FemiStyle logo
· Adverteren? · Nieuwsbrief · Speel met jezelf · E-cards Stuur deze pagina naar een vriend(in)
FemiStyle magazine
Startpagina Femistyle.be

Advertenties
Online:
8 leden (Judith, Sabke, Vlinder, Pino, shuanita, veerle1980, 2 onzichtbaar), 36 6
, ,
Nieuwe leden
Novastar, hema, ingevds, Miet38, veerle1980
8924 Leden
Statistieken
8924 Leden
44 Rubrieken
20957 Topics
554603 Posts
853 posts in afgelopen 24u
Max Online: 599 @ 25/06/2009 17:08
Zoeken op het web:
Aangepast zoeken
Page 9 of 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Onderwerp opties
Waardeer dit onderwerp
#1108360 - 29/07/2010 23:44 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Duracelleke]
Tineke1984 Offline
enthusiast

Citaat van: Duracelleke
Idd Maestro, vind ik ook

In een ideale wereld zou ik ook iemand kiezen die niet veel ouder is dan mij maar ja..
Als je de man/vrouw van je leven tegenkomt doet het er niet toe hoe oud je bent + ik vergeet vaak dat mijn ventje ouder is dan mij
(totdat hij uitspraken doet in den trend van; ah die film heb ik nog in de cinema gezien in het jaar... en ikke dan van... euhm... toen was ik 1.. grin )

Hier flikte ie het overlaatst om over de film "Jaws" te beginnen ... Klein probleem: Ik kijk zelden zo'n films en heb hem dus nooit gezien ...
Hij dacht overigens ook dat het een film was van eind de jaren '80 (ik ben van '84 - vandaar dat ie dacht dat ik hem wel kende) ... Toen ik het ging opzoeken, bleek ie uit 1973 te zijn! Hij was toen zelf 2 jaar crazy ...

#1108617 - 30/07/2010 13:09 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Tineke1984]
Duracelleke Offline
big board fan

Plaats: Ergens tussen verschillende wa...
grin

#1109170 - 31/07/2010 02:40 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Mirabong]
Bobette Offline
superfemilad(y)

Plaats: centraal
Citaat van: Mirabong
Age ain't nothing but a number, wanneer het op liefde aankomt...

Liefde kan snel vergaan als de oudere partner fysiek begint af te takelen en van een vitale 40-er verandert in een oude knorpot met te veel tijd (pensioen) en te weinig begrip voor de jongere partner. Ik hoor al klachten van koppels van dezelfde leeftijd waarvan 1 nog heel goed is en de andere fysiek sukkelt. Die ene partner kan wel niet meer van de deur door de ziekte/handicap van de ander. Dat kan heel belastend zijn hoor. Tel daar dan nog eens een groot leeftijdsverschil bij en je hebt veel meer kans op problemen.

Degenen die hier nu zo optimistisch zijn, zijn zelf nog jong en hun oudere partner is nog 'in de fleur van zijn/haar leven'. Ik vrees dat jullie een veel te roze bril dragen. Als je dag in dag uit bij elkaar bent en dat jàren aan een stuk, dan gaat de romantiek er wel wat af hoor. Als er dan fysieke beperkingen bijkomen, dan kan dat heel zwaar gaan wegen op een relatie.

#1109174 - 31/07/2010 04:06 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Bobette]
Tineke1984 Offline
enthusiast

Dat zien we dan wel weer ... Zijn pensioen is nog een jaar of 25 weg en het mijne nog veel verder.
Daarnaast ben IK het die hier op 't moment het meeste last veroorzaakt qua psychische, medische en financiële problemen. En ja, bepaalde van die beperkingen zijn levenslang.

Schoonmoeder is 4 jaar ouder - wat 45 jaar geleden toen ze trouwden al aanzien werd als "een serieus verschil" - dan mijn schoonvader overigens en daar is zij de "kwieke". Zij heeft nooit iets (op een goei verkoudheid na af en toe es), hij is 3 weken geleden nog aan zijn benen geopereerd en kan nog héél slecht uit de voeten.

Zijn beiden in de 70 en mijn schoonmoeder is altijd huisvrouw geweest, mijn schoonvader is nu een jaar of 7 op pensioen. Zij wil graag nog reizen door Europa met de wagen (wat ze vroeger tijdens zijn verlof deden sinds de kinderen oud genoeg waren of het huis uit), maar niet in haar eentje ...

Door zijn problemen met zijn benen (die al jaren aanslepen en waar hij nogal voor is geopereerd) wil hij echter al een paar jaar niet meer ... De laatste keer zijn ze vervroegd teruggekomen uit Polen, want hij was het echt beu (wij pasten toen op hun huis en de katten).
Van mijn schoonvader mag ze desnoods met vriendinnen gaan, met een busreis of whatever (en ook wij raden haar dat aan), maar dat vertikt ze. Maar als ze ons dan ziet gaan kamperen, heeft ze wel iets van "die tent hebben wij ook nog gebruikt, en dat kan nu niet meer" (dat ze het toch nog graag zou doen).

Hoewel hij graag een glas wijn drinkt, geniet van de gezelligheid, af en toe meegaat met schoonmoeder naar een tuincentrum (haar grootste hobby is haar tuin!), ... lijkt hij cru gezegd echt af te tellen naar "het einde" sinds hij op pensioen is.
En wees gerust: Zelfs mijn vriend ziet en zegt dat (tegen mij), het is dus niet mijn conclusie.

En don 't worry: Schoonmoeder foetert af en toe genoeg op haar man, hoor wink. Ze hebben enkel elkaar nog en schoonvader komt nagenoeg alleen nog voor praktische zaken buiten (schoonmoeder spreekt heel af en toe nog af met een paar vriendinnen en woont elke maand nog een lezing bij van "Actueel denken"). Dan zitten ze dus snel op elkaars lip wink.

Langs de andere kant: Toen schoonvader overlaatst met zijn benen 2 weken in 't ziekenhuis lag, had ze 'em toch serieus gemist smile.
Ik denk niet dat vriend de afgelopen 5 jaar in die 2 weken tijd al zo vaak met zijn moeder heeft gebeld (meestal belt ie 1 à 2 keer per week met zijn vader die het vrij kort houdt - zij verkiest telefoons van telkens minimum een kwartier).

Het is dus niet altijd "de oudere" die voor "problemen" zorgt. Het kan ook anders. We zullen dus wel zien.

Wij lijken overigens een stevig koppel ... Maar - en ik wil hier geen rampen voorspellen - als je de huidige cijfers van de echtscheidingen ziet en van de koppels die - soms na 30 jaar - uiteengaan, wie garandeert mij dan zwart op wit dat ik over pakweg 20 jaar nog samen ben met mijn partner?

#1110480 - 02/08/2010 00:33 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Tineke1984]
Bobette Offline
superfemilad(y)

Plaats: centraal
Citaat:
Wij lijken overigens een stevig koppel ... Maar - en ik wil hier geen rampen voorspellen - als je de huidige cijfers van de echtscheidingen ziet en van de koppels die - soms na 30 jaar - uiteengaan, wie garandeert mij dan zwart op wit dat ik over pakweg 20 jaar nog samen ben met mijn partner?

Hierin geef ik je volmondig gelijk. Niemand heeft die garantie, ook niet partners van min of meer dezelfde leeftijd.

Even terugkomen op je schoonouders: 4 jaar da's te verwaarlozen hé, dat zijn er geen 10, 15 of meer smirk Ik ken een koppel die nog ouder zijn en waarvan de vrouw 6 jaar ouders dan de man. Een hele kwieke dame, hij gelukkig ook nog actief.

Toen mijn vader een tijdje terug een groepsreis deed met gepensioneerden, zat daar een een man bij die getrouwd is met een vrouw die wel 20 jaar jonger is. Die vrouw moest uiteraard werken dus zij was er niet bij. En hij was het beu om altijd thuis te zitten. Dat soort van dingen kan je dus echt wel meemaken.

#1110486 - 02/08/2010 01:14 Re: verliefd op een ouder iemand [Re: Bobette]
Tineke1984 Offline
enthusiast

Zo'n dingen vallen tegen dan allemaal te bespreken, hoor wink ... Alleen op reis / weekend gaan, is hier sowieso niet zo'n probleem.

De eerste twee jaar dat we samen waren trok ie altijd (voor zijn hobby) een week en een paar weekends weg ... Door zijn werk is die week er tussenuit gevallen, maar die weekends blijven.
In die eerste jaren heeft ie letterlijk gezegd: "Stel dat er ooit kinderen komen, ga ik dat misschien moeten opgeven, maar dat zien we dan wel".

Intussen heeft ie het dus al opgegeven, maar als ie volgend jaar een week wil gaan, hou ik hem niet tegen.

Ik ben de eerste twee jaren ook nog "alleen" (met mijn zus en met een vriendin) op reis geweest naar de zon en op weekend. Twee weken zou ik niet direct zien zitten nu ik samenwoon (tenzij er een redelijke verklaring voor is), maar wie weet hoe denk ik daar over pakweg 25 jaar over?

Al zie ik mijn vriend (zoals ik hem op dit moment zie, maar ik denk dat dat wel hetzelfde zal blijven) niet direct meegaan met een groepsreis met "onbekenden". De mensen met wie hij op weekend trekt, kent ie.

Mijn ouders hebben overigens nieuwe bovenburen in hun appartementsblok (het ding is niet erg groot en iedereen kent iedereen) ... Zij is verzorgster en 45, hij was haar patiënt en is 75 à 80. Kennelijk was de verzorging behoorlijk goed, want sinds 2 maand wonen ze dus samen als koppel wink.
Laat ons zeggen dat mijn vader met momenten "licht-conservatief" is op bepaalde vlakken en hij toch es effe moest slikken over dat leeftijdsverschil.

Page 9 of 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator:  Administrator, Yana85 

Wat zoek je:

Nieuwe onderwerpen
make-up grootmoeder: hulp gevraagd
door Arlyee
Vandaag om 22:08
Gezag
door Cookie
Vandaag om 21:51
Vakantieattest
door Cookie
Vandaag om 21:25
Gpb-opleiding tot kleuterjuf (d-cursus)
door Novastar
Vandaag om 21:15
Nieuwe show philippe geubels
door Kathelijn
Vandaag om 20:06
Reclame

Actieve onderwerpen
Ik ben bang dat ik straks me poes moet afgeven.
door undrentide
0 seconden geleden
"den besten" uit komen eten
door Pino
2 minuten 7 seconden geleden
Wat schaft de pot vanavond : deel zes
door annemarie
11 minuten 3 seconden geleden
telenet-mailprobleem
door Judith
11 minuten 14 seconden geleden
Het grote huwelijkstopic 2010 - deel twee.
door Sabke
13 minuten 21 seconden geleden
Jarigen
Happy birthday ikke_lo.