Hallo Smoothie,
Ik heb niet direct ervaring met een dergelijke lening, maar misschien dat de onderstaande opties je ook een oplossing kunnen aanbieden. Ik zou u sowieso aanbevelen om eens te gaan informeren bij de sociale dienst van de onderwijsinstelling waar u zich wilt gaan inschrijven.
*Heb je misschien al informatie over opleidingscheques opgezocht? Misschien dat je daarvoor in aanmerking komt.
Je kan per kalenderjaar voor een maximumbedrag van 250 euro aan opleidingscheques bestellen bij de Vlaamse overheid, de helft hiervan wordt gefinancieerd door de overheid de andere helft moet je zelf betalen. Dus voor dit schooljaar kan je dan 2x dergelijke checks bestellen. Verder is het ook zo dat de overheid in bepaalde gevallen meer dan de helft van de checks betaalt (als je geen diploma secundair of hoger onderwijs hebt)
*Mogelijks kan je ook in aanmerking komen voor een volledige of gedeeltelijke studietoelage als je inkomen laag is en je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Bovendien genieten beursgerechtigde studenten dikwijls ook van een verlaagde inschrijvingsgeld.
*En tenslotte: sommige onderwijsinstellingen bieden ook renteloze studieleningen aan voor studenten met lage inkomens.
Ik hoop dat dit je vooruithelpt!

1Likes
LinkBack URL
Over linkBacks

Antwoord met Citaat
Zal je persoonlijke situatie verbeteren als je dat bijkomend diploma haalt? Ga je beter betaald worden? 

Bladwijzers