FemiStyle logo
· Adverteren? · Nieuwsbrief · Speel met jezelf · E-cards Stuur deze pagina naar een vriend(in)
FemiStyle magazine
Startpagina Femistyle.be

Advertenties
Online:
0 leden (), 2 8
, ,
Nieuwe leden
leanne_danny, jumpf, Jasminex3, kato, rugpatient
8773 Leden
Statistieken
8773 Leden
44 Rubrieken
20290 Topics
520743 Posts
804 posts in afgelopen 24u
Max Online: 599 @ 25/06/2009 17:08
Zoeken op het web:
Aangepast zoeken
Page 9 of 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >
Onderwerp opties
Waardeer dit onderwerp
#761004 - 28/10/2008 13:06 Re: Roaccutane ***** [Re: ilovedevil]
excalibur Offline
big board fan

ilovedevil, ik vind 16 persoonlijk een beetje jong om met roaccutane te beginnen. Ik weet natuurlijk niet wat jouw persoonlijk situatie of historie is, maar mij lijkt het dat iedereen op zijn 16 last heeft van acne. Roaccutane zou echt het laatste redmiddel moeten zijn. Er is veel kans voor dat jouw acne na een tijdje verdwijnt (bij het opgroeien). Roaccutane is niet iets dat men zomaar inneemt omdat de puistjes je storen, maar wordt gebruikt als al de rest geen effect heeft en het duidelijk is dat er drastische maatregelen genomen moet worden om je acné te bestrijden.
Het zijn heel straffe pillen, en niet zonder risico.
Ik zou zeggen: overleg het met een goede dermatologe.

#775433 - 22/11/2008 20:32 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
ilovedevil Offline
stranger

Ben vandaag naar dermatologe geweest en ze heeft me roaccutane voorgeschreven omdat ze weet dat ik er enorm over inzit
Heb al acne sinds men 12 en het verbetert maar niet
Heb jij al roaccutane genomen?
Verergerde het veel in het begin?

#776120 - 24/11/2008 10:58 Re: Roaccutane [Re: ilovedevil]
excalibur Offline
big board fan

Bij mij werkte het geweldig goed en weinig bijwerkingen gehad.
Ik ben 's avonds beginnen Roaccutane slikken en 's morgens merkt ik al verschil !
En het is doorheen de weken/maanden dat ik het nam enkel nog beter geworden. Maar iedereen is anders natuurlijk en het zal bij iedereen verschillend werken.

#794596 - 02/01/2009 13:28 Re: Roaccutane [Re: excalibur]
MissDreamy Offline
big board fan

Plaats: 't stad
ik twijfel eraan om terug met een kuur te beginnen.
Tijdens mijn puberteit heb ik één reeks genomen en het ging beter zolang ik het nam... nadien is de acné teruggekomen.
Daarna heb ik nog een kuur genomen (iets korter) en ook toen - zolang ik het nam bleef de acné weg, van zodra ik stopte kwam alles terug.
Helaas heb ik de uiterst slechte gewoonte er niet 'af' te kunnen blijven... met als gevolg meet wondjes dan effectief "puisten" op m'n kop... en ik zie er soms echt niet uit. Ik gebruik dagelijks dermalogicaproducten en geef daar best wel wat geld aan uit want da's niet goedkoop maar dat helpt dus niet veel aangezien het ene wondje nog niet is genezen alvorens de volgende 'bult' er al staat... Ik zou graag zo eens ne verse start nemen om dan te proberen met die verzorgingsproducten alles onder controle te houden.
Ik ben nu 26jaar en zou graag eens een gezicht hebben dat niet lijkt op de puber-next-door wink

Ik hoor soms dat mensen met een kuur roaccutane er echt effectief van verlost zijn. Helaas heeft dat bij mij nog niet geholpen maar ik zou het nog maar eens proberen... Een anticonceptiepil doet bij mij niets qua acné.

Neveneffecten waren bij mij idd droge lipjes en een héél droge huid. De eerste kuur had ik kloofjes in m'n neus van de droogte - die deden echter wél enorm veel pijn. Maar als de acné er écht mee zou wegblijven kies ik er direct weer voor.

#814247 - 03/02/2009 17:44 Re: Roaccutane [Re: MissDreamy]
nijntjejoran Offline
stranger

Ik neem nu ook ongeveer 3 weken Roaccutane 20mg. Op het eerste zicht lijkt het te verbeteren/verminderen.
Neveneffecten: heel droge lippen. 's avonds doe ik er een dik laagje vaseline zalf aan (voorgeschreven door dermatologe) en overdag gewoon Verzorgings lipstick. Droge ogen heb ik ook (maar of dit van Roaccutane voortkomt is een twijfelgeval, ik werk veel op computer). Ik had ook al vanalles geprobeerd (o.a. Clearasil, pil), was het beu van altijd te moeten camoufleren met make - up (wat het soms nog verslechterde). Nu weet ik dat ik olievrije make-up moet gebruiken (niet simpel te vinden). 's Avonds reinig ik mijn gezicht wel na met cleanance gel van Avene. Ik zoek nog naar een olievrije nachtcrème. Weet er iemand soms een merk en waar ik die kan kopen (en indien mogelijk prijs vermelden aub?)
Droog haar heb ik nu ook, maar het is beter als voor ik met de behandeling begon, want dan was mijn haar sneller vet. Dus dat ervaar ik niet echt als negatief. Morgen ga ik mij trouwens nog eens laten verwennen bij de kapster. Het zal nog eens deugddoen.

Over de behandeling zelf lees ik hier wijduiteenlopende reacties. De dermatologe zei mij dat 80% er na een behandeling Roaccutane voor altijd vanaf zijn. Ik lachtte haar toe met de melding: "ik zal wel bij die overige 20% zijn zeker terug: ben een speciaal geval". Humor is het beste medicijn soms hé.

Graag jullie reacties ook naar caroerwinjoran at telenet.be

Gewijzigd door nijntjejoran (03/02/2009 17:54)

#814265 - 03/02/2009 18:27 Re: Roaccutane [Re: nijntjejoran]
helenaatje Offline
fanatic

mijn dochter heeft een kuur gehad op haar 17de, ze had daarna een prachtige huid. 3 jaar later kwam de acne terug, niet zo erg als de eerste keer maar toch. ze heeft toen nog een kuur gehad, een lichtere. dat is nu 7 jaar geleden, sindsdien nooit meer een pukkeltje gehad, behalve een beetje op haar kin voor haar menstruatie

#821322 - 17/02/2009 01:10 Re: Roaccutane [Re: helenaatje]
Baileysker Offline
rookie

Ik lees hier en in de bijsluiter: niet teveel in de zon lopen, en geen zonnebank.
Nu heb ik dat gevraagd aan mijn dermatoloog, en die zegt dat ik wel onder de zonnebank mag gaan, enkel wat opletten i.v.m. sneller kunnen verbranden.
Zijn er hier mensen die toch onder de zonnebank geweest zijn?
Zou toch wel graag een kleurtje hebben deze zomer

#821432 - 17/02/2009 11:22 Re: Roaccutane [Re: Baileysker]
excalibur Offline
big board fan

Ik ben onder de zonnebank geweest. Je verbrandt gewoon wat sneller, dus gewoon wat voorzichtiger zijn. Ik heb ook gewoon in de zon gelopen, maar heb ervoor gezorgd pas weer op zonvakantie te gaan eenmaal de kuur afgelopen was.
Dus ga je kleurtje maar halen wink

Page 9 of 10 < 1 2 ... 7 8 9 10 >

Moderator:  Administrator, fattie, Nans 

Wat zoek je:

Nieuwe onderwerpen
Wat is er gebeurd met
door beertjecolargol
59 minuten 15 seconden geleden
Favoriete series
door beertjecolargol
Gisteren om 23:40
te koop: Ikea verzorgingscommode