FemiStyle logo
· Adverteren? · Nieuwsbrief · Speel met jezelf · E-cards Stuur deze pagina naar een vriend(in)
FemiStyle magazine
Startpagina Femistyle.be

Advertenties
Online:
0 leden (), 4 15
, ,
Nieuwe leden
archytas, lily2012, jong20102010, Hnnh, zhaartjuh
8914 Leden
Statistieken
8914 Leden
44 Rubrieken
20920 Topics
552745 Posts
1052 posts in afgelopen 24u
Max Online: 599 @ 25/06/2009 17:08
Zoeken op het web:
Aangepast zoeken
Page 6 of 6 < 1 2 3 4 5 6
Onderwerp opties
Waardeer dit onderwerp
#1107854 - 29/07/2010 13:07 Re: sloggi reclame mag niet [Re: Sporty76]
nona_ Offline
big board fan

Citaat van: Sporty76

Is de reclame van Sloggy seksistisch? Ja, net als heel veel andere reclame. Maar dan mag men ook beginnen met de clips van Beyoncé te schrappen en al die rappers, inclusief Lady Gaga.

Geweldig idee! grin

#1108144 - 29/07/2010 19:02 Re: sloggi reclame mag niet [Re: nona_]
KeKe Offline
board runner

Ik vind Lady Gaga echt echt dégoutant!!
Die clip van hare Alejandro, ik word er echt ziek van als ik ze zie. En het komt zo vaak op de tv! Mijn zus kijkt hier heel de dag zappend naar jim en tmf, dus ik ben me er spijtig genoeg van bewust hoe vaak ze op tv komt frown

Reclame maken lijkt me echt moeilijk! Wij klagen allemaal dat het vrouwonvriendelijke reclames zijn, wat ik mij afvraag, werken er dan alleen mannen bij de reclame?
Ik zou het helemaal niet weten hoe reclame zou moeten maken voor product Y of product X..

Ik koop ook niet echt aan de hand van reclame. Gelijk hier al elders gezegd is, mond-aan-mond is nog steeds de beste reclame.
Zo vertelde een vriendin dat ze een staaltje had gekregen van Nivea Cashmere Moments. Die moest zo geweldig zijn! Ik heb het geprobeerd, en jaaa die is zoooooo zalig om je mee te douchen smile
Ik heb nergens reclame gezien van deze douchegel smile

#1108368 - 30/07/2010 05:32 Re: sloggi reclame mag niet [Re: KeKe]
nona_ Offline
big board fan

Citaat van: KeKe

Reclame maken lijkt me echt moeilijk!
Ik zou het helemaal niet weten hoe reclame zou moeten maken voor product Y of product X..

Da's plezant ze! Voor ik naar Australië vertrok, heb ik een halfjaar reclame gestudeerd. Heel kort samengevat begint het - theoretisch gezien - bij kwalitatief en kwantitatief doelgroepenonderzoek, op basis van die verwerkte gegevens wordt dan een strategie uitgedokterd, dan begint het creatieve aspect met een concept, en dan de specifieke ideeën. In de praktijk is er - zo heb ik het toch ondervonden - vaak eerst een idee, en wordt er dan maar naar een strategie gezocht die bij het idee past, om de klant toch maar een onderbouwde uitleg te kunnen geven grin

Citaat van: KeKe

Wij klagen allemaal dat het vrouwonvriendelijke reclames zijn, wat ik mij afvraag, werken er dan alleen mannen bij de reclame?

Schiet mij niet dood als ik verkeerd ben, maar ik heb de indruk dat er vroeger inderdaad vooral mannen in de reclamewereld zaten. Maar naar mijn gevoel is dat nu wel aan het keren...

#1109169 - 31/07/2010 02:23 Re: sloggi reclame mag niet [Re: nona_]
Bobette Offline
superfemilad(y)

Plaats: centraal
Citaat:
Schiet mij niet dood als ik verkeerd ben, maar ik heb de indruk dat er vroeger inderdaad vooral mannen in de reclamewereld zaten. Maar naar mijn gevoel is dat nu wel aan het keren...

Ik ben beroepshalve met reclame bezig. In de reclamewereld zitten inderdaad meer vrouwen dan vroeger. Maar de hotshots zijn toch nog hoofdzakelijk mannen met een groot ego smirk Werken in de reclame is haast niet te combineren met een gezin met kinderen. Daarom zie je in dat wereldje vrouwelijke account mgrs maar veel minder creatieven. Die laatsten werken immers vaak belachelijk veel uren om een campagne te bedenken/af te maken. Werken in de reclame betekent sowieso standaard heel veel overuren maken.

Mond-à-mond reclame is m.i. nog altijd de beste reclame. Hier werd een voorbeeld van Rituals aangehaald. Je ziet van dat merk idd nooit reclame. Hoe werken die dan? Die zorgen ervoor dat alle vrouwenbladen over hen schrijven (al die redactrices krijgen productsetjes of een weekendje weg met producten erbij) en hopa, de bal gaat aan het rollen. Verder hebben ze ook slimme cross selling deals met hippe hotels. Daar is allemaal over nagedacht hoor.

En voor wie twijfelt aan de efficiëntie van folders. Schaf de folders af en de omzet van retailers (of het nu FMCG is of niet) zakt dramatisch. Als ze het zouden kunnen afschaffen, hadden ze het heus al lang gedaan. Zo'n folder kost immers handenvol geld.

Hoe dan ook, je ziet dat er een interessante shift aan de gang is: weg van de klassieke mediamix en veel meer gesegmenteerd (jij hebt interesse in producten x en y, dan krijg je aanbiedingen per mail of via je smartphone over die producten). Hier staan we echt nog maar aan het begin van een totaal andere aanpak. Moest mobiel internet goedkoper zijn in België, zou je al een resem toepassingen zien die hier nu onbetaalbaar zijn maar in andere landen al bestaan.

Een voorbeeld: je bent een dronken man en je gaat plassen in een café in Hamburg. De detector in het pissijn herkent de bewegingen van een zatlap en je ziet een projectie op ooghoogte met het nummer van een taximaatschappij. Dat bestaat dus al.

Of je wandelt met je smartphone over de Meir. Je ziet in de etalage een kleedje dat je bevalt. Je wil wel eens weten of je ermee staat zonder meteen te gaan passen. Met je smartphone fotografeer je jezelf en via de app die je onmiddellijk kan uploaden zie jij jezelf in dat kleedje op je scherm. Een stap verder is dat je die projectie op een scherm in de etalage ziet. Dat is technisch al allemaal mogelijk.

Page 6 of 6 < 1 2 3 4 5 6

Moderator:  Administrator, Yana85 

Wat zoek je:

Nieuwe onderwerpen
Dringend:kitten gevonden!!!
door fiekesof1979
Gisteren om 20:59
Belgacom opgezegd: wat met de B-box?
door Mariposa
Gisteren om 20:03
Diploma geschiedenis
door Rhapsody__