Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0

pas nieuwe job - hoe lang wachten met zwanger worden?

Hi,

Ik heb een vraag... die waarschijnlijk al honderd keer is gesteld op het forum, maar kom...

Ik heb pas een nieuwe job. Ik werk er nu drie maand. Mijn man en ik willen dolgraag aan kinderen beginnen, maar... ik vraag mij af of ik dit wel kan maken tov mijn baas. Ik werk er nog maar pas...

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie rekening gehouden met zo'n dingen? Of moet ik mij nergens iets van aantrekken?

bereke
    Guest

Re: pas nieuwe job - hoe lang wachten met zwanger worden?

Ik ben momenteel werkloos. Mijn man en ik gaan vanaf volgende man zwanger proberen te geraken (alle, ik dan hé). Ik heb heel lang getwijfeld en heel veel negatieve commentaar gekregen maar uiteindelijk is dit een privézaak en een heel persoonlijke beslissing.

Ik ben in loopbaanbegeleiding en die man is zelf ook voorzitter van verschillende non-profit of social-profit organisaties. Hij neemt dus ook beslissingen qua aanwervingen enzo en hij zegt dat hij hier totaal geen rekening mee houdt en dat de meeste andere bazen die hij kent dit ook niet doen. Zijn mening is echt dat als je een kindje wilt dat je er gewoon voor moet gaan. Als je baas hiermee niet akkoord is, dan is dit dan een baas is waar je beter niet voor werkt.

Bovendien, wie zegt dat je onmiddellijk zwanger bent. En dan kan je nog even wachten om dit mee te delen aan je baas (tenzij je gevaarlijk werk doet uiteraard).

Dus ik zou zeggen: ga er voor als jullie de tijd rijp vinden! Veel succes alvast

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    6

Hey Lily. Ik ben pas begonnen met mijn nieuwe job, maar wij proberen al 2 maanden zwanger te raken :-p Eerlijk gezegd was ik niet op zoek naar een nieuwe job, maar mijn oog viel erop en het leek echt een geweldige functie! Ik vind dat je voor jezelf moet uitmaken wat voor jou het belangrijkste is. Ik kijk nu echt uit naar een kindje en voel er mij nu klaar voor, dus zijn we ervoor gegaan. Nieuwe job of niet...En je werkt er al 3 maanden. Dus eer je bevalt werk je er een jaar, dat is toch mooi...En iedere werkgever die een jonge vrouw aanneemt weet dat die aan kinderen kan denken of beginnen of bezig zijn :-) Ik zou ervoor gaan! Het kan nog makkelijk tot een half jaar duren eer je zwanger bent, moet je ook rekening mee houden...

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    0

Hi Bereke en Marieke,

Merci voor jullie reacties. Jullie hebben wel gelijk... en idd wie zegt dat het geen half jaar duurt. Hmmm...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2004
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    11

of een jaar, of twee jaar, of...
    Sorry, ik wil niet pessimistisch zijn, maar eigenlijk mag je realistisch gezien toch van een jaar uit gaan!
    Maar ik gun het jullie dat het snel zal lukken. veel succes!

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    7

hoi ik had juli vorig jaar een nieuwe job en in september ben ik zwanger geworden... Ze hebben daar niets van gezegd...xxxx

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    8

hoi

ik ben in januari 2000 begonnen op mijn nieuw werk en in oktober 2001 bevallen van mijn dochterke.
    we hebben 5 maand geprobeerd dus lang werkte ik er niet wanneer ik het mijn baas vertelde
    trotse mama van Darinka en Axel

emka
    Guest

Citaat van: bereke
    En dan kan je nog even wachten om dit mee te delen aan je baas (tenzij je gevaarlijk werk doet uiteraard).

Dat zou ik toch niet doen. Het is voor uw eigen bestwil om dit zo snel mogelijk te vertellen. Vanaf dan ben je beschermd tegen ontslag.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    11

ik zou persoonlijk nog een paar maanden wachten, minstens tot je uit je proefperiode bent.
    Er zijn heus wel bazen die geen zwangere vrouwen willen.
    Persoonlijk vind ik het ook niet echt kunnen tov je baas. Wij hebben hier ook iemand werken die na een maand kwam zeggen dat ze zwanger was. Tegen dat die persoon ingewerkt is, kan je weer je tijd steken in iemand anders op te leiden.

bereke
    Guest

Da's het risico als je een jonge vrouw aanneemt hé...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten