Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 106
    Andastra
    Guest

Negatieve reactie op meisjesnaam

Mijn man en ik hebben al van voor we getrouwd waren een voorkeur voor de naam Anna voor een meisje, maar nu we effectief een dochter krijgen en mensen vragen of we al een naam hebben, krijg ik vooral negatievere reacties. Er is echt nog niemand geweest die zei: "oh, mooie naam!"

Wat heb ik al gehoord:

- "wat een vulgaire naam" (euh, excuseer?)
    - "zou je er geen letter voor kunnen zetten ofzo? Hanne anders?" (zowel van schoonmoeder als beste vriendin)
    - "ja, wel een beetje saai he"
    - "oh, staat dat al vast?"
    - "je hebt nog tijd om iets anders te vinden he"
    - van iemand die zelf Anna heet "oh, vind je dat een mooie naam? Ik heb dat zelf altijd een lelijke naam gevonden"

Ik begin dus heel erg te twijfelen aan mijn naam ik vind hem nog altijd heel erg mooi, zowel voor een klein meisje, als een artiest als een succesvolle zakenvrouw. Er kunnen geen fouten gemaakt worden in de uitspraak of schrijfwijze.

Mijn man en ik hebben beide "rare" lange namen en als we ons naam zeggen is 't altijd "hoe? wat? en hoe schrijf je dat?" en dat willen we dus vermijden voor ons dochtertje.

Bovendien heeft mijn man een poolse achternaam en er zijn een heleboel namen die er gewoon écht niet bij passen (zoals Bo & Fee die ik ook heel graag hoor)

Ik wou dat ik de naam nog had geheim gehouden dan zat ik nu niet met die vragen...

Wat zouden jullie doen als jullie omgeving slecht reageerde op de naam die je wou geven aan je kindje?

juva
    Guest

Re: Negatieve reactie op meisjesnaam

Ik vind dat een super mooie naam!
    En als jullie dat alletwee graag horen moet je uw goesting doen en je zeker niets aantrekken van wat andere mensen zeggen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    15

Awel ik vind Anna heel mooi. Ik zeg dat niet zomaar want ik wou zelf een Anna alleen mijn vriend ging daar niet mee akkoord en je bent nog altijd met twee natuurlijk.

Maar ik hou van die naam zelfde met Joanna (mijn overgrootmoeder heet zo) maar dat vinden ook maar weinig nog mooi blijkbaar. Dus als het enkel aan mij had gelegen hadden het een Joanna en Anna geweest.

Als jullie dat beide een mooie naam vinden moet ge daar toch vooral voor gaan? Niet twijfelen door andere hoor. Moest het nu een naam zijn waardoor ge getekend zijt voort leven. Maar dat is nu toch alles behalve.
    Lore is gearriveerd op 15 januari 2009!
    Zonnetje*(5/2/2010)
    Lise aangekomen op 20 januari 2011!!

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    18

Wat een reacties seg Als jullie dat een mooie naam vinden zou ik me niet veel aantrekken van de reacties van andere. Uw kindje, uw keuze

Niet teveel = niks

Zelf vind ik Anna een hele mooie naam.
    Wil je aandacht of een koekje?

MissJessa
    Guest

Citaat van: Andastra
    Wat zouden jullie doen als jullie omgeving slecht reageerde op de naam die je wou geven aan je kindje?

Eerlijk? Stiekem een potje bleiten

Ik zou het me ergens wel aantrekken, maar anderzijds dan ook weer niet! Wij hebben ervoor gekozen, zij moeten dat maar aanvaarden!

En tis ni da ge het kind een belachelijke naam geeft ofzo hé seg? Tis zoals je zegt, een klassieke naam waar weinig vergissingen mee kunnen worden gemaakt.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    20

Gewoon de naam nemen die je zelf het mooiste vind.
    Commentaar krijg je op alle namen,moderne,of oude namen

Anna is

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    8

Ik zou mij daar ook niks van aantrekken. Smaken verschillen u eenmaal en ik denk dat je met zowat elke naam negatieve reacties zou krijgen.
    Ik denk wel dat je eerlijkere en dus meer negatieve reacties krijgt als je de naam zegt voor de geboorte, zoals jij nu gedaan hebt. Dan durven de mensen nog zeggen dat ze het geen mooie naam vinden, omdat ze denken dat het nog niet vaststaat en je nog de kans hebt om iets anders te kiezen. Mij lijkt het dus een beter idee van gewoon te kiezen en de naam pas bekend te maken bij de geboorte. Maar bon, daar is het al te laat voor...
    Ik vind Anna trouwens ook een hele mooie naam.

skivvy
    Guest

anna is prachtig! en dat niet alleen omdat anja meulenbelt er zo mooi over geschreven heeft

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    12

Ik vind ook dat je moet kiezen wat jullie zelf mooi vinden. En weet je wat het is met namen. Bijna alle namen wennen. Een naam die je voor het eerst hoort daar kan je wel eens bij fronsen maar daarna wordt het gewoon een naam zoals alle andere namen.

skivvy
    Guest

klopt. iedereen keek raar op bij qanik en nu is het al gewoon.

Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten