Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    poppebeeriemieke
    Guest

verwachtingen van peter

Mijn vriendje wordt peter

Maar we vragen ons zo'n beetje af wat de verwachtingen zijn van een peter. Oke ja, zoiets spreek je wel onderling af, maar zijn er al bepaalde zaken die sowieso worden gedaan?

Ik heb al gehoord dat het doopsuiker heel vaak wordt betaald door de peter en meter.
    Zijn er nog zo van die gewoonten?

Goofy
    Guest

Re: verwachtingen van peter

Dat hangt echt van de gewoontes af.

Hier is meter/peter zijn gewoon aandacht geven aan de kindjes. Andere "tradities" of geldelijke beloningen zijn helemaal niet nodig, al geef ik mijn petekindjes ook wel een extraatje. Maar dat is dan omdat ik het wil en niet omdat het moet. Ik weet wat er in mijn portefeuille zit en wat ik kan spenderen.

Moesten ze mij vragen voor meter te zijn en een eisenlijstje hebben qua cadeaus ed bedank ik voor de eer

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Reputatie Macht
    6

Proficiat!

Goh, wij verwachten niks van onze peter, behalve dan dat hij ons kindje graag zal zien en er hopelijk een soort vertrouwensband mee op zal bouwen.

Financieel verwachten we niks extra. En hij weet dat bij ons ook. Het gaat vooral om het emotionele.

Ik heb al gehoord dat het bij ons ook de gewoonte zou zijn dat meter en peter de suikerbonen zouden betalen, maar dat zou ik zelf niet willen. Dus bij ons wordt dit niet gedaan. (Tenzij meter en peter achter onze rug plannetjes moesten smeden natuurlijk )

poppebeeriemieke
    Guest

Citaat van: Goofy
    Moesten ze mij vragen voor meter te zijn en een eisenlijstje hebben qua cadeaus ed bedank ik voor de eer

Dat is zeker niet het geval, ze verwachten niets...
    maar we weten zo precies niet wat dat inhoud om peter te zijn. Tante en nonkel zijn we al...

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    0

Ik ben zelf sinds een jaar een h้้l fiere meter. Bij ons wilden de mama en papa niet dat we de doopsuiker betaalden (ze vonden het te verplicht overkomen). We moesten zelf maar zien wat we deden, het is meer het symbolische en emotionele aspect he.
    Ik heb wel v้้l gekocht voor die kleine hoor, maar uit mezelf, omdat ik dat wou (en graag overdrijf).Ik had het badmeubel gekocht (all้, zo bad en commode in ้้n),kledij, beertjes,een kammetje en borsteltje, luiertas, en dan vergeet ik nog veel. Ik ben ook de vaste babysit, als de mama en papa eens een avondje uit willen.
    Mijn man, da's het andere uiterste. Hij is uiteraard een fiere peter, maar financieel en materieel zal hij niet de "beste" zijn. Nu toch nog niet, zijn petekindje is een dik jaar, en hij redeneert dat ze dat toch nog niet beseft... Maar hij is wel super lief voor haar, en geeft veel aandacht, en dat is uiteindelijk toch wel het belangrijkste. Al vind ik dat cadeautjes er ook bijhoren

MissJessa
    Guest

Ik ben meter geworden toen ik in m'n laatste jaar middelbaar zat.
    Dus spijtig genoeg had ik de centjes net voor grote cadeau's of om het doopsuiker te betalen. Maar sinds ik werk koop ik steevast voor hem (en zen zusje) sinterklaas, kerstmis, centje bij nieuwjaarsbrief, verjaardag enz... M'n petekind is de oudste van m'n beste vriendin.

Ventje is ook peter, van zen neefje. Ook hij voorziet zen petekind qua materieele zaken bij speciale gelegenheden en heeft wel het doopsuiker kunnen betalen.

Aan aandacht en liefde hebben ze geen gebrek denk ik. We zien zijn petekind wel iets vaker (mijn petekind zit in co-ouderschap) Maar we zijn beiden wel aanwezig in hun leventjes.

Van onze meter en peter verwachten wij financieel nikske. De meter is diezelfde vriendin maar zij heeft het niet breed. We krijgen wel al haar babyspullen want zij stopt met 'kopen' De peter is het oudste neefje van m'n ventje. De peter zal dan 15jaar oud zijn. Hoewel zijn moeder al bezig was van jama we betalen het doopsuiker en bladiebla, hebben we vriendelijk geweigerd. We doen het niet voor de centjes, we doen het voor de liefde, vriendschap, genegenheid, de band...

Bladwijzers

Forum rechten