FemiStyle logo
· Adverteren? · Nieuwsbrief · Speel met jezelf · E-cards Stuur deze pagina naar een vriend(in)
FemiStyle magazine
Startpagina Femistyle.be

Advertenties
Online:
0 leden (), 2 8
, ,
Nieuwe leden
leanne_danny, jumpf, Jasminex3, kato, rugpatient
8773 Leden
Statistieken
8773 Leden
44 Rubrieken
20290 Topics
520743 Posts
804 posts in afgelopen 24u
Max Online: 599 @ 25/06/2009 17:08
Zoeken op het web:
Aangepast zoeken
Page 8 of 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >
Onderwerp opties
Waardeer dit onderwerp
#743353 - 01/10/2008 11:26 Re: Roaccutane ***** [Re: excalibur]
kathia Offline
stranger

Hallo,

Ik neem sinds nu zaterdag 3 weken roaccutane, en ik en mijn partner waren van plan om aan kinderen te beginnen maar dit moeten we nu helaas uitstellen.
Ik zou de kuur 6 maanden moeten doen en dan nog is 3 maanden extra wachten alvorens we aan kinderen beginnen.
Ik stel mij gewoon de vraag hoeveel zekerheid heb ik dat alles uit mijn lichaam is? Door een bloedtest? Heb ik hiermee zekerheid voor 100% dat wij dan aan kindjes kunnen beginnen.
Weet hier iemand meer over?

#743356 - 01/10/2008 11:31 Re: Roaccutane [Re: kathia]
Mel Offline
superfemilad(y)

Plaats: Ergens
Toen ik die kuur volgde, moest ik d'office maandelijks mijn bloed laten trekken, ook al om de leverwaarden te kunnen opvolgen. (Roaccutane heeft toch nogal een impact op de gezondheid!)
Dus, veronderstel ik van wel, dat ze in het bloed kunnen zien of er ja dan niet nog restanten van dit medicijn aanwezig zijn!
Ik heb trouwens zo'n blad moeten ondertekenen i.v.m. zwanger worden enz...

#743437 - 01/10/2008 13:02 Re: Roaccutane [Re: Mel]
kathia Offline
stranger

hey mel,

ik heb idd ook een document moeten tekenen van de dermatoloog.
Ik ga bij een dermatoloog in geraardsbergen in het ziekenhuis (ASZ)
Ik hoop echt dat we nadien niet langer moeten wachten voor een kindje.
Maar ja dat zal af te wachten zijn aan de bloedtest

#747178 - 06/10/2008 22:10 Re: Roaccutane [Re: shivak]
LizZi Offline
stranger

Ik ben sinds 2 dagen gestart met Roaccutane en ik vroeg me af wanneer je begint droge huid en lippen te krijgen?
Ik ben hiervoor wel wat bang... Welke zalfjes helpen het beste en zijn de nevenwerkingen onder controle te krijgen?
Ik zit er ook mee in dat ik de lessen niet goed zal kunnen meevolgen of dat ik moeite zal hebben met studeren/autorijden door de droge ogen. Of is dit allemaal zo erg niet?

Lieve groeten!

#747500 - 07/10/2008 13:32 Re: Roaccutane [Re: LizZi]
excalibur Offline
big board fan

Ik had enkel last van droge huid, droge lippen en droog haar, dit vanaf een week nadat ik gestart was met Roaccutane. Maar elk neveneffect valt te verhelpen hoor, voor die lippen heb ik potten vaseline opgebruikt, voor mijn droge huid had mijn dermatologe een goed middeltje voorgeschreven en droog haar is zo erg nog niet, ik moest het gewoon minder vaak wassen en vaker de puntjes laten bijknippen \:\)
Welke neveneffecten je hebt en hoeveel last je er van hebt hangt van persoon tot persoon af. Moest je last hebben van droge ogen, zorg er dan altijd voor dat je oogdruppeltje op zak hebt, en dan zal autorijden of lessen volgen geen probleem zijn.
En anders kan je altijd terecht bij je dermatologe of dokter. Ik hoop dat je goed begeleid wordt?

#757695 - 22/10/2008 14:16 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
Helen Offline
stranger

Hallo,

Ik ben 21 jaar en sinds kort gestopt met de pil omdat ik er mij niet zo goed bij voelde (humeurig, veel hoofdpijn, geen zin in seks,...) om dan over te schakelen naar een ander anticonceptiemiddel.

Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik terug veel last van puistjes. Ik heb eerst een ander middel geprobeerd (weet de naam er niet van) in combinatie met benzac (een uitdrogende zalf). Dit heeft vooral gewerkt op mijn borst en rug.

Ik heb enkel nog heel veel last van acné op mijn voorhoofd, op mijn slaap en zo naast mijn oren. Op mijn neus, kaken en kin heb ik er niet zoveel last meer van. Ik krijg ook heel snel littekens door die puisten.

De dokter heeft me nu roaccutane 10 mg voorgeschreven. Op de bijsluiter staat dat je vaak spier- en gewrichtspijnen kan hebben en dat je dus moet opletten voor fysieke inspanningen. Ik ga 2 à 3 keer per week naar de judo. Zou dit problemen geven??

Welke vochtinbrengende crèmes en lippenstiften gebruiken jullie tegen droge huid en lippen??

Groetjes,
Helen

#757733 - 22/10/2008 14:42 Re: Roaccutane [Re: Helen]
excalibur Offline
big board fan

Hoi Helen,

Zolang je geen spier- en gewrichtspijnen hebt zou ik me niets aantrekken van die fysieke inspanningen. Ik ben tijdens mijn kuur ook blijven sporten en geen last gehad. Op de bijsluiter staan mogelijke bijwerkingen, dat wil niet zeggen dat jij die zal ondervinden.
Bij mij was het vooral droge huid, droge lippen en droog haar. Maar dat had ik er voor over! Ik gebruikte toen voor mijn lippen een stick van Vichy. Ik denk dat dat Vichy nutrilogie was (een echte stick dus he, geen zalf). Voor de droge huid gebruikte ik Hydrafnia van Lutsine, dit is speciaal om de huid te hydrateren die behandeld wordt tegen acné. Zodat het niet té veel gehydrateerd wordt en je huid niet te vettig wordt. Beide producten zijn verkrijgbaar bij de apotheek. Lutsine heeft ook een product die littekenvorming van puistjes tegengaat, die smeerde ik 's avonds op mijn gezicht.
Aquaphor zou ook heel goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Een gouden tip: smeer voor je gaat slapen veel vaseline op je lippen en 's morgens zijn ze weer heel zacht!

#759338 - 24/10/2008 19:19 Re: Roaccutane [Re: shivak]
ilovedevil Offline
stranger

Heej, ik ben meisje van 16 en zou willen beginnen met roaccutane
Verergert je acne in het begin enorm?
En zijn de bijwerkingen te verdragen?
Khoop da dit helpt want kvoel me zo slegt door mn acne \:\(

x

Page 8 of 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >

Moderator:  Administrator, fattie, Nans 

Wat zoek je:

Nieuwe onderwerpen