Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    9

tegemoetkoming bij zwangerschapsverlof?

ik ben hiermee nog veeeeeeeeeeel te vroeg ik weet het

maar toch begin ik toch al een beetje hier en daar informatie in te winnen (kwestie van goed voorbereidt te zijn)

Ik werk voor de federale overheid als contractuele medewerker, normaal tijdens het zwangerschapsverlof krijgen wij ons loon niet volledig doorbetaald.
    Bestaat er een soort tegemoetkoming van de ziekenkas of de RVA ofzo dat je bovenop het resterend loon kan verkrijgen?

aangezien er hier zoveel nieuwe mama's op dit forum zitten zal er toch wel iemand zijn die me hierop een antwoord kan geven?

alvast bedankt.....
    trotse mama van Liese, geboren op 23/12/2009

Goofy
    Guest

Re: tegemoetkoming bij zwangerschapsverlof?

ik in ieder geval niet. Ik moet verplicht op moederschapsbescherming vanaf 6 maanden en kan thuis blijven tot na het borstvoedingsverlof (ongeveer in totaal tot 5 maanden na de geboorte).
    Qua verloning wil dat zeggen;
    de eerste maand 82% van het brutoloon, daarna 75%. Vanaf dat ik mijn zwangerschapsverlof aanvat tot ik terug ga werken is dat nog 55%. Alles worst betaald door het ziekenfonds.
    Bij ons worden enkel benoemden voledig uitbetaald. Ik werk voor het OCMW.
    Je kan dat al navragen op je werk, als je dat al wil tenminste.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    9

uw wedde gaat stopgezet worden en je gaat op ziekenkas staan.
    Opgelet zij betalen meer dan uw loon, er wordt praktisch niets afgehouden kwestie voor de belastingen, dus opgepast volgend jaar voor uw belastingen.
    hela hola sebiet no koffiekoeken for you he !

Nleke
    Guest

Vraag je zoiets ook best niet na bij je dienst zelf? Of wil je dat daar nog niet vragen omdat het je nog niet zwanger bent?
    Ik werk ook op een FOD en de mama's hier vragen dat na bij het hoofkantoor van onze FOD dienst in Brussel.
    De mensen van P&O moeten zoiets normaal persoonlijk behandelen en mogen dat niet doorzeggen.
    Zelf weet ik er het antwoord niet op omdat ik die 'mama-praat' meestal aan me laat voorbijgaan.Maar ik dacht (als ik goed heb geluisterd) dat als je geen tegemoetkoming krijgt op het deel inkomen dat je verliest tijdens je zwangerschapsverlof. Ik denk (weer niet goed geluisterd) dat je zoiets van een 80% krijgt als je in bevallingsverlof bent bij een FOD.

Goofy
    Guest

Oh, ja mijn zus heeft eens gehoord hoeveel je nog moet laten vallen op de belastingen.
    Blijkbaar worden er nog eens 25% belastingen aangerekend op het bedrag dat je maandelijks krijgt. In mijn geval wil da zeggen dat ik na 9 maanden, 2 volledige maandlonen moet terugbetalen binnen 2 jaar. Wat kijken we daar toch naar uit!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    9

bedankt allemaal, ik durf hier nu nog geen info over vragen aan onze personeelsdienst ik denk dat ik zal wachten tot het echt zover is (zit hier met collega die in oktober moet bevallen en als onze chef van mijn plannen weet krijgt, wordt ze helemaal gek)
    trotse mama van Liese, geboren op 23/12/2009

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    19

Dan kan je dat toch gemakkelijk aan je collega vragen.
    In de aard van 'als je gaat bevallen, hoe zit dat dan met de uitbetaling van je loon'.
    Wil je aandacht of een koekje?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    15

Ik werk voor de Vlaamse overheid als contractueel. Je krijgt normaal geen bijpassing van uw loon. Enkel een uitkering van de mutualiteit/ ziekenkas. Enkel als je vast benoemd/statutair bent krijg je het loon volledig doorbetaald van je werkgever.

[url="http://www.mierenhoop.be"]www.mierenhoop.be[/url]
    Vroedvrouw in spe

Nleke
    Guest

Citaat van: nieke1
    bedankt allemaal, ik durf hier nu nog geen info over vragen aan onze personeelsdienst ik denk dat ik zal wachten tot het echt zover is (zit hier met collega die in oktober moet bevallen en als onze chef van mijn plannen weet krijgt, wordt ze helemaal gek)
    Normaal kan je in vertrouwen informatie gaan vragen bij je personeelsdienst, hoor. Maar ik snap wel dat je dat niet zomaar graag doet. Ik vertrouw één iemand van onze personeelsdienst wel, dus ik heb daar geen problemen mee.
    Ik denk niet dat je chef echt moet panikeren, want worden contractuelen niet vervangen tijdens hun zwangerschapsverlof? Terwijl dit bij statutairen niet zo het geval is. Zo is het toch bij ons.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2004
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    12

Effe dit topic naar boven gehaald omdat ik ook met een vraagje over zwangerschapsverlof zit...
    Ik ben van plan zo lang mogelijk te blijven werken, dus tot een week voor mijn uiterekende datum. Maar nu vroeg ik mij af: hoe zit dat met de feestdagen? Aangezien ik uitgerekend ben voor 6 januari heb ik daar wel mee te maken. Moet ik die dagen nu meerekenen in die week of moet ik gewoon 5 werkdagen tellen?
    Ik heb al meerdere keren gevraagd op het werk om daar achter te informeren bij het sociaal secretariaat, maar daar komt blijkbaar niets van...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten