Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    8

Re: Kostprijs babyborrel

pff ik zou liever geen babyborrel doen, de meeste familieleden zie ik maar 1x per jaar en diegene die ik wel regelmatig zie dan alleen vragen dat gaat ook niet (waarom ik niet en zei wel, ik zie het al gebeuren) en om dan zo ineens al dat volk uit te nodigen nee dank u

maar zie het natuurlijk ook niet zitten om elk weekend met visite te zitten bij mij thuis pff

kzou ook niet willen dat onze ouders elk voor hunne kant een 'borreltje' geven, want dan wordt er sowieso verwacht dat wij daar ook zijn en dan komt het op hetzelfde neer, juist dat de ouders het dan betalen en dat wil ik niet...

gelukkig hebben we nog enkele maandjes de tijd om te beslissen eh.

het kindje laten dopen doen we zeker, maar zouden dan gewoon met de ouders en mijn broer (toekomstige peter) iets gaan eten op restaurant.
    trotse mama van Liese, geboren op 23/12/2009

Judy
    Guest

Wij hebben geen babyborrel gegeven. Ben dat nu ook niet van plan, want ik vond het zo best meevallen. In de kliniek kwamen onze beste vrienden en familie (dichte familie) en dan thuis andere vrienden en zo, ik vond niet dat het echt druk was, het is niet zo dat al die mensen in de eerste weken komen, plus dat iedereen het bezoekje mooi 'aanvroeg', dus het was wel zoals wij wilden.

Titiaan
    Guest

Wij hebben genoten van onze babyborrel en die heeft alles bij elkaar geen stukken van mensen gekost. De grote kids zorgden voor de bediening, ik had taarten gebakken en het feestvarken genoot van de aandacht. Hij was toen ook zo'n 6 weken. Het was heel ongedwongen en je zit niet met de ongemakkelijke situatie dat er mensen zijn die zich geroepen voelen om op bezoek te komen en tegen wie je dan niet goed weet wat zeggen. Die vinden sowieso wel iemand om hen te 'entertainen'.

Judy
    Guest

Citaat van: Titiaan
    Het was heel ongedwongen en je zit niet met de ongemakkelijke situatie dat er mensen zijn die zich geroepen voelen om op bezoek te komen en tegen wie je dan niet goed weet wat zeggen.

Mag ik hier even op ingaan?

Over welk soort mensen heb je het dan? Wij hebben namelijk geen geboortekaartjes gestuurd naar mensen die we niet op bezoek wilden, dus bij ons was er niemand tegen wie we niet wisten wat te zeggen De enige mensen aan wie ik hierbij denk, zouden de buren zijn, en die hebben me gewoon eens binnen geroepen toen ik op wandel was met de kinderwagen.

Titiaan
    Guest

De beste vrienden van onze ouders, collega's, etc. Nu was dat heel gezellig, iedereen babbelde met iedereen. En ook voor bvb mensen met kinderen was dat handig, want ruimte genoeg (we hadden zowat alle meubels uit de leefruimte weggehaald en ze konden ook buiten) en ze konden makkelijker zelf bepalen hoe lang ze bleven.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    9

Wij willen ook een babyborrel doen, maar vinden geen geschikte zaal! grrr .. balen.

Zelf ben ik voor een babyborrel omdat ik zo iedereen over de vloer heb gehad in 1x.
    Ik zie het niet zitten om constant bezoek in huis te hebben, je moet ook constant voorzien zijn op alles dan.
    Op een babyborrel is het dan ook ideaal om collega's ed uit te nodigen.

Ik ben reeds naar zo'n feestjes geweest en ik vond die best gezellig. Er werd met jong & oud rekening gehouden. De ene keer was er een crèmekar voorzien, zodat je kleintjes ijsjes konden eten. Voor de ouderen was er een taartenbuffet, chocomousse, ... Dit was wel onder leiding van een traiteur die ook voor de bediening instond.
    Maar ik heb wel ook al een babyborrel meegemaakt waar er enkel drankjes met borrelhapjes voorzien waren. Dus geen taart en/of sandwiches. Hier waren enkel mensen van dienst achter de toog, de borrelhapjes stonden gewoon op alle tafels (nootjes, ships, ..)
    Dan ook eens een feestje met boterhammen, sandwiches, beleg, koffie en taart als dessert.

Je ziet ... er zijn zo verschillende manieren. Je kan zelf wat beslissen welke richting je uitgaat en wat de kostprijs is.

Maar we zullen eerst nog een beetje moeten zoeken naar een locatie.

Sporty_Tine
    Guest

Wij doen een babyborrel bij mijn ouders thuis, voor een beperkt deel, ttz vnl familie. We wonen op 75 km van mijn ouders en de meeste familie woont daar in de buurt en aangezien de ooms en tantes al wat ouder worden zien die dat niet allemaal goed zitten om nog een langer stuk met de auto doen + tegen sommigen van hen zou ik niet goed weten wat te zeggen, kzie hen ook niet vaak. Dan komen er nog wat buren van vroeger bij en een paar vrienden van mijn ouders, al bij al maar zo een 40 man, wat me nog goed haalbaar lijkt om even tegen iedereen te kunnen praten (wat ik toch wel wil doen).

Nu ga ik gewoon zelf taarten bakken samen met ventje (babyborrel is voorzien voor over ruim 3 maand dus baby zal zo een 3 maand zijn) en voor 's avonds pistolets voorzien, dus een zware kost zal dat niet zijn.

Van de vrienden verwacht ik dat ze allemaal wel een seintje geven voor ze langs komen, dus ik ontzie me dat zeker niet dat die dan meer verpsreid langs komen.

Judy
    Guest

Citaat van: Titiaan
    De beste vrienden van onze ouders, collega's, etc. Nu was dat heel gezellig, iedereen babbelde met iedereen. En ook voor bvb mensen met kinderen was dat handig, want ruimte genoeg (we hadden zowat alle meubels uit de leefruimte weggehaald en ze konden ook buiten) en ze konden makkelijker zelf bepalen hoe lang ze bleven.

Voor de vrienden van mijn ouders had mijn moeder zelf geregeld dat Émilie op een middag bij haar was en de vrienden dan langs kwamen

Collega's heb ik amper dus ja

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Reputatie Macht
    6

Voor mij is een babyborrel echt zoiets dat is komen overwaaien uit Amerika. Wij houden het gewoon bij een paar flessen cava voor de mensen die langskomen in het ziekenhuis. Uiteindelijk gaan vrienden en familie waar je veel contact mee hebt meteen langskomen in het ziekenhuis. En mensen die het niet gehaald hebben om in die paar dagen langs te komen kunnen altijd later es op bezoek komen thuis. Dus waarom nog zo een babyborrel geven? Zo een hele bende ontvangen en al die drukte, daar zou ik echt tegenop zien. Zeker zo kort na de geboorte. Naarschijnt heb je echt wel 2à3 maanden nodig om je wat te organiseren en te wennen aan een kindje in je leven. Het geld hebben we er in elk geval ook niet voor

Djo
    Djo is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Hier ook bewust geen babyborrel.
    Vrienden en nabije familie komt toch sowieso liever eens thuis ook.
    Voor verdere vrienden of collega's is het dan weer fijn ze nog eens te zien en die zijn ook meestal 'in groep' gekomen als ons zoontje al iets ouder was.
    En vrienden van ouders of zo, die zijn gewoon langsgekomen als we met het zoontje bij de ouders waren. Of onze ouders kwamen met hen mee op bezoek.

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten