Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    0

kramp in onderbuik :-(

Hey dames, zoals een aantal onder jullie al wel weten ben ik deze week te weten gekomen dat ik zwanger ben. Nu kreeg ik daarnet een pijnlijke kramp in mijn onderbuik, te vergelijken met de krampen die je kan hebben als je je regels moet hebben. Heb mij even in de zetel gelegd met een kersepitkussentje op mijn buik, en nu is het zo goed als over, maar ik denk dat zwanger zijn en kramp hebben niet zo'n goed teken is. Stresskip als ik ben had ik graag even van jullie gehoord of het ook per sé een slecht teken moet zijn? Het heeft weinig zin om hiervoor naar de dokter te bellen hé, zwangerschap is nog zo pril en als het misloopt is er verder niet veel aan te doen, vandaar dat ik hier even wat raad vraag...
    alvast bedankt!

Goofy
    Guest

Re: kramp in onderbuik :-(

die maandstond-krampen hebben ik na bijna 6 maand nog steeds, niet meer zo frequent als de eerste 3 maanden, maar ze zijn er nog. Mij is verteld dat het een goed teken is ivm de innesteling ed.

Zorg wel dat je kussentje niet te warm is, want dat is niet goed. Als je twijfels hebt kan je steeds je gynaecoloog of de kraamkliniek contacteren. Daar zijn ze er voor. Ik heb ook al gebeld voor waarschijnlijk een heel stomme vraag.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Reputatie Macht
    9

inderdaad niet direct panikeren, dat hoort erbij en je kan ons wel vragen of wij dat ook gehad hebben maar iedere zwangerschap is zo verschillend. Het kan zelfs zijn dat je wat bloed verliest, door de innesteling, want velen hebben dat (ik nooit gehad) of gewoon doordat er een bloedvaatje is gesprongen en dan kan je ook direct het ergste denken maar dat is niet goed.

Vertrouw er gewoon op dat het goed zal gaan en geniet van je zwangerschap ook al begrijp ik dat het moeilijk is en je liefst de 12weken al voorbij zou zijn, maar dan nog kan het misgaan. Het is infeite tot op het einde dat je zo ongerust kan zijn als je wilt maar gezond is dat niet?

Hou je wat rustig en bel naar de kraamkliniek als je je niet gerust voelt. Veel kunnen ze toch niet doen hé.

En ja hoor begrijp goed dat je wilt dat wij je geruststellen of dat je graag hier een geruststellend woord wilt vinden, maar noch wij nog jij kan daar onderaan binnen kijken hé.

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    0

Dank je voor de raad Goofy en Galapagos, ik weet wel dat ik niet zo snel in paniek mag slaan maar het is ook allemaal zo nieuw hé.
    Nu, ik was daarnet in de Fnac, en wat heb ik daar gevonden? Het boek "Zwangerschap voor dummies". Heb mij direct een exemplaar aangeschaft Dus als ik weer een paniekje voel opkomen ga ik eerst eens rustig daarin snuffelen.
    Groetjes!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    9

die krampen zijn idd héél normaal.
    Het kan zijn dat je nog veel meer krampen gaat krijgen eens je baarmoeder groeit, de zgn bandenpijn.
    Heb ik héél veel van afgezien...
    Fiere mama van 3 flinke dochters!! (2006,2007,2009)
    En nummertje 4 onderweg...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2004
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    11

Ik ben nu 16 weken zwanger en ben de voorbije 2 nachten steeds wakker geworden met buikpijn. Het was een constante pijn met af en toe een paar steken... iemand een idee wat dat kan zijn? Het voelde ook alsof mijn buik aan de linkerkant hard was. Kan dit iets met mijn blaas te maken hebben want ik ben beide keren ook opgestaan om te plassen en nadien was het iets beter en dat harde was ook minder...? Morgen moet ik terug op controle, dan ga ik het zeker ook aan de gyn vragen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    13

bandenpijn?

ik weet nog dat ik de eerste maanden ook vaak steken kreeg. Het was precies ter hoogte van mijn eierstok. Toen ik dat aan de gynae vertelde, zei die dat dat heel normaal was, dat dat komt doordat alles een beetje aan het uitrekken is.
    Out of my mind, be back in 5 minutes! [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/whistle.gif[/img]
    trotse mama van twee kapoentjes

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Reputatie Macht
    11

Ik heb zelfs een scheurtje gehad in mijn buikwand door het uitrekken, en dat deed ook zo'n ellendige pijn en werd hard. Maar dat is gewoon heel ambetant en voelt ge altijd als ge beweegt.

Als ik mij niet op het gemak voelde dan belde ik altijd naar mijn gyn.
    Als God wou dat ik het gras afdeed dan had hij van mij een koe gemaakt!!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2004
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    11

Bedankt! Het zal dan wel niet abnormaal zijn, maar ik ga het morgen zeker vragen!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Reputatie Macht
    9

hoe gaat het nu Ijsmeisje?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten