Wij hebben een Angelcare en nog geen seconde beklaagd!
Wat denken jullie over de aankoop van een Angelcare ipv een gewone babyfoon (bijv van Philips Avent)?
En zijn er mensen die een video-babyfoon hebben?
Wij hebben een Angelcare en nog geen seconde beklaagd!
mijn zus heeft zo'n video-babyfoon en ja, dat is wel knap, maar dat ik dat zelf ook wil hebben, nee, dat niet. Ik heb 'n gewone babyfoon van Philips en ben daar content van.
Een vriendin van mij heeft de Angelcare, maar dat lijkt me helemaal niks. Af en toe ging die vanzelf af, terwijl er niks aan de hand bleek te zijn. Lijkt me net éxtra bangmakend dan. Maar ja, da's ieder zijn mening hè.
Wij hebben een gewone van Topcom, zeer tevreden over. Is met DECT technologie, dus met geen kanalen en nooit storing. Kostte 60 of 70 euro denk ik.
Ik denk als je zo een hebt met video dat je constant geneigd bent om ernaar te kijken ??
Ik zou er misschien wel voor gaan in geval van vroeggeboorte of als de wiegendoodtest slecht zou zijn. Maar onder normale omstandigheden niet.
Nuja, die van ons hebben tot respectievelijk 6 en 8 maand op onze kamer geslapen. Die sliepen 's avonds maar een 2 à 3u "alleen" op de kamer (tot wij kwamen slapen), dus met de gewone babyfoon aan. Een babyfoon met camera was dus eigenlijk totaal niet nodig.
ook hier steun ik op de ervaringen van onze vrienden ... als ik dat bij hen zie ... dan gaan wij ZEKER een angelcare kopen.
Gewoon uit principe ... we willen zo gerust mogelijk zijn ...
dokters en verpleegkundigen op neonatale waren bij ons niet te vinden voor de angelcare: een vals gevoel van zekerheid noemden ze het, 'commerce'
als je kind een risicogeval is, krijg je wel een monitor ('brandalarm' incluis) mee, zoals bij ons het geval is
ik zou ook net ongeruster zijn met een angelcare, zeker als 'ie dan "vals" alarm geeft.
Ik vind het ook idd eerder een geruststelling... dat ding is echt heel gevoelig vind ik. Soms hebben wij wel eens een alarm, maar meestal maar 1 pieptoon en dan zie je dat achteraf het klepeltje (dat duidt de beweging aan) terug begint te bewegen en dat alles dus wel ok is. Je kan dat beschouwen als vals alarm, maar dat houdt ons net alert vind ik. In het begin gingen we toen ook altijd eens kijken maar nu wacht ik meestal even af.
Wij hebben nooit voorgehad dat het echte alarm afgaat (tenzij toen we machientje vergaten af te zetten toen we zoontje uit bed haalden).
Ik zie niet in dat je een vals gevoel van gerustheid kan hebben... wat doen jullie dan? Om de twee minuten gaan kijken of je babietje nog ademt? Je kan toch nooit gerust zijn?
Wij voelen ons er in elk geval beter bij en ik denk dat dat toch ook heel belangrijk is.
tjah, wat K&G en alle anderen erover zeggen kan mij gestolen worden. Wat hen betreft zou je constant met 2 ogen moeten openslapen, dat houdt een mens niet vol.
Ik ken een vroedvrouw van K&G die bij jonge ouders zo'n angelcare niet mag promoten maar thuis heeft ze er zelf wel één!
Ik kan mij niet voorstellen dat we GEEN Angelcare hebben.
Dat nieuwste systeem geef mits goeie installatie (fluitje van een cent uiteindelijk) zo goed als nooit vals alarm meer.
Als je dat systeem uittest met bv. je hand heel lichtjes op de matras te leggen en dan weg te halen dan zul je merken dat het héél gevoelig is en effectief wel werkt. (ook door hele dikke matrassen)
Het is niet omdat je een angelcare hebt dat je je kindje niet extra in 't oog zal houden, het heeft je gewoon een extra geruststelling in de momenten wanneer jij je kindje niet continue kan bewaken: Als je slaapt bv.
Zie het als een extra bewaking wanneer jij het niet kan.
De draadloze babyfoon met scherm staat naast m'n bed en er gaat zo'n pendeltje constant heen en weer wat wil zeggen dat er beweging is in het bedje (meestal de beweging van de ademhaling die hij registreert). Als ik 's nachts eens wakker kom dan kan ik checken of er nog beweging is. En uiteindelijk als er geen beweging meer is gaat er een luid alarm af.
Wij hebben éénmaal een waarschuwingsbiep gehad maar geen echt alarm. De pendel op het scherm stond stil. Ben dan direct gaan kijken en er was niets aan de hand.
Achteraf bezien denk ik dat de draadloze babyfoon even de verbinding met het toestelletje in z'n kamer kwijt was.
Maar liever een paar keer vals alarm dan helemaal geen.
Het enige probleempje dat we hebben is dat we hem veel vergeten af te zetten als we Xander uit z'n bed halen, en na 15sec. gaat dat alarm af natuurlijk en is de ander wakker. Maar dat ligt puur aan jezelf natuurlijk.
Het is wel duur (bijna 200 euro denk ik) maar volgens mij en m'n vriend de beste investering van onze uitzet!
't is een heel goed alternatief voor baby's die geen risicogeval zijn en geen monitor meekrijgen van 't ziekenhuis.
Vrienden van ons hebben een kindje van een jaar, en nu ze dat zien bij ons willen ze bij hun volgende kindje zeker zo'n systeem. Want de nachten dat zij niet kon slapen uit angst dat hij zou stoppen met ademen.
Als je zo ééntje wil zeker kopen, je zal het je geen moment beklagen.
Bladwijzers