niet hebt, want anders eindig je in de schulden voor je zelfs maar aan je carrière begonnen bent!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum rechten