Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Onderwerp: Creche / wiegendood

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Creche / wiegendood

Binnen drie weken gaat mijn dochtertje voor het eerst naar de crèche. Ze zal dan twee maand en een half zijn.
    Ik begin compleet te flippen als ik daaraan denk.
    Ik ben zelfstandig en kan dus niet langer thuis blijven voor haar...
    Toen we haar inschreven in de crèche (negen maand geleden) leek dat helemaal geen probleem natuurlijk, toen leek mij dat nog helemaal normaal om haar op zo'n jonge leeftijd naar de crèche te brengen. Maar nu vind ik het een ramp!
    En daar bovenop lees ik nu net op het internet dat baby's (tot 6 maand) negen maal meer kans hebben op wiegendood als ze naar de crèche gaan ipv gewoon wat langer thuis te blijven.
    Ik zie het totaal niet meer zitten...

Andastra
    Guest

Re: Creche / wiegendood

Ik versta je bezorgdheid, ik zit met diezelfde angst, ook al is ons kindje nog niet geboren. Als je zelf voor je kindje moet zorgen dan ben je daar constant mee bezig, maar in de creche kunnen ze onmogelijk om de 2 minuten aan 't bedje staan.

Ik kan je enkel heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat je je kindje toch met een beetje een gerust hart zal kunnen achterlaten!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    11

Moby,
    Als ik je een raad mag geven: stop met dergelijke dingen op het internet te lezen of te googelen.
    Je wordt er alleen maar ongerust van, je gaat van alles denken, insinueren,…
    Ik was daar ook bang van in het begin, en nu nog altijd een beetje, maar we moeten vertrouwen hebben in de onthaalmoeders of de kinderverzorgsters die in de opvang werken.
    Het is hun beroep, ze hebben meestal tonnen ervaring en houden de kindjes wel constant onder toezicht hoor. Vooral in het begin en als ze nog zo klein zijn.
    Normaal gezien zullen ze in de opvang onder de 6 maand ook beneden slapen, in een ruimte waar ze heel vaak gecheckt worden door een volwassene. Een goede opvang zal ook alle voorgeschreven preventiemaatregelen volgen.
    Helemaal uitsluiten kan je natuurlijk nooit, maar hou er toch rekening mee dat de kans op wiegendood dezer dagen heel klein is.
    Sowieso zal je het de eerste dagen wat moeilijk hebben om je meisje achter te laten, maar eens je merkt dat het haar goed gaat, zal dat snel veranderen.
    Probeer vertrouwen te hebben, da’s het enige wat ik kan zeggen

Freekje
    Guest

En het volgende is... met de fiets vallen/op haar kop vallen in de speeltuin, ziekte, uitgaan & aangerand worden, verongelukken enz enz...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    5

Hey meid...

Ik heb die schrik ook gehad hoor, en je begint je over duizendeneen dingen zorgen te maken, wat als dit, oh en als dat, ja maar als dan dit, of zus of zo...

maar dan denk ik, wat er bij de onthaalmoeder kan gebeuren, kan evenzeer thuis, of bij oma, of tante of... gebeuren, je MAG daar écht niet bij stil staan, want je word zot anders.

En er zijn echt wel regeltjes hoor, zo stond ik er vorige week van te kijken, allé te kijken, Ella lag in een bedje beneden in de living, no prob eh, maar ik zei, ge moogt ze ook gerust boven leggen hoor, ik doe dat zelf thuis ook, na haar eten, een uurtje of anderhalf in bedje, toen zei ze me dat ze onder de zes maanden niet op een apart kamertje mogen en onder de 9 maanden niet boven, dus dan mag ze wel op een apart kamertje slapen maar dat moet gelijkvloers zijn.

Thuis kan je ook niet elke twee minuten naar je ukkie omkijken eh, ik betrap me er soms wel op dat als ze slaapt ik eens af en toe ga piepen, maar dat doet de onthaalmoeder ook.

Het is zoals dash zegt, je kan ze niet voor alles behoeden, vallen, ziek zijn ed...

Ik begrijp je onzekerheid hoor, echt waar, maar het loopt wel allemaal los!

x
    Trotse mama van Ella (25.08.10) & fiere meter van Ann-Sophie (30.07.10)!
    BRUSJE verwacht 29.11.11.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Het moet ongeveer 12 jaar geleden zijn... Het was net na middernacht, mijn man en ik konden niet slapen... Ineens gierende sirenes... en nog één... blauwe zwaailichten schenen op het plafond van onze kamer... We vliegen ons bed uit... om onze overbuurvrouw hysterisch gillend op de straat te zien verschijnen in haar slaapkleed... Bijna twee uren heeft dat geduurd... Bleek dat haar kindje door wiegedood was overleden en dat ze heel lang nog geprobeerd hebben dat kindje te reanimeren... En nadien hebben ze die ouders moeten opvangen en kalmeren... krijg nog steeds koud als ik er aan denk...

Maar je mag daar niet stil bij blijven staan, meid... De meeste baby's overleven hun babyjaren hoor

cat
    cat is offline.
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    18

Citaat van: Andastra
    Ik versta je bezorgdheid, ik zit met diezelfde angst, ook al is ons kindje nog niet geboren. Als je zelf voor je kindje moet zorgen dan ben je daar constant mee bezig, maar in de creche kunnen ze onmogelijk om de 2 minuten aan 't bedje staan.

Ga jij om de 2 minuten aan uwe kleine haar bedje staan? Sorry maar dat doe je als moeder ook niet.
    Wil je aandacht of een koekje?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    5

Ik mag zo'n dingen echt niet lezen eigenlijk,
    ik weet dat het kan gebeuren, mijn stiefpapa zijn zoontje is ook op 16 maanden overleden, dat zit nog steeds diep, maar help, nu ben ik alweer gaan kijken bij Ella!
    en dan kan je elke minuut gaan blijven kijken of alles nog ok is...

x
    Trotse mama van Ella (25.08.10) & fiere meter van Ann-Sophie (30.07.10)!
    BRUSJE verwacht 29.11.11.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    11

Een goede onthaalouder zit er uiteindelijk ook mee in hoor..
    Want een onthaalouder wil toch ook kost wat kost vermijden dat er in hun opvang iets ergs gebeurd.

Hier wou Xander niet slapen beneden in de opvangruimte, ik had toen de onthaalmoeder gezegd dat ze hem voor mijn part gerust boven mocht laten slapen (hij was toen 4 maand), maar daar was ze zeker niet voor te vinden, was tegen de voorschriften, pas op 6 maand naar boven en niet eerder.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Amyke, relax, je gaat toch zo geen overbezorgde moeder worden...??? Uw kinderen gaan weglopen van u als ge zo blijft

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten