Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: bevallingsbad

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

bevallingsbad

hallo,

ik denk er over na om in een bevallingsbad te bevallen, maar heb hier nog wat vragen over...
    - kan er een knip gegeven worden in dat bad..? of scheur je
    dan??
    - de moederkoek word ook geboren in het bad neem ik aan...?
    - als je gescheurd bent moet je genaaid worden... hoe gaat dat
    in zijn werk word je eerst afgespoeld en afgedroogd en dan
    genaaid?? of word je direct op het bed gelegd??

heeft iemand ervaring met het bevallingsbad? negatief of positief?

ik zou graag wat meer informatie hebben hier over...
    ben al naar het ziekenhuis geweest voor een rondleiding op de materniteit maar kon niet al mijn vragen stellen wegens... "te veel volk en te weinig tijd"

ik weet al wel...
    - dat je geen epiderale kan nemen als je in een bad bevalt
    - voor de man zou alles het zelfde blijven hij staat gewoon
    naast je of achter je en hij mag ook de navelstreng
    doorknippen
    onze zoon is stoer, want hij word een grote broer rond 24/5/2012!!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    7

Re: bevallingsbad

- kan er een knip gegeven worden in dat bad..? of scheur je
    dan??

Bij mij hebben ze tweemaal een knip gegeven in het bad. Ik had een verdoving gekregen daar en de dokter deed dit gewoon in het water.

- de moederkoek word ook geboren in het bad neem ik aan...?

De moederkoek is tweemaal geboren nadat ik uit het bad was.

- als je gescheurd bent moet je genaaid worden... hoe gaat dat
    in zijn werk word je eerst afgespoeld en afgedroogd en dan
    genaaid?? of word je direct op het bed gelegd??

Ik werd van het bad op het bed gelegd en afgedekt met een laken. De baby werd vlug gecontroleerd en daarna terug bij me gelegd voor de borstvoeding.
    Ondertussen is de moederkoek geboren en daarna heeft de gyneacoloog me genaaid.

Bij mij is het eigenlijk tweemaal op dezelfde manier gebeurt en vond het zalig. De weeŽn waren veel minder eens ik in het bad zat. Het water was zalig warm!

Omdat ik geen epidurale mocht (onderwaterbevalling), deed het persen wel heel veel pijn. Bij mijn tweede heb ik dan ook meteen een prik gevraagd, zodat de dokter kon knippen. Ik had echt het gevoel dat ik zou scheuren en hield de perswee op. Maar dit heb je op de bevallingstafel ook.

Indien het niet lukt in bad, staat de tafel trouwens klaar.
    Ik heb dus een heel goede ervaring hiermee en zou het zo opnieuw doen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    7

Ik ben nog maar 3 maanden geleden bevallen en kijk al uit naar een volgende zwangerschap Ik zou ook heel graag es onder water bevallen. Nu heb ik het ook zonder epidurale gedaan, dus zie het wel zitten om het nogmaals zonder epidurale te doen, maar dan in een bad Bij welke gynaecoloog kan je onder water bevallen in de buurt van Mechelen en aan welk ziekenhuis is deze verbonden? Questie van meteen naar de juiste gynaecoloog te stappen als we er weer es mee van start gaan

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: Marieke28
    Ik ben nog maar 3 maanden geleden bevallen en kijk al uit naar een volgende zwangerschap Ik zou ook heel graag es onder water bevallen. Nu heb ik het ook zonder epidurale gedaan, dus zie het wel zitten om het nogmaals zonder epidurale te doen, maar dan in een bad Bij welke gynaecoloog kan je onder water bevallen in de buurt van Mechelen en aan welk ziekenhuis is deze verbonden? Questie van meteen naar de juiste gynaecoloog te stappen als we er weer es mee van start gaan

ik ga naar dokter van houdenhoven, gyn van het ziekenhuis sint maarten zwartzustersvest in mechelen waar ze 2 bevallingsbaden hebben.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

@ misskwebbel: bedankt voor je reactie het klinkt echt supper om onderwater te bevallen.
    - ik ben wel blij dat ze toch kunnen knippen in het water
    - dat de moederkoek op het bed geboren word is ook een leuker idee want anders zou het nogal een bloedbad worden en dat zag ik niet echt zitten

heeft er nog iemand ervaring met het bevallingsbad?? voor- en nadelen??

krijg je een lavement voor een onderwaterbevalling??
    -> ik weet in dit ziekenhuis voor een gewone bevalling geven ze het niet tenzij je het zelf vraagt

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    7

Bij mij hebben ze enkel bij de tweede een lavement gestopt.
    Als er iets meekomt bij het persen, zuigen ze dat met een klein darmpje uit het water.

Je hebt ook heel mooie foto's van de baby in dat water.
    De meeste mensen zien het bad als een gewoon bad, maar is effectief doorzichtig.

Op de site van het Serruys ziekenhuis in Oostende vind je hier foto's van terug.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    8

Ik had graag onderwater bevallen maar het bad was niet op tijd terug in het geboortehuis toen ik ging bevallen... ben dan wel in m'n eigen bad gegaan voor de weeŽn op te vangen. Voor m'n water gebroken was ging dat erg goed.
    Maar eens m'n water brak moest ik in bad de hele tijd overgeven. Dus misschien maar goed dat het bad niet meer tot bij ons thuis is geraakt, dan hadden we al die moeite voor niets gedaan ;-)
    Ons dochtertje werd geboren op 09 augustus 09 :-)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    0

ik moet morgen naar de vroedvrouw ga dan eens vragen of ik het bevallingsbad mag zien (als het niet weer bezet is)
    en ga ik mijn vragen nog eens proberen te stellen

Hoe meer ik er van hoor, hoe meer ik het zie zitten om onderwater te bevallen

@miek amai das ook ni leuk!!
    bij ons kan het enkel bezet zijn, want ik zou in het ziekenhuis bevallen (dus ik moet daar geen moeite voor doen )
    en als ik ziek zou zijn in dat bad zal ik daar wel rap uit zijn

Bladwijzers

Forum rechten