Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    10

Question zwangerschap en toxoplasmose

Hallo iedereen,
    Zijn er hier nog meiden die zwanger zijn en positief getest zijn op Toxoplasmose?
    Ik ben nu 9 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb 4 katten als huisdier. Nu blijkt dat ik positief getest ben op
    toxoplasmose. Ik moet dus opletten ivm mijn katten.
    Ik weet dat ik moet opletten voor de uitwerpselen van de katten maar volgens sommigen mag ik helemaal geen katten meer aanraken.
    De ene zegt het zus en de ander zegt het dan weer zo. Ik weet niet meer hoe ik met mijn beestjes moet omgaan.
    Zijn er hier nog vrouwen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben? Hoe gaan jullie hiermee om en kunnen jullie mij tips geven?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    6
    Hallo,

Ik denk dat er een beetje verwarring is omtrent positief/negatief resultaat van een Toxoplasmosetest...
    Ben je positief getest op toxoplasmose dan ben je reeds met toxoplasmose in contact geweest en heb je antilichamen. Geen enkel probleem in uw zwangerschap wat contact met katten betreft.
    Ben je echter negatief getest op Toxoplasmose, dan moet je voorzichtig zijn wat het contact met katten en het eten van rauwe groenten betreft.

Heeft uw behandelende arts geen duidelijke instructies gegeven?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    10
    De arts vertelde dat ik gewoon dat ik voorzichtig moet zijn met mijn katten en dat als ik handschoenen aandoe
    ik de kattenbak toch mag uitkuisen.
    Maar volgens mijn schoonmoeder mag zelfs dat niet, ook mag ik volgens haar zelfs mijn katten niet aaien. Ik moest maar eens een haartje in mijn mond krijgen.
    Ik aai nog steeds mijn katten en maak de bakken met handschoenen proper maar ik was na ieder contact mijn handen.
    Maar omdat zij daar iedere keer een enorm drama van maakt wilde ik hier eens horen hoe anderen hiermee omgaan.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    12
    Gewoon voorzichtig zijn en niet paranoοde worden ;-)
    Het enige wat ik niet meer doe is kattenbak uitkuisen, wat regelmatiger mijn handen ontsmetten, groenten heel goed wassen (en geen groenten meer eten tussen broodje of op resto).

Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar als je niet immuun bent, wil dat zeggen dat je in je hele leven nog niet in aanraking gekomen bent met toxo. Zou moeten lukken dat je nu besmet raakt.

Maar wel voorzichtig blijven natuurlijk!
    I am the sweetest drug!

Uki inside!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    10
    oef ik ben al heel wat meer gerustgesteld. Mercikes iedereen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    7
    Ik moest er ook bij uitkijken.
    De kattenbak schoonmaken is dus de taak van mijn vriend geworden.
    En kusjes aan de katten geven heb ik toen niet meer gedaan :-)
    Voor de rest geen (rauwe) groenten gegeten buitenshuis.
    En ergens tijdens de zwangerschap ben ik eens voor een 2de maal getest, maar moest er nog steeds mee uitkijken.

Op zich dus allemaal goed doenbaar.
    - Don't damn me when I speak a piece of my mind -

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0
    hallo iedereen, mijn katten slapen op mijn bed maar ik doe geen kattebak meer kan dit kwaad? ik ben 5weken ver en maak me wat zorgen xxxx

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0
    hey

mijn katten slapen ng bij mij in bed kan dit kwaad ?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kellywilly Bekijk berichten
    hallo iedereen, mijn katten slapen op mijn bed maar ik doe geen kattebak meer kan dit kwaad? ik ben 5weken ver en maak me wat zorgen xxxx
    Hallo!

Ik studeer vroedkunde, mijn eerste jaar momenteel, maar heb ondertussen al een massa aan risicofactoren mogen verwerken in mijn blokperiode.
    Het is toch beter dit niet te doen tijdens de zwangerschap. Je kat hoeft maar een keer een accidentje (al is het nog zo klein) te hebben, of er moet nog maar een klein beetje van de faeces aan zijn/haar vacht hangen, en de kans op besmetting zit er dik in. Om dezelfde reden is het ook beter om je rauwe groenten goed te spoelen (katten kunnen altijd aanwezig zijn op de groentenvelden).

groetjes!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Reputatie Macht
    0
    Hallo!

Ikzelf studeer vroedkunde, en ben al heel wat risicofactoren in mijn blokperiode tegengekomen.

Het is toch beter dit niet te doen tijdens de zwangerschap. Er moet maar een klein beetje van de faeces blijven hangen aan de vacht van je kat en het risico op besmetting en kolonisatie is al direct iets te groot. Om dezelfde reden wordt ook aangeraden om de groenten heel goed te spoelen. Katten kruipen namelijk overal...

groetjes en nog veel plezier aan je zwangerschap!

Bladwijzers

Forum rechten