FemiStyle logo
· Adverteren? · Nieuwsbrief · Speel met jezelf · E-cards Stuur deze pagina naar een vriend(in)
FemiStyle magazine
Startpagina Femistyle.be

Advertenties
Online:
0 leden (), 4 15
, ,
Nieuwe leden
archytas, lily2012, jong20102010, Hnnh, zhaartjuh
8914 Leden
Statistieken
8914 Leden
44 Rubrieken
20920 Topics
552745 Posts
1052 posts in afgelopen 24u
Max Online: 599 @ 25/06/2009 17:08
Zoeken op het web:
Aangepast zoeken
Page 2 of 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >
Onderwerp opties
Waardeer dit onderwerp
#526809 - 17/12/2007 09:45 Re: Roaccutane ***** [Re: eveke2]
excalibur Offline
big board fan

te laat, ik ben er al mee begonnen \:\)
en daarbij, ik ga elk jaar een maand naar de zon en dat tijdens onze winter-herfst periode, dus ik kan toch nooit een kuur lang uit de zon blijven
we zullen wel zien, ik zal mij alleszins met een hoge factor insmeren en mijn huidje genoeg hydrateren \:\)
bedankt voor de reacties !

#541936 - 11/01/2008 13:49 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
shivak Offline
newbie

ik ben vorig jaar er mee begonnen, maar ik heb het slechts een dag of 7 genomen.
ik ben toen gestopt uit vrees voor neven-effecten.

ondertussen heb ik het puistjes probleem onder controle.
ik doe 2 à 3 keer per 14 dagen een masker met BETONIET-klei (ook wel bentonite) genoemt... is verkrijgbaar als poeder bij de knutsel en schilderwinkel.

onder de douche duw ik dagelijks enkele minuten de comedonen uit mijn huid (dit zijn die zwarte puntjes, opstapeling van huidsmeer die dan later puistjes worden)

& voor het slapen gaan smeer ik wat TEA-TREE oil (theeboomolie) op mijn gezicht.
niet het afgelengd product uit de Kruidvat, maar de pure Olie uit een BIOWINKEL.

sindsdien zijn er bijna geen puistjes meer te zien. \:\)

genoeg water drinken, suiker en ongezond eten vermijden heeft er ook veel mee te maken.
ook al beweren dermatologen van niet!

Gewijzigd door shivak (11/01/2008 13:51)

#541978 - 11/01/2008 14:06 Re: Roaccutane [Re: shivak]
excalibur Offline
big board fan

Ik heb de knoop doorgehakt, ben 3 weken geleden begonnen met Roaccutane.
En ik ben zoooooo blij
Ik verwachtte mij aan meer puisten de eerste week, omdat ik gewaarschuwd werd dat het de eerste week kan verergeren en de acné daarna pas geleidelijk aan verdwijnt. Maar zelfs dat heb ik niet gehad. Die eerste ochtend (had mijn eerste pil net voor 't slapengaan ingenomen) zag ik al verschil. En nu, 3 weken later, heb echt een mooi velletje. Het is nog geen babyvelletje maar ik vind het toch al geweldig en had nooit gedacht dat dit zoveel invloed zou hebben op mijn uitstraling, ik voel mij veel zelfzekerder nu! Volgende week ga ik weer op controle bij de dermatologe, ben benieuwd wat ze te zeggen zal hebben.
Ze zei dat een kuur gemiddeld 8 maand duurt, maar ja dat is voor iedereen anders he.

Ik besef wel dat het een paardenmiddel is en dat sommigen (veel) last hebben van de neveneffecten maar toch raad ik het erg aan!

En euh... ik drink 2l per dag, snoep niet en eet heel gezond dus daar kan het bij mij echt niet aan liggen ;\)

#541999 - 11/01/2008 14:15 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
Nleke Offline
superfemilad(y)

Oooh, ik wist niet dat vrouwen dat mochten nemen. Waar heb ik me dat laten wijsmaken?
Dan moet ik er toch ook eens over nadenken. Ik heb een moeilijk vel en altijd wel puisten... Ik heb sinds mijn 16de nog nooit geen puist gehad in mijn gezicht. \:\(

En ik eet amper suiker! Ongeveer 40gram/dag wat extreem weinig is omdat ik proteinedieet doe. Ondertussen volg ik dat dieet al meer dan 2 maanden en echt veel verbetering merk ik niet aan mijn huid. \:\(
Ook drink ik 2 liter water omwille van het dieet.

#542011 - 11/01/2008 14:22 Re: Roaccutane [Re: Nleke]
excalibur Offline
big board fan

Roaccutane is wel een paardenmiddel hoor en laatste oplossing. Als je echt veel problemen heb met je acne raad ik het je wel aan. Maar je moet weten dat je veel neveneffecten kan krijgen. Zoals depressie, gedragsstoornissen, droge lippen, droog haar, droge ogen, abnormale beharing, artritis, gehoorstoornissen, leverontsteking, bloedarmoede, ... Geen medicatie om licht mee om te springen dus. Gelukkig heb ik enkel last van droge lippen en droog haar.

Je kan het ook enkel op voorschrift krijgen. En de dermatologe volgt je goed op, je bloed moet gecontroleerd worden voor je eraan begint, eens je een maand bezig bent en dan weer elke 3 maand.

#542049 - 11/01/2008 14:42 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
shivak Offline
newbie

zwangere vrouwen mogen roaccutane niet nemen wegens ernstige letsels aan de baby!

Gewijzigd door shivak (11/01/2008 14:42)

#542054 - 11/01/2008 14:47 Re: Roaccutane [Re: shivak]
Nleke Offline
superfemilad(y)

Ok, ik wist wel dat het een 'serieus' middeltje is. Een jongen toen ik nog in het middelbaar zat heeft dat eens genomen. Dieë had geweldig veel last van droge lippen (niet normaal), maar na 14 dagen was hij dan ook verlost van zijn acne. Hij had er wel veel meer last van dan ik.
Ik moet toch eens naar de dermatoloog voor mijn geboortevlekjes, dan zal ik eens informeren of mijn acne ernstig genoeg is om de eventuele neveneffecten erbij te nemen.
Maar ik dacht dat vrouwen daar ook last van konden hebben en dus niet enkel hun ongeboren kindje. Misschien is het medicijn op die 10 jaar ook verbeterd of ik heb me iets laten wijsmaken.

#542059 - 11/01/2008 14:55 Re: Roaccutane [Re: Nleke]
confused83 Offline
big board fan

Plaats: Antwerpen
Ik heb ook ergens gelezen dat onvruchtbaarheid hiervan kon ontstaan.. of het waar is weet ik niet.

Ik heb het in elk geval genomen, zo'n 10 jaar geleden. Ik was er niet onmiddelijk van af, en het vreselijke last van droge lippen. Ik kon er echt slecht tegen, mijn vriendin daarentegen was er vrij snel vanaf met dat middel.

Ik zou het niemand aanraden.. vooral niet voor de nevenwerkingen!

Page 2 of 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >

Moderator:  Administrator, Yana85 

Wat zoek je:

Nieuwe onderwerpen
Dringend:kitten gevonden!!!
door fiekesof1979
Gisteren om 20:59
Belgacom opgezegd: wat met de B-box?
door Mariposa
Gisteren om 20:03
Diploma geschiedenis
door Rhapsody__